Ensamhet kan vara lycka.
Jag älskar att vara med vänner i skolan, men på fritiden är det fritid, bara jag och mig själv.
Och jag som gärna är ensam trivs bäst ensam på häst ryggen. 
Måste säga att all denna ensamhet(räkna bort instruktören), all träning i lugn och ro har gett resultat!
Så jag vill säga att jag är glad över att ha fått vara ensam.
Hur/var/när trivs ni allra bäst att vara ensam?
På tränigar, skolan, stan, hemma eller kanske i skogen?
Bjuder på en fart suddig bild från dressyr kursen som var nu på sommarlovet 
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Jag trivs också på hästryggen, ensam. Rida i timmar ute i naturen eller jobba med hästen på banan, det finns ingenting som gör att jag mår bättre och kopplar bort allting annat. Då finns inte ens ensamhet i min värld.. Tyvärr var jag tvungen att sluta rida för 1½ år sen av personliga skäl, men jag funderar på att börja igen. Har ridit över halva mitt liv, och älskar hästar. Känner mig aldrig ensam i stallet, hästar är så fina djur..
Åh, nu gick jag helt OT..
Men jag trivs iallafall bäst ensam när jag väljer det själv, när jag vet att jag har någon att vara med eller prata med om jag vill, men inte har lust för stunden. Då är min ensamhet självvald och jag känner mig trygg. Vart jag befinner mig har inte lika stor betydelse.
Fin bild förresten!
Klart du ska börja rida igen!
Hästar är det mest fantastiska som finns, hittar man en häst man kan rida som man passar med gör det saken bättre bara!
När jag red i måndags så hoppade jag för första gången i år, är lite hopprädd så det var något helt nytt.
Då pratade jag med min ridlärare lite efteråt och hon tyckte jag kunde fortsätta hoppa då jag och Asil funkar väldigt bra ihop, jag lyste säkert upp ridhuset för jag blev så glad :D
OT gick jag också känner jag..Men tala om hästar kan man göra i vilken situation som helst!
Tackar för bild komplimangen 
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Lät mysigt och fridfullt, får jag fråga vilken ras hundarna är i? 
När jag såg nosen på Sixten var jag tvungen att fråga, det är nämnligen så att när/om min familj ska skaffa hund så blir det en franskbulldog!
Mamma är stört förälskad i rasen, så fina 
Fina hundar båda två!
Jag trivs bäst att vara ensam här hemma. Ja förutom katterna då men med mänsklig kontakt. Fast å andra sidan är det väldigt ensam på helgerna. Kommer ingenstans då.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#6 hehe (Y)!