Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 1393 ggr
PiganX
0

OT - Hund i dragkrok

Blir så arg när jag läser om sånt här. Det handlar om en hund som knytits fast i dragkroken (antingen blivit glömd där, eller med mening) och släpats flera mil efter bilen. Hur kan man göra så? Och om det inte var med mening, så undrar jag ändå hur man kan glömma sin hund i dragkroken? HUR?

Och det är ju knappast första gången detta hänt. Livs levande, oskyldiga djur som släpas flera mil efter en bil, blir uppskrapade och bryter alla ben i kroppen, för att till sist dö.

"En man i småländska Kosta kopplade på onsdagskvällen fast en hund till dragkroken på sin bil och körde iväg. Några mil senare, efter att ha kört på en bil som försökt stoppa honom, stannade han och dumpade den döda hunden."

_http://www.dn.se/nyheter/sverige/man-korde-runt-med-hund-pa-dragkroken
_

Frosstis
0

Hemskt Gråter

[Ambrosia]
0

Fy fruktansvärt. Vad är det för människa som gör så? Så hemskt. Stackars lite hund. *Sörjer*.

/ Ambrosia

PiganX
0

#1 Verkligen. Obestämd Blir så arg när jag läser..

#2 Ja det är ju en bra fråga, jag kan inte förstå alls hur man kan göra så.

wolfheike
0

Fy (svärord) säger jag bara,man baxnar över vilken nonschalans en del har.Ja menar det handlar om liv som har känslor och såna människor ska bara inte få ha djur Skrikandes

Man finner inga ord och det upprepas ju nu och då,hur laban kan man göra en sån handling Obestämd

powerofthebass
0

hemskt är det enda man kan skriva.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

martdat
0

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

PiganX
0

#6 Skönt att höra!

wolfheike
0

Bra den göken gripits men tyvärr är ju skadan redan skedd Gråter

PiganX
0

Ja, det har du ju helt rätt i. Men bättre att han sitter anhållen än gör mer skada för andra djur (och människor). Obestämd

[Mairah]
0

Det här är verkligen fruktansvärt! Finner inga ord Gråter

PiganX
0

Ja, och tanken på att liknande (och värre, mer plågsamma saker) sker varje dag gör mig förtvivlad..

martdat
0

[Mairah]
0

Gör människor såhär mot djuren medvetet för att plåga ihjäl dem så är det ju vidrigt. Är ju skillnad om man skulle råka glömma hunden där, så att olyckan sedan blir ett faktum. Men för det är det ju lika hemskt ändå. Skillnaden är väl det bakomliggande motivet till det hela, kan man väl säga.

Djurplågare finns det tyvärr gott om Oskyldig

martdat
0

detta var med största sannolikhet medvetet. vet tyvärr vem han är,,,

PiganX
0

#13 Ja, tyvärr är det ju så. Och blir lika arg och ledsen varje gång jag hör eller ser något sånt.

#14 Ja, det verkar ju så eftersom han kört på någon, eller vad det nu stod.

[Mairah]
0

Usch då OskyldigGråter