Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: länktips
Läst 3851 ggr
Kalendula
3

Att leva med känslig personlighet

En väldigt intressant artikel:

Det kallas HSP, highly sensitive person, en person som är öppen för omgivningen och som ser detaljer fortare och enklare samt processar information på ett djupare plan än de som inte har HSP. De är väldigt lugna till sin läggning, något som ibland kan missförstås och tolkas för blyghet….

http://brandingspirit.wordpress.com/2010/12/13/att-leva-med-en-kanslig-personlighet/

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Alyosha
1

Wow, allt stämmer på mig! Jag känner verkligen igen det där med att känna saker på en djupare plan. Är mycket känslig för ljud och ljus och vissa smaker klarar jag inte alls hur mycket jag än försöker.

När jag träffar nya människor får jag ofta en instinkt, en magkänsla om hur de är och om jag kan lita på dem, oftast brukar det stämma ganska bra. Undrar om det kan höra ihop med HSP.

Tack för artikeln, den förklarar en hel del om sånt jag undrat om mig själv :)

Lill-Mari
1

Vilken bra artikel,känner igen mig totalt. Som sagt man blir ofta tagen för att vara blyg,instängt eller tystlåten.Så är det inte alltid,men måste känna tillit för personer jag öppnar mig för. Och pratar det gör jag när det känns bra.

Geru
1

Haha, så det är det som det är.

Går alltid runt och känner av människors avsikter mer än något annat-.-

Jag är dock inte direkt tystlåten, lite blyg är jag ibland, men inte mycket.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

PiganX
0

Puttar upp tråden så fler kan se. Glad

Någon mer som känner igen sig kanske?

wingren
0

Länken fungerar inte :/

PiganX
0

#5 Jag märkte det nu, det beror antagligen på att personen tagit bort sin blogg. Här har du en annan länk.

https://hspinformation.wordpress.com/

dermot
0

Jag känner absolut igen mig. Jag har definivt det! Skulle förvåna mig om jag inte hade det i alla fal..

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Mairah]
0

Jag känner också igen mig i det här. Klockrent Glad

Jetaime
0

Allt jag läste på den sidan stämde så väl in på mig som ung och mitt sätt att vara.. nästan lite läskigt.