Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 1061 ggr
[Vargöga]
0

Ibland undrar jag

För att få lite mänsklig kontakt så undrar jag om jag kan vara på adelningen under helgerna. Någon att prata med och sser efter en. Fånig idé jag vet men vad gör man inte för att få lite mänsklig kontakt. Hehehe

[PiercedNymphaea]
0

Det jag kommer att tänka på är om det finns något öppet behandlingshem där man kanske kan vara på helger, att man får lite lugn och ro och komma hemifrån från alla måsten och kanske allt stök (om man är som jag och sällan orkar städa) osv. :)

Halvdansken
1

Vill du komma på behandlingshem för att du inte vill städa?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[PiercedNymphaea]
0

#2 Menar du mig?

Halvdansken
0

Ja.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[PiercedNymphaea]
0

Nu har jag aldrig varit på behandlingshem över helger, bodde i ett behandlingshem 24/7 i nästan ett år. Men menade mest att det kan vara skönt att komma hemifrån ibland, inte för att slippa städa utan för att komma bort från alla måsten t.ex.  Och ibland är det såpass stökigt så att man inte vet vart man ska börja och det blir för mycket, då kan det vara skönt att komma bort från det och få annat att tänka på. Så nej, jag vill inte "komma på behandlingshem" för att slippa städa, det var inte det jag menade.

[Beavis]
0

Ts Jag har för mig att det i alla fall på vissa ställen i landet finns dagcenter/cafeer som fungerar som träffpunkter för handikappade både fysiskt och psykiskt, dit man kan gå för att prata och få stöd.

Kolla med ditt bwhandlingshem de borde kunna tipsa om något ställe. Där jag bor har de ett sådant