Ensam pga av dyspepsi.
Jag hade i fyran dyspepsi(magkatarr).(går i 5:an)
Jag hade ont i magen efter skolan, i skolan, så gott som hela tiden.
Jag nekade då alltid frågor om att vara efter skolan eller på helger, jag var trött för på natten hade jag för ont i magen för att sova.
Nu har jag endast små ''fall'' ibland men jag har tabletter.
Nu ringer ingen mig.
Endast en som TROR vi kommer överrens men vi har tjaffsat sedan 1:an, jag vill verkligen inte vara med henne.
Och en annan som jag inte vet varför, men vi kommer inte överrens.
Jag sitter själv varje dag, JAG får ringa om jag vill göra något med någon men får oftast höra ''Är med den/Ska vara med den''.
Dom ända jag pratar med är min bästavän som jag träffat 1 gång, ska träffa henne på fredag men annars bara kan prata med via skype.
Detsamma med mina andra vänner, skype.
Jag blir frustrerad som att det är något fel på mig, min mamma kom fram till att det kan bero på att jag alltid nekat folk så dom har gett upp på mig.
Jag som sagt funderar om det är något fel på mig, jag har kallats hora, och sånt utan anledning vad jag vet.
Jag hoppas att ni kan ge mig svar, vad har fått mig att bli ensam?
Jag har vänner, detta menas nu på sommarlovet, helger och fritiden, jag älskar alla mina vänner, men som sagt detta gäller ej i skolan.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Lät inte kul alls med magkatarr, kan inget om det men låter inte alls som något man vill få. Jag förstår att du inte ville vara med någon när du hade ont, det hade inte jag heller velat. Och är man ofta trött så kan det ju bli jobbigt att vara social med kompisar, när man inte kunnat sova ordentligt.
Dessa 2 vänner som brukar ringa dig, som du säger att du inte kommer överens med. Vad beror det på? Har ni bråkat någon gång, eller är det något speciellt som irriterar dig / den personen? Tror du inte att det skulle hjälpa om ni försökte lösa det?
Det är ju bra att du har skype iallafall, det hade jag också när jag var yngre. Men låter inte alls kul att du ska behöva sitta ensam nu för att du drabbades av magkatarr innan. Och det är ju absolut inte ditt fel, så du ska inte känna någon skuld över det. Du är en unik person, och inte på något sätt mindre värd än någon annan.
Det är absolut inte ok att kalla en annan person för något elakt :-/ Vem är det som har kallat dig hora, och i vilket sammanhang? Alltså när personen kallat dig det. Har ni bråkat eller något?
Jag kan inte svara exakt på varför du blivit ensam, det är omöjligt att veta hur dina klasskompisar tänker. Men jag hoppas att det löser sig. Har du testat fråga dom om varför dom knappt har tid med dig längre på fritiden?
Kram!
Magkatarr innebär att man tex få för mycket magsyra i magen som gör så det svider och gör ont, jag fick det pga av stress.
Jag och den ena är för lika varandra, hon gillar mig men jag gillar henne inte.
Den andra tycker jag är bara så felm jag vet inte men allt jag tycker hon gör är fel.
Har dock inte lust att reda ut det med dom personerna, tyvärr.
En kille i klassen har väl tyckt jag varit speciell på ett dåligt sätt, jag är med killarna, jag är rätt killig av mig även fast jag kan gå runt i klänning och ha väldigt snygga tjejiga kläder.
Men jag är med på boll ta och brottning, han kanske såg mig som annorlunda.
Jag har löst det med han, vi har pratat om det.
Men en dag kallade han mig sånt där, jag fick nog och tog tag i han och tryckte ner han mot marken.
Jag fick helt enkelt inte lust med all skit längre, som sagt har jag mina vänner så en av mina närmsta följde mig till toan så jag kunde ringa mamma och gråta.
Jag har aldrig gjort dne killen ett skit.
Jag vill helst inte fråga, det känns så fel att fråga ens vänner varför dom inte är med mig.
Jag gillar inte situationen, men jag har det hellre såhär än skapar konflikter, det är så jag är.
Därför förlorar jag vänner istället för att få typ..
Det låter som att jag inte vill göra något åt det, men jag vill vara med folk nu på sommarlovet, annars kommer jag bli förstörd.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
#2 Jaha, usch vad jobbigt :-/
Ja alla människor funkar man ju tyvärr inte tillsammans med, och stämmer inte personkemin så är det ju inte ett dugg kul att umgås med dom.
Jag visste inte att man kunde vara speciell på ett dåligt sätt? 
Alla människor är ju olika, och alla har sitt unika utseende och sina egna speciella egenskaper. Ingen är mer dålig eller "fel" än någon annan, även om vissa människor (tyvärr) kan få en att känna så.
Jag gillar också att vara mer med killar än med tjejer. Dom snackar inte lika mycket skit som oss tjejer, och är inte lika fixerade på småsaker so m oss, så det kan vara skönt att vara med killar. Men det är ju absolut inget fel med det. Och bara för att man umgås med killar eller tycker om att vara med dom så behöver det inte betyda att man ser ut som en kille. Jag klär mig ofta i klänningar, tunikor och liknande, har ganska långt hår och sminkar mig jämt.
Att det alltid ska finnas folk som ska förstöra.. Jag förstår att du fick nog, även om våld inte är det bästa alternativet. Jag är själv väldigt impulsiv och har många gånger valt att använda våld före ord - men nu i efterhand har jag insett att det är bättre att använda ord eller helt enkelt låtsas att man skiter i det. Tänk dig själv om du hade försökt såra någon annan genom att säga så, och personen inte hade brytt sig. Frustrerande va?
Så det är ju ett tips, att försöka att inte ta åt dig. Men jag vet att det är jobbigt. Och även om man inte tar åt sig så kan man ju ändå bli arg. Sån är jag iallafall.
Jag vet att det inte är så himla enkelt att ta itu med sånt där, och det låter inte alls som att du inte vill göra något åt det. För hade du inte velat, så hade du ju inte bett oss på Ensamhet om råd heller. Men försök att känna efter vad som känns bäst för dig, hur du själv vill göra. Kanske träffa lite nya vänner? Börja med någon sport? 
Usch det låter verkligen jobbigt med både magkatarren och att dina vänner har svikit dig. Jag är inne på samma linje som din mamma att du nekat dom så pass många gånger att dom tröttnat.
Du får helt enkelt ta första steget och det är många gånger och inte bara göra ett försök. Sen när ni "kommit" över detta med att du frågar så kanske vännerna börja inse att du är värd att umgås med.
Lita på dig själv. Utstråla en bra känsla och var inte den som kryper ihop och inte vågar något. Det är svårt men ju mer självsäkerhet du visar (jag vet det är jättesvårt) dessto bättre ser du ut hos de andra.
Kram.
Jag kommer ihåg en gång då jg tror jag råkade gå in i han, jag är smått flammsig så jag busade väl med en av mina vänner.
å går jag in i hans axel och han säger ''Aj Vima jävla hora''.
Som jag sagt har läraren pratat med han, min mamma har pratat med läraren och han föräldrar vet.
Han är ful i mun, MEN han har faktiskt blivit snäll mot mig.
Jag tror nog att när jag ska till min bästavän får jag säkert prata ut, sen har jag fått 4 vänner ''pga'' henne som jag också ska träffa :)
Jag rider och jag började för inteså länge sedan vara i stallet tidigare, rider jag 5 är jag där 3 liksom, då går alla tilsammans och mockar osv.
Jag är den ända där som inte riktigt känner någon där, många går på samma skola och samma klass.
Men dom ber om min hjälp, men jag småpratar inte direkt.
Jag visar självförtroende och allt sånt där, men jag förstår inte riktigt vad som får dom att inte ringa.
Jag har varit med 2 på sommarlovet som började den 8 juni, det har knappt börjat egentligen men jag hör ''den var med den''
En tjej som jag avr med tycker jag om, hon är snäll men hon har inte det problemet som jag har, så hon är ofta med någon.
#5 Du ser, saker och ting kanske börjar ljusna för dig trots allt! Tappa aldrig hoppet.

Håller med Felicia. Tappa inte hoppet! 
Säger som Felicia. Tappa ALDRIG hoppet.
Man ska inte tänka negativt, tänk framåt, på allt det roliga, och en dag kommer allt att falla på plats :)
Lycka till!:)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Hej!
Du är ganska ung för att ha magkatarr. Detta är ingen orsak att du ska behöva bli utan vänner! Jag har haft magkatarr till och från sedan jag var 18 år gammal, alltså i 47 år.
Man kan faktiskt leva ett bra liv trots denna sjukdom, men man måste tänka sig för, speciellt vad man äter och hur man hanterar stress. Det är de två viktigaste faktorerna.
Har du fått några råd av någon läkare om vilken mat du ska äta?
Börjar 6:an till hösten, för ung.
I början då jag hade ont i magen varje dag unvek jag tuggimmi och apelsiner tex, var svårt för mig för jag älskar både av det.
Har inte varit hos läkaren sen i 4:an då jag tar tabletter.
Jag fick det när det var stort tjej tjaffs i klassen, jag var inte med men omgivningen var spänd och jag kunde väl inte gå tillvem som helst utan att plötsligt få en ovän.
Frågan kan verka lite konstig, men använder du fortfarande tuggummi ?
Man har nämligen applicerat ett väldigt speciellt gift i 9 av 10 tuggummin idag.
#12 Gift..? 
mmm…nästan alla tuggummin innehåller nu aspartam. Ett oerhört farligt gift som orsakar både det ena och det andra.
Tuggar jätteofta TOY eller Extra ''Strong Menthol''..
# 15 - Du ska inte tugga tuggummi om du har magkatarr. När du tuggar så börjar det produceras magsyra i magsäcken och när där inte kommer någon mat så börjar denna syra förstöra slemhinnan som sitter ytterst på magsäcken. Genom tuggummi så lurar du kroppen att mat är på gång. Det kan vara därför du har besvär plus att du har det stressigt.
Sluta med tuggummi så ska de se att det blir bättre med magen!
Jag slutade tugga tuggummi för när jag gjorde det var jag hemma från sklan dagen efter.
Tuggar ofta tuggummi utan besvär, skulle jag känna lite bubbligt äter jag lite bröd som suger åt det :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Livsmedelsverkets information är det sista man ska lita på.
Inte utan anledning att de kallas "dödsmedelsverket".
http://www.youtube.com/watch?v=_rJ1jpr5c4Y
http://www.aspartamekills.com/
Joppo kanske borde tänka på vad han rekommenderar andra…..
Har du, Joppo, tagit del av denna milstolpe "Sweet Misery" ang. Aspartam ?
Vore bra om du slutade med tuggummi trasselpiggelin.
Glöm inte att kolla om det står "Aspartam" på innehållsförteckningen.
Tuggummit jag tuggar du står det så på..
#19 Hej Katten!
Varför ska ni konspirationsnissar alltid argumentera med flera timmar långa YT-vidoes? Är det nån slags teknik för att trötta ut motståndaren?
Jag vill se riktiga studier och inte en massa spekulationer och post hoc-felslut, som jag utan att ha sett din film misstänker att den innehåller. Jag har nämligen en viss clairvoyant förmåga när det kommer till diskussioner med såna som dig Katten 
Om du inte kan leverera några studier som stöder dina teorier, tycker jag du ska sluta att skrämma upp barn.
---
Jag tror dock precis som GunillaR att tuggummikonsumptionen kan inverka negativt på balansen i magen pga de orsaker som hon tar upp. Detta oavsett om de innehåller Aspartam eller inte.
Har du testat att hålla upp med tuggummituggandet en längre tid TS? Fick det nåt resultat?
Avvisa dokumentärfilmer utan att ens se dem och samtidigt kräva riktiga studier.
Hur vet du att det inte är riktiga studier om du inte ens tar dig tid att se filmerna.
De är mycket väldokumenterade. Varför tror du man dokumenterar detta? För att man inte har något annat att göra ???
Du resonerar som en skeptiker Joppo.
Du kommer aldrig att röna någon respekt hos mig !
Känner du till hur det gick från att vara förbjudet till att plötsligt vara tillåtet 1982 ? En mycket talade historia.
Tråden har blivit lite väl OT nu.
Använd tuggumin utan aspartam trasselpiggelin.
Googla aspartam och undersök saken själv.
#22 Jag vet inte om de innehåller några studier, men min erfarenhet säger mig att den antagligen inte innehåller några sådana av god kvalitet. Jag har viss erfarenhet av att debattera med sk "truthers" eller vad ni nu vill kalla er. Dessutom så vet du också att man inte kan begära att någon ska kolla på en skitlång film när man debatterar såhär. Om du nu är så bergsäker på dina Aspartamteorier så borde du rimligtvis kunna presentera några studier som stöder dem.
Jag hyser inga som helst förhoppningar om att du någonsin kommer att se på mig med respekt
Du och jag har alldeles för olika åsikter om saker och ting för att det ska vara möjligt.
Jag tror du skulle vinna lite på att resonemera mer som en skeptiker Cool-Cat. Det handlar liksom inte om att vara anti till saker och ting, utan att kunna presentera bra belägg för det man påstår. Till exempel vetenskapliga studier som dessa:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18685711
"CONCLUSIONS: Under the conditions of this 9-month feed study, there was no evidence of carcinogenic activity of aspartame in male or female p53 haploinsufficient mice exposed to 3,125, 6,250, 12,500, 25,000, or 50,000 ppm"
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17828671
"Critical review of all carcinogenicity studies conducted on aspartame found no credible evidence that aspartame is carcinogenic. The data from the extensive investigations into the possibility of neurotoxic effects of aspartame, in general, do not support the hypothesis that aspartame in the human diet will affect nervous system function, learning or behavior. Epidemiological studies on aspartame include several case-control studies and one well-conducted prospective epidemiological study with a large cohort, in which the consumption of aspartame was measured. The studies provide no evidence to support an association between aspartame and cancer in any tissue. The weight of existing evidence is that aspartame is safe at current levels of consumption as a nonnutritive sweetener."
http://www.efsa.europa.eu/en/faqs/faqaspartame.htm
"The latest statement made by EFSA in February 2011 indicates that there is no scientific evidence to date which gives reason to reconsider previous safety assessments of aspartame. The first safety assessment of aspartame carried out in Europe was published by the Scientific Committee on Food (SCF)[α] in 1984. Subsequent complementary assessments were made by the SCF in 1988, 1997 and 2002. The SCF established in 1984 an Acceptable Daily Intake (ADI) for aspartame of 40 mg/kg body weight. The ADI is an estimate of the amount of a food additive, expressed on a body weight basis, that can be ingested daily over a lifetime without appreciable health risk."
Trevlig kväll på dig kissemissen!
Du skriver att "du vet inte, men…." och att filmen "antagligen inte innehåller några studier".
Jaså. Och det vet du utan att titta på den. Du befäster bara den uppfattning om dig som jag tidigare har.
Dina länkar är helt och hållet disinformation finansierade av monsanto och andra intressenter.
Att aspartamtillverkaren Monsantos vice vd Michael Taylor nu är chef på FDA talar sitt tydliga språk.
Det lidande som aspartam orsakat är dokument nog. Det är verkligheten.
Rapporter med köpta forskningsresultat är inte värda någonting, medans folk blir sjuka (och dör) av aspartam.
Det finns massor med studier om aspartam.
Sök och du skall finna.
Detta är OT för tråden och mina slutord i debatten.
Vill du tjafsa vidare Joppo så skapa en ny tråd i ett relevant forum.
OVER AND OUT !
#24 Fniss fniss :) Då säger vi väl så då. Jag hoppas vi syns snart igen kissen.
Tänkte precis be er sluta gå OT x)