Vila i frid
En av våra 3 hundar gick bort den 19/6-12 pga tarmproblem. Idag gick vår äldsta hund bort, han blev 15 år gammal och hjärtat orkade inte med längre, så han fick somna in på sjursjukhuset. Så nu finns bara vår yngsta vovve leo kvar med oss, och även han saknar sina "syskon".
Det gör så ont i mig av saknad, även om jag vet att mina änglar slipper lida där vars dom är nu. Det förtjänar dom.
Vila i frid mina älsklingar, jag glömmer er aldrig. ♥ ♥ ♥ ♥
Känner med dig! 
Usch det gör så ont när våra kära djur lämnar oss.
#1 Tack Gunilla. Ja, familjen blir ju trasig, det är ju inte alls samma sak utan just dom. Dom är ju så speciella, och man fäster sig lika mycket (om inte mer) vid dom, som vid människor.
Jodå, jag vet. Jag är kattmänniska och har haft katter under hela mitt vuxna liv.
De blir ju familjemedlemmar, de blir ens vänner och lämnar efter sig ett stort tomrom när de går vidare till sitt regnbågsland.
Usch vad hemskt det måste vara att mista två av sina familjemedlemar på så kort tid. Styrkekramar i massor!
#3 Ja då vet du hur det är, dom är ju en del av en själv.
#4 Tack för din omtanke!
Vet hur det känns när en vän (hund) lämnar än :''(
En otrlig smärta susar genom kroppen :(
Lider med dig Felicia, Han har det jättebra nu och finns hela tiden hos er<33
Styrkekramar till dig <3
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#6 Ja, inte är det kul inte. Känns ännu inte riktigt som att jag "tagit in" att dom är borta ännu. Ganska jobbigt att det var med bara en veckas mellanrum också. Men jag hoppas att dom är nånstans där dom bara har det bra och slipper sjukdomar och ålderdom, och får leva lyckliga.
Tack så mycket! Kramar till dig med för din omtanke.
Ne inte kul alls ;(
Finns alltid därför att trösta ;)<33
/ Cornelia Andersson,
#8 Åter igen, tack så himla mycket! 
Vad hemskt! vila i frid, vet hur det känns eftersom att jag är kattmänniska och skulle kännas tråkigt om en katt dog. Kommer eventuellt att få lämna bort/sälja min katt inom kort och det svider verkligen.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
#10 Ja det är sjukt jobbigt :-/
Men fy, det lät inte alls kul. Varför det, om jag får fråga? 
Jag ska flytta "hem" och kan antagligen inte ha kvar henne. vet verkligen inte hur jag ska göra för att kunna ha kvar katten. Tänker natt som dag på hur jag ska göra, vet ingen som kan ha henne så länge. Vill inte lämna bort henne, men börjar inse att jag kanske inte har något val. Skaffade henne för några månader sedan så skulle kännas tråkigt att behöva sälja/lämna bort henne igen.
#12 Lät inte alls kul, och du har inga kompisar eller bekanta som skulle kunna tänka sig att ta henne under en tid eller helt och hållet? 
#13 Nej tyvärr inte. Funderar hela tiden om jag kan komma fram till någon lösning, men känns svårt.
#14 Ja jag förstår det. :-/
#15 hoppas kunna hitta någon lösning så jag kan ha kvar henne. i värsta fall kanske uppfödaren kan ha henne ett tag. Men vore smidigare om jag kunde ha någon i närheten som kunde ha henne. Jag vet inte hur länge hon måste bo hos någon annan så vi får se hur det blir.
#16 Synd att jag är en hundmänniska och inte alls kattkunnig, annars hade jag inte tvekat alls för katter är jättefina djur, och jag kan tänka mig att skaffa det nån gång i framtiden när vi inte har några hundar. Men nu är det tyvärr inte möjligt. 
Jo jag förstår det, man vill ju helst inte lämna ut sin lilla älskling till vem som helst, och inte med för stort avstånd heller om det bara är för en tid.
#17 Uppfödaren till henne bor i Karlstad, så det blir en bit i så fall. I värsta fall kanske hon får vara där ett tag om jag inte hittar någon annan lösning. Har några här omkring som föder upp, men då kanske hon kommer sakna kattkompisar när hon blir ensam igen.
Som sagt det ska ju vara i närheten av där man bor också. Som du skriver så lämnar man inte bort katten till vem som helst heller. Det är säkert några månader hon kommer få bo borta om jag inte kan lösa det. De jag ska bo hos vill inte ha katt inne (För pedanta och skulle må dåligt av att ha henne där) Lät som att de skulle hålla henne kopplad och det vill jag inte.
#10 Usch! Vad tråkit ;/
/ Cornelia Andersson,
#18 Ja justja, det är ju sant. Tänkte inte ens så, men det har du ju helt rätt i.. Leo är jättegnällig och orolig nu när han är ensam hund i familjen helt plötsligt. Annars har vi ju alltid haft 2-3 andra hundar med honom, han har aldrig varit ensam hemma eller så förut och han är 3 år 
Jaha då blev det värre, nej att hålla katten kopplad är ju inte rättvist för henne. Skulle ju bli jätteskumt.
Oj oj.. Jag beklagar. Men de har de ialla fall bra i hundhimlen nu. Skickar en massa styrkekramar,,
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
#21 Tack så mycket, kram till dig med för omtanken.