Ska jag förlåta henne igen?
Vet inte om jag lagt detta rätt…
Men det är såhär att idag efter idrotten i skolan frågade jag min kompis om vi skulle gå (efter vi bytt om) Men då svarar hon bara VA? och jag frågade det igen men fick bara samma svar, Sen orkade jag inte med det längre så jag bara gick och i vanliga fall brukar hon följa med fast den här gången stanade hon kvar i omklädningsrummet. Sen var jag inte med henne på hela dagen… Nu senare på kvällen skriver hon till mig på facebook och frågar om jag är sur och att jag ljuger, Men jag har ju inte direkt varit sur? Och vad har ag ljugit om?? Nu vet jag inte vart jag ska göra, Ska jag förlåta henne?? Hon har varit skit taskig mot mig typ 1000 gånger och det orkar jag inte med mer!
Eller ska jag lixom gå och prata med min lärare? Fast då kommer jag bara få skulden för allt… Ska jag bara skita i henne nu? eller ska jag gå och va med dom andra i klassen som jag inte har varit något med innan. Eller ska jag gå ensam och skita i alla falska människor i klassen??
Men den exakta frågan jag vill ha svar på är om jag ska förlåta henne igen fast hon svikit mig flera gånger om och om igen??
Först o främst tycker jag att ni ska prata med varandra utan att anklaga varandra för något, utan istället finna lösningar på problemet genom att föra en konstruktiv kommuniktion.
Konstuktiv är ju när man tänker ut olika lösningar. Det är ingen idé att gå igenom vad som hände genom att säga att någon ljuger eller tex ta upp gamla negativa grejer.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Jag tycker du ska prata med henne och berätta hur du känner, om inte detta går eller om hon ej vill prta så lämna henne ifred bara och försök vara med andra
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Snacka med henne som de andra säger och fråga henne vad det är du skulle ha ljugit om? Säg att du lackade på hennes dissning efter gympan. Har hon inte någon bra förklaring eller svar på något av det? Är hon inte värd besväret skulle jag säga. Bättre att vara ensam än att umgås med en person som utnyttjar och skackar skit om en. "Känslomässiga vampyrer" som du säger har hon svikit dig en massa gånger tidigare och kommer troligen göra det igen när situationen passar henne.
Att dra in din lärare tror jag bara förvärrar problemet särskillt när du säger dig inte veta vad det handlar om?
Nu vet jag inte i vilken skolaform du går (grund eller gymnasie) men enkelt kan man uttrycka sig såhär: Om din kompis inte bryr sig så finns det ingen andledning för dig att lägga energi på henne.
Att hon ändå hör av sig på kvällen visar att hon vill ha kontakt med dig, tyvärr känner du att hon ibland bytar personlighet och det är ju inte acceptabelt.
Jag tror att allt handlar om ett grupptryck eller ensamhet, struntar hon i dig för "andra" eller är det för att hon vill vara ensam mer? Hon kanske har ett problem som hon inte vill ska komma fram och "gömmer" sig istället?
Försöka prata med henne, det är det bästa, berätta exakt hur du känner.
Lycka till!