Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdikter-poesi
Läst 6975 ggr
julklappen
2

En dikt om ensamhet.

Julaffton,Nyår,Midsommar,Påsk,Födelsedagar,Sommardagar,höst som Vår. Ingen frågar hur jag mår.

Alla dagar lika. Ensamhet är för många ett riktigt stort lidande och pinande.

Vardag som fest,det känns som pest.

Mäniskor stressar hit och dit, det är ett enda slit.

Människor ger inte varandra så mycket tid,det är då det blir allför mycket negativ ensamhet.

Alla borde bry sig om varandra, kanske ska vi sätta fart med det nu?

Nu i år, ja just nu när det är Vår.

Kalendula
1

Det var en fin dikt, som säger väldigt mycket.

Jag ställer med frågan: Alla borde bry sig om varandra, kanske ska vi sätta fart med det nu?

Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

julklappen
1

Jaa, jag och maken brukar åka och hälsa på än del av dem som vi känner.Då tar vi också med oss något till dem och på så sätt, glädjer dem. Vad gör andra här måntro? för sin nästa.

Kalendula
1

Oj, just nu har jag tre inneboende som inte har jobb eller pengar. Knappt några kläder. O dom jobbar på som sjutton under dagarna för att få jobb o finna någonstans att bo. Dessa är vänner till mig sedan 23 år tillbaka, utom sonen som en av dem är pappa till.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

julklappen
1

ja du kära vän, det är inte lätt här i livet att få något arbete(jag är också arbetslös sen länge) Tycker att alla som verkligen försöker och som vill arbeta skulle få ett arbete.Tur att de har dig  kalendula.Kram till dig för att du bryr dig om .

Kalendula
0

Tack så jättemycket för blommorna julklappen, blev ju så himla glad Skrattande

julklappen
1

Varsegod, jag blir glad när jag kan glädja andra.Kram.

indra-bus
2

Tack för den fina dikten!!

Vilken poet du är..

Lotta så snällt av dig vad ni är underbara jag blir ju tårögd.

Jag hade oxå en kompis inneboende här för ett tagsen då hon varit sjuk o traslat till de för sig ordentligt med mycke. Men de e en lång historia. Hur som hällst så har hon nu fått eget boende o e G.

Måste fråga hur de går med dina fågel ägg.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Kalendula
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på det enda äget som överlevde. Hon heter Asli o är nu ca 3 månader.

Kalendula
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på alla mina nympfisar o mig Skrattande Men jag har fyra fåglar till..Två katarina parakiter o två unulater.

indra-bus
2

Oj, jösses vad fina de var!!

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Kalendula
1

Tack!

KimE
1

Jättefina!

julklappen
1

vad gulliga de är.Glad Påsk vännen.