Hur skall jag våga?
Jag brukar vara på ett Klubbhus och träffar en del människor som är i samma del i livet som jag, psykisk ohälsa är grunden för dessa klubbhus som startade i USA. Fountainhouse heter det. Kanske någon som hört talas om detta.
Jag har en kandidat till att bli vän med men hur skall jag våga fråga om vi kan träffas utanför klubbhuset? Har aldrig gjort sånt här. Jag är ju ensam för jag inte vågar sånt här som ett exempel.
Om du tycker det är jobbigt att säga det kanske du skulle kunna skriva på en lapp och ge honom/henne.
~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~
Tja det skulle jag kunna skriva. Men vad skriver man då? "Hej skall vi träffas för en fika" eller?
Ja, det kan du skriva. Eller,
"Hej, har du lust att träffas efter klubbhuset och hitta på någonting?"
Ja det kan jag skriva/säga. 
Ett annat alternativ är att du läser det högt för den du vill umgås med, som träning. Det kanske blir lättare om du har papperet att titta på samtidigt som du säger det?
Ser det inte "dumt" ut att läsa från en lapp?
Öva att läsa på lappen hemma innan du säger det på riktigt då, stå framför spegeln. Så kanske det går bättre sen när du ska säga det.
Du får testa dig fram vilket som känns bäst för dig. 
Tack! 
Våga o vinn för du kan bara få ett svar. Jag tycker som föregående att du kan ju skriva en lapp eller brev till personen. Tror också att personen skulle bli glad o h*n är förmodligen i samma tillstånd som du. Både blyg o ensam.
Jag önskar också att du skriver hur det gick här på ensamhet, kanske blir det en sporre för andra att ta sig ur sin ensamhet.
Lycka till!
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Tack. Jo det kan jag skriva om. 
Emilia.
DU VÅGAR!!
De är kanske lätt o säga för en som inte är blyg. Men.

Du har ju fått jätte bra tips ovan o jag tor att hon eller han blir jätte glad.
Jag håller tummar o tår att de går bra..
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Tack. Ni ger verkligen mig hopp.