Kan inte vara inne på facebook!
Varje gång jag går in på facebook för att bara kolla lite så blir jag jättenervös och får hjärtklappning. Kan inte använda en bild på mig själv som profilbild för att andra kanske skulle säga att jag inte ser ut så i verkligheten. Kan inte lägga upp foton för andra skulle dömma eller ingen skulle kommentera. Kan inte skriva statusar för ingen skulle gilla. Kan inte lägga till andra som vänner för de skulle gå igenom min profil och dömma osv osv.
Någon annan eller bara jag?
Varför är du rädd för vad andra ska tycka?
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Du behöver inte vara nervös för det. Hur många personer har inte jag sett som har bilder på sig själva där de är uppsminkade som sjutton och visar sin allra bästa sida för kameran… En bild är en bild. Det är dessutom helt irrelevant vad andra tycker. Och jag hoppas verkligen att du bara har dina vänner på facebook, tror du verkligen att dem skulle döma dig på det viset? Det tror inte jag.
Ts Du vet att du kan ställa in vilka som kan se dig och om du skall ha en offentlig profil på facebook va? Det är iaf vad jag hört
Du kan alltså välja att ha eller inte ha en presentationsbild och sen begränsa vilka som skall få titta i ditt galleri och vilka bilder. du kan sätta specifika grupper som får se olika saker osv… Men det är vad jag hört, jag är själv inte med och har aldrig varit. Testa
Du är du och har rätt att tycka vad du vill och stå på dig och bry dig inte om vad andra tycker….lycka till!
jag är också rädd för facebook klasskamrater vill inte prata med mej även om jag inte sagt något elakt för jag vill egentligen aldrig säga något elakt jag tycker jag är rar egentligen rar som en kattunge jag är asrädd vad man ska säga till mej även om man känner mej rädd att ingen vill vara vän med mej
jag kanske är lite elak och har för djupa krav jag vil helst att den ska ha asperger eller liknande diagnoser men finns det såna människor på nätet och är dom verkligen aspisar eller liknande????? eller att det ska gå skitsnack om mej fast jag inte har gjort något och så vidare.
Man kan inte gå igenom livet rädd för vad andra ska tycka. Det blir aldeles för paranoidt. försök att fokusera på er själva och det som får er att må bra.
Jag tror inte att ni är elakare än några andra, kanske hör det till er diagnos att ni är lite mer rättframa med åsikter? men det är sådana ni är och ni menar inget illa.
Människan är ett djur och vi är flockdjur, det tillhör naturen att gruppen stöter bort de som avviker ifrån gruppen tyvärr. Många människor har lärt sig stå över den instinkten men långt ifrån alla. Då uppstår sådana här mobbningssituationer.
Men stå upp för dem ni är och var så ödmjuka ni kan så kommer ni nog hitta vänner också. De finns om inte annat i klicken som är utanför? Så gjorde vi när jag var liten.
MÅSTE man vara på fb? MÅSTE man "gilla" massa inlägg.. Herregu så stressande.
Hur som helst.. det verkar helt klart att du tycker det här är jobbigt. Troligtvis är det inte bara fb du tycker är jobbigt.. Jag kan tipsa dig om www.mioterapi.se där får du ställa frågor till en kognitiv terapeut.. gratis (via mail) Kolla om du kan få lite hjälp där..!
Våga vägra facebook.
Jag förstår inte ens varför jag har facebook…
#9 Troligen för att ett flertal av dina vänner och alldeles för många issamhället har det?. Det kallas grupptryck och är något som vi som flockdjur frekvent faller för. de flesta personer strävar efter att vara en i gruppen om det är pga svagt JAG eller annan anledning låter jag någon med utvildning svara på.
Egentligen är det mest för att mamma ville hålla kontakten med mig men nu använder vi båda pidgin/msn… Jag tog bort typ alla av mina sk "vänner" förut, har mest familj på facebooken nu =/ Vill inte ta bort den för vill kolla vad mina syskon håller på med eftersom jag inte träffar dem ofta, men skiter i alla andra,
Jag har mina vänner i telefonen eller på msn. föll för fejan för att testa en grej i ett spe, men funkade inte så får se om jag blir kvar?l
Ja, jag kommer nog dissa fejjan när jag startat mitt liv, kommit igång och inte längre har tid för det.
Jag är en äkta VVF/are *S* Man är tillräckligt uppdaterad här i livet,och varför är d så intressant att låta andra veta vad man gör el inte gör hela tiden..Nä nä..inget för mig
Folk har alltid/oftast åsikter om det mesta (inte sagt att det behöver vara negativa åsikter).
Förut har jag också brytt mig mycket om vad folk tycker. Men nu bryr jag mig mer om vad jag tycker. :) Eftersom att till syvendes och sist så är jag ändå mest med mig själv, och JAG är den personen som kommer att vara konstant i mitt liv. Därför tycker jag att det viktigaste är att fatta beslut och göra saker som jag tycker är bra och riktiga. :)
Sensmorlen med det hela är att man ska inte oroa sig så mkt om vad andra tycker och tänker. Lyssna på dig själv och gå din egen väg. Våga visa upp vem DU är. Då kommer också folk som är som du, och tycker som du att dras till dig, och i slutändan är det ju också just dom personerna som du vill vara med. :)