Vad ska jag göra ?!
Jag känner mig så ensam så att jag håller på att gå ner i djup depression och det har flera andledningar,
1, Min mamma och jag var jätte tajta för något år sedan men sen så hittade hon en kille (som jag avskyr) och det känns som att hon inte är där när jag faller.
2, Jag har nästan inga kompisar för att jag läspar för när jag föddes så hade jag gomspalt och dom fick göra en massa operationer och allt fixades inte och det är en kille som retar mig hela tiden och han kan ens inte nudda mig utan att han gör någon sårande grimars och ljud.
3, Förr så kunde mamma alltid vara där och stötta mig och nu vet hon inte änns vilken musik jag lyssnar på fattar inte vad jag ska göra ! För hon har nästan ingen tid för mig och det känns inte bra alls :'(
3, Sen så har jag nästan ingen självkännsla för om/när jag har på mig nya kläder och jag tycker att dom är skit snygga och jag har dom i te'x skolan så kollar alla bara på mig jätte konstigt som att dom tänkrt "varför har hon på sig sånna kläder?" och det har till och med några sagt till mig och det tycker inte jag är då jätte kul :(
Snälla hjälp mig någon, kom med tips eller vad som helst känner mig bara för ensam.
Jag tycker att du o din mamma behöver prata. O om det känns som att det inte går att prata med henne. Skriv ett brev om precis hur du känner.
Det kan ju vara så att hon inte ser vad du är i känslomässigt behov av.
Sedan tycker jag att du ska skriva ett brev till pojkens föräldrar, som mobbar dig o även där skriva exakt hur du känner dig. Hur ledsen o sårad du blir.
Många mobbare förstår inte att man faktiskt blir ledsen över hur dom behandlar en o då är det viktigt att dom får reda på det. O ett brev är bra, för då får båda han o föräldrarna tid att reflektera över det som händer.
Kram
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
okej jag ska nog göra så :) Tack
Hej
Mobbning är ett svårt ämne och hur man ska ta sig ur den råder det en hel massa meningar om. Men som Kalendula säger så bottnar det ofta i okunskap och osäkerhet.
Konfrontation och att stå på sig brukar kunna vara bra, Men om du skall kontakta killens föräldrar se till att du får dem på din sida. För det finns risk att det blir värre om det inte går bra sär och du kan utöver din avvikelse bli "bestraffad" för att du golade. och det är ju inte kul.
Men var säker i dig själv att du duger som du är och du är bättre än dem som dömt ut dig för något du inte kan hjälpa.
Den där killen beter sig som han smittats av något när han rört vid dej. det känns i hjärtat jag vet. Men gör samma sak tillbaka eller lägg till något. Elakt javisst men han får sig en tankeställare.
Hur som helst var stark och lycka till
Tack
Det enda jag vet är att det inte funkar med att vara undfallande och ignorera det när det väl har komiit igång och du blivit ett offer.
Bit tillbaka på de vis du kan helt enkelt. Det kan hjälpa att kontakta hans föräldrar? jag har aldrig testat själv, men veten kille i min skola som gjorde det och det funkade vad jag vet för den killen som ledde den saken hade respekt för sina föräldrar.