14e på gång
Lite smågnälligt :
Så är då Alla hjärtans dag på gång igen.. varje år mår jag pyton av alla annonser, skrivande och pressen som blir om denna dag
Jag har ingen att ge blommor, choklad eller andra presenter …. och ensamheten blir grymt påtaglig just i denna tiden då det är så mycket som handlar om kärlek och älskande och allt det där *suckar*
Jo kanske, men på ett sätt så har du ju någon att ge allt det där till - dig själv!
Jo… visst kan jag unna mej själv lite extra ., och ibland gör jag ju det också
.
men är hela cirkusen och påpekandet runt "kärlekskarusellen" som verkligen känns när man är -ofrivilligt-ensam
Jag känner igen det. Känner mig extra ensam och "oälskad" vid den där tiden : (
Jag tycker alla hjärtans dag är så överreklamerad ändå, för dom jag älskar visar jag det för jämt ändå.
Men det är ju en väldigt bra dag för alla handlare som tjänar en massa pengar på allt folk köper till varandra.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Ja jag tycker också alla hjärtans dag är jobbigt. Man känner sig extra ensam ocn singel då. Önskar jag hade en flickvän jag kunde ge rosor och fina presenter till. Kanske har det nästa år eller året efter det. Får hoppas på det. *Ler STORT*.
STOR KRAM från mig :)
Jag har många omkring mig Pia63 men jag fick bara en hälsning idag, det verkar som inte alla har tid nu förtiden att ens skicka en hälsning…beklagansvärt
Kramar från mig 
Inser att det är en gammal tråd, men snart aktuell igen. Personligen blir jag inte ledsen vid alla hjärtans dag. Inte mer än andra dagar alltså. Dels så är det min mammas födelsedag, så dagen har alltid haft ett annat innehåll för mig. Dels så är den alltför kommersiell för att jag ska se den riktas till mig.
Istället blir jag arg. Arg för alla de fördomar som kommer fram. T ex alla j:a rosa annonser av typen: Köp två telefoner. En till dig (dvs det är killen som köper) och en till tjejen (hon är alltid den som får presenter). Din telefon har massor med fräcka funktioner (alltså killar köper telefon efter funktionerna) och tjejens är rosa (ingen förklaring vad för funktioner den rosa telefonen har). Vi ser aldrig annonser som säger: Köp en telefon till din pojkvän, den är blå!
Överallt överöses vi med fluffiga rosa saker som verkar vara riktade till en förskoleflicka men som alltså vuxna kvinnor ska bli presentade av mannen i våra liv…
En föredetta till mig köpte alltid exakt samma sak till mig på alla hjärtans dag - tre, alltid tre, extra långa röda rosor. De nickade innan han kom hem med dem eller i alla fall efter ett litet tag. Alla hjärtans dag borde handla om kärlek där två personer visar uppskattning för varandra och inte en fråga om att en köper en rosa sak till en annan.
Visst drömmer jag om att än en gång ha någon att få ge bevis på min kärlek och uppskattning och som kan ge mig det samma. Men det behövs det ingen särskild dag för. I alla fall ingen fluffig rosa dag :)