Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 2914 ggr
trinity55
1

Gamla, ensamna människor

När min man hade fått en sjukdom och låg inne
så kunde jag inte låta bli att gå omkring och prata
med de andra som låg inne.

Och många öppnade snabbt sitt hjärta och berättade
att de hade ingen som tog hand om dem när de kom
kom hem. De var helt förtvivlade.

Och barnen,,,,,ja, de har nog med sitt eget trots att
de bor i samma stad.

Det gör ont i mig när jag tänker på dessa patienter.
Och det finns ju så oerhört många andra.

Även om det finns ett litet hopp att jag ska bli frisk
så är min stora dröm att få gå med i en ideel
organisation och åka runt och hjälpa dessa en-
samna mäniskor. Prata, handla, spela gamla klassiska
spel o s v. De ska få känna att någon bryr sig.

Någon som är med i en sådan här organisation ?

Kalendula
1

Jag har inte hört talas om just en sån organisation. Men däremot så har jag sett lappar i affären där människor utför väntjänster mot betalning. Men det är inte riktigt samma sak.

Jag skulle också vilja ha eller få tag i en sån organisation.

Kan tillägga att det gör ont att vara ensam också.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Ambrosia]
1

Min mormor är rätt ensam, men jag och hennes barn brukar besöka henne och ringa till henne. Ibland får hon mycket besök men ibland inte.

Jag är dock rädd för att jag kommer vara sådär ensam när jag blir gammal, eftersom jag inte har några barn. :( Är ensam redan nu. Bra där. Not!

Med Vänlig Hälsning / Ambrosia

Kalendula
1

Jag förstår vad du känner, för jag är rädd för samma sak, ska ta upp det i en ny tråd tror jag.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[SarasB]
1

min morfar gick bort för drygt en månad sen, nu är mormor ensam, hon är ledsen och jag är självklart ledsen jag oxå, men mormor & mamma har ju levt med honom i över 50 år, varje dag! älskat honom mest av alla, och sedan är han borta. jag vill inte uppleva detta men jag kommer troligtvis göra det en dag! livet har sina motgångar och det får man ta!

"just open your eyes and see that life is beautiful"

Kalendula
1

… och livet går ändå vidare när någon dör… Men jag förstår naturligtvis att du är ledsen. Kram!

[Ambrosia]
1

#4 SaraB: Oj vad jobbigt att din morfar dött. Måste vara asjobbigt. STOR KARM från mig / Ambrosia

Lolly
1

Det kör ju en reklam om detta nu i tv 4:a Röda korset.

isa
1

0# Vilken otroligt fin gest av dig att gå runt och prata med de andra påetienterna. Det var verkligen omtänksamt och kärleksfullt av dig.

mvh isa

Kalendula
1

Vill bara säga att tråden är långt över 1 år gammal Flört

Lolly
1

Mm.