Att gå in i väggen?
Min vän som jag pratar om så mycket. Har ju en gång gått in i väggen. Har varit sjukskriven i 4 år. men nu i somras började han få praktik på en kyrkogård. O allt gick bra.
Men, sedan för två veckor sedan så fick han ny praktik o ett nytt boende på samma dag. Så jag erbjöd mig att packa hans lägenhet, för att han inte skulle få för mycket jobb.
I natt var han hos mig, för att hjälpa mig att bära in tunga krukar som jag fått av min mamma. Men innan dess så ha han åtagit sig ett jobb som inte ligger i sina arbetsuppgifter alla. Han har lovat 155 stycken flyktingar på en flyktingförläggning. Att han ska göra allt för att få dem att stanna, o han har en vecka på sig.
Igår kväll var jag rätt för att min vän inte skulle få tillräckligt med sömn. Innan han startade dagen. Det visade sig att jag hade all rätt till min oro. Han har jobbat inatt- Alltså igår inatt o idag. När jag ringde honom för en stund sedan så sov han o var inte kontaktbar alls.
Min fråga är: När man går in i väggen gång på gång, kommer det att vara samma signaler som man helt enkelt inte lyssnar på. Eller kan signalerna flytta runt sig så man plötsligt bara går in i väggen?
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Kan det vara så att han är bipolär? Om det är så att han gång på gång nlir exalterad över saker och satsar 110& (jag vet att 100 är max) tills han "går in i väggen" och är ur spel en längre tid för att sedan gå helt upp i något annat och satsa dygnet runt tills väggen är nådd?
Om det är så. Så kan man kanske märka det på en ökad aktivitet och besatthet av något.
Att ha en övertro på sina förmågor och satsa fullt ut är typiskt för maniska fasen iaf
Nope, han är inte bipolär, det har utredningar om detta visat.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Känner igen mig, Lotta!
När jag hittar något intressant så kör jag på i 200% utan att tänka på konsekvenserna, eller jag gjorde. Nu har jag kommit ur detta.
Men man kör på och lovar saker för att man inser inte sina egna begränsningar.
Man känner ingen hunger, ingen trötthet, ingenting förrän det är för sent.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Man känner ingen hunger heller? Det är ju riktigt allvarligt. Så som jag tjatar på min vän att han ska äta ordentligt… Nu har han dock ett jobb där maten ingår, så jag hoppas verkligen att han äter på jobbet i allafall…
Om man känner efter känner man hungern, men oftast kör man bara på. Hoppas det ingår lunch i hans schema. Många gånger när jag jobbade jobbade jag över lunchen för att jag inte orkade gå ifrån och börja på ett nytt moment. Vi har svårt att fkusera på mer än ett moment i taget om det inte finns riktig struktur eller schema. Jag kunde jobba över lunchen och därför gjorde jag det. I skolan hade man inget val och på vissa job är det så att man lunchar med jobbarkompisarna, men jobbar man på ett jobb som man är självgående på, så blir det gärna att man hoppar över.
Han lunchar med jobbarkompisarna o har fri tillgång till köket. vulket i sig är en nackdel, för han kan hämta 25 koppar esspreso om dagen. O det är ju inte alls bra.
Då får han energi, men ingen näring… Verkligen inte bra. Liksom socker, falsk energi.
Japp, skitfarligt. Sedan så stressar man organen i kroppen med för mycket kaffe, vilket i sin tur gör att effekten tillslut blir omvänd. Man blir skittrött!
Ja, och det går inte att förklara detta för honom? Vikten av riktig mat?
Nope, han tar inte till sig det. Men, samtidigt så känner jag att jag kan ju inte göra så mycket mer än att berätta. För tjata hål i huvudet på honom vill jag inte göra. För det hjälper inte.
Nä, det gör väl inte det… Vet inte om en bild på kostcirkeln och vår matpyramid kan få honom på andra tankar…
Nope, han skulle inte titta på bilden. Förändring ligger i honom när han är redo. O då är jag där o hjälper honom med dom verktyg jag har. 
Okej, ja, så funkar ju jag också… 
Det låter inte bra Lotta och jag känner igen detta med att inte äta som man ska.
Hm, undrar vad jag behöver för verktyg för att få upp hans ögon?
Jag ska fundera på om jag kommer på något!
Tack JereMina, för jag funderar ihjäl mig på detta o kan inte komma på något ännu. Så jag har växlat över i andra tankar istället.