Ensam i drömmar
Jag har under många år drömt att min man lämnar mig och jag blir ensam. Han hittar någon annan. Det har blivit mindre och mindre av dessa drömmar.
Tro inte att det är bättre för det då jag är rädd när jag är vaken att han ska lämna mig. Inte för någon annan. Vi har varit tillsammans i 37 år och gifta i snart 30 år, vi är så tajta och älskar varann så mycket.
Jag är rädd att han eller jag ska gå bort helt enkelt
Det känns som om vi har en hel del år kvar tillsammans men ändå. Vi är så lyckligt lottade som har varann och har det så bra. 
Jag känner så med de som inte har fått uppleva denna enorma kärlek och vänskap som jag och min man har. Tänk om alla fick ha det så 
Själv har jag gått igenom några förhållanden med både fysisk o psykisk misshandel. O om jag få jämföra så tycker jag att det är mer jobbigt att bli psykiskt misshandlad än fysiskt. För blåmärkerna försvinner o såren blir till ärr. Visserligen kommer jag ju ihåg hur ärren uppstod. men det som händer inuti en är svårare att bearbeta.
Nu klarade jag att hitta tillbaka till mig själv på 8 månader. Men det var för att jag bestämde mig för att hitta mig själv o vara den jag är. Inte den någon annan vill att jag ska vara.
JereMina, jag önskar med att alla har en sån fin vänskap som du o din man har.
Eller som den vänskapen som jag o min vän har. Ingenting mer än döden kan komma emellan den.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Kalendula! Du är underbar och den man som nu får dig kan bara skatta sig så lycklig underbara kvinna!
Ja, han kommer att få det helt underbart 
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
JereMina: Oj vilken läskig dröm du har. Jag hoppas ockå att ni kommer vara tillsammans i en massa år framöver. Härligt att ni hittat varann.
Ja jo vore underbart om alla kunde få uppleva en liknande kärlek, håller med.
Vore speciellt härligt om jag kunde få uppleva en sån kärlek. Ibland tror jag att det kommer hända, ibland tror jag jag kommer var singel hela livet. Men jag kan ju inte varit så dum att jag planerade in det i mitt liv. Jag borde ju ha planerat in mycket kärlek, tycker man ju. Tror då att man kanske bestämmer lite innan hur ens liv ska bli, på andra sidan/himmelen innan vi kommer hit till detta liv.
Kram från Ambrosia :)
Tack för era svar!