Föredrar du mediala eller religiösa människor?
Föredrar du Mediala eller religiösa människor?
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Du vet redan mitt svar Lotta men för andra så svarade jag mediala!
Jag svarade både ock, men det är en deffinition där. För jag tycker att en del religiösa människor kan bli jobbiga när dom prackar på mig vad dom vill att jag ska tro på.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Jag och religion går inte ihop och vissa religioner kan jag inte ens tala om!
Det förstår jag mycket väl.
Jag måste berätta varför jag ställer frågan. Därför att jag har förstått att människor dumförklarar en när man säger att man är medial. Men om man säger att man är religiös så är det mer accepterat o man blir inte lika dumförklarad.
Men Gud är du medial, vad konstig du är.
Eller
Ojdå, är du religiös.
Meningarna har ju helt olika innebörd. Den ena säger att man är helt dum i huvudet o den andra säger Jaha jasså du är sån.
Kan tillägga att jag går inte ihop med visa religiösa människor heller, för deras tro är ju den rätta tron. 
Jag svarade religiösa fast jag kan bli galen på vissa resligiösa anhängare som pratar på om "Den enda rätta vägen" och "Om du inte är som jag så kommer man till brinnande platser" och så vidare.
Men jag tycker att de flesta som är religiösa "på riktigt" (om man nu får använda ett sådant uttryck) har medkännande och en öppenhet som är väldigt intressant och som gör att de är väldigt trevliga människor att vara i närheten av. Sedan är jag ju religiös själv så jag antar att jag inte kan tycka att jag är otrevlig *S*.
Jag är både ock 
Svarade mediala, kan inte riktigt med många religiösa. Var på ett bröllop där två så kallade "vittnen" gifte sig. Inget emot någon av dem, men i slutet av kvällen var mina öron ganska less på allt prat om religion.
Är inte oreligiös själv, men räknar mig inte till någon gemenskap.
Svarade mediala; mest på grund av att jag själv inte är religiös och för att det mest irriterande som finns är folk som försöker övertyga andra om att dem har rätt. Det finns såna överallt, men när det gäller just religion är det värre. Har många släktingar som är väldigt kristna, och dem har försökt övertyga flera stycken i släkten att bli religiösa vi också. Dem vägrar liksom acceptera att vi inte tror på det här. Dock är det intressant att diskutera med vissa personer som är religiösa, om dem har så att säga, ett öppet sinne och kan diskutera och argumentera lite för sin sak och liksom ha en ståndpunkt som säger att; jag tror på det här, men du måste inte göra det.