Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 4283 ggr
[Ambrosia]
2

Mår dåligt när jag är ensam :(

Nu är jag ensam igen. Då mår jag dåligt och orkar inte. Vill bara sova då. Sova bort all tid. En kompis skulle kommit till mig i dag, men det blev inte så sen. Tråkigt. Hade köpt mat och så till henne. Men nu får jag äta upp det själv ;).

Vet inte vad jag ska göra hela helgen. Mina föräldrar tyckte jag skulle åka till farsta och leta efter en kappa som jag vill ha. Men jag känner att jag inte vill åka dit själv. Det känns jobbigt. Tänkte på självmord i morse igen. Men ska inte göra det. Oroa er inte. Tänker på det ofta. Men i morse sa jag bara til Gud: jag orkar inget mer. Jag skiter i allt. Jag orkar inte bry mig längre. Det får bli som det blir. Tänk vad skönt att bara inte finnas mer.

Men jag måste orka. Så jag försöker. Men det är inte så kul. Bestämde mig då för att sova bort hela dagen. Men vakna 2 h senare, och sa till mig själv: Jag kan inte sova bort hela mitt liv. Jag måste försöka. Så nu gick jag upp, tog ångestmedicin och psykosmedicin och försöker. Jag vet inte vad jag ska göra i dag. Men jag måste försöka i allafall. Försöka vara glad på nåt sätt. Vet inte hur. Men men man får väl se hur dagen blir. :/

Kram från Ambrosia :/

Kalendula
2

Ambrosia:

Rom 8.26-27

Så hjälper också Anden oss i vår svaghet. Ty vi vet inte vad vi bör be om, men Anden själv ber för oss med suckar utan ord, och han som utforskar hjärtan vet vad Anden menar, eftersom Anden ber för de heliga så som Gud vill.

Med detta vill jag säga att Gud ser dig o att du inte mår bra.

Be o du ska få, sök o du ska finna. Jag har bett en bön om att du ska få en blomma.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Ambrosia]
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kalendula: Du är så rar. Tack så jätte mycket för att du bad för mig. Ja det känns bra att höra att gud hör mig. Jag har också bett för mig nu. Hoppas jag kommer må bättre snart igen.

Jag mår ej asdåligt nu, men inte bra heller. Lite mitt emellan. Jag har laddat ner några filmer jag ska se om en stund, sen ska jag laga lövbiff, det ska bli gott. Älskar lövbiff ;).

Hur mår du?

Kram från Ambrosia :)

Kalendula
2

Tackar som frågar, jag mår väldigt bra Skrattande

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Örnöga]
2

Ambrosia!

Vet inte vad jag ska skriva, vill bara att du ska veta att jag har läst ditt inlägg och att jag tänker på dej. Jag vet hur det känns när allting verkar meningslöst. Hoppas du får en bättre dag imorgon

JereMina
1

Jag tycker att du verkar ha en stark livsenergi så det kommer att ordna sig för dig. Om du behöver skriva av dig så är det att bara göra det…kramar till dig i höstmörkret men snart kommer det ljus i fönstren.

Om du är ensam så kan du säkert i alla fall se advent i grannars fönster, eller hur?

[Ambrosia]
2

Till #3, #4, #5: Tack för era svar. Jag mår bättre nu igen. Har fått mått bra denna vecka. Så det känns skönt. jag har bett till Gud mycket att han/hon ska hjälpa mig så jag mår bra och de verkar har hjälpt. Supernice :).

Men nu kommer helgen, i dag är jag ensam igen. Men det känns skönt i dag. Då jag jobbat väldigt mycket denna vecka. Så det är skönt att vila upp sig och ta det lite lungt i dag. Men hoppas jag inte blir ensam i morgon och på söndag. Har sms:at en kompis om hon vill göra nåt i morgon. Så jag får hoppas på det. Annars i nödläge så får jag väl åka till mina föräldrar. Inte i nödläge kanske, men de ska passa mina brorsbarn då, så pappa sa det skulle bli trångt om jag sov över och var där då med. Att jag inte skulle ha nån stans att sova. Så det är nog inte så bra om jag åker dit då.

Får se vad som  händer, men 3 av mina vänner är upptagna oche n är sjuk i helgen. Jag vill inte bli sjuk om jag träffar henne. så jag får se vad som händer i helgen. Hoppas hoppas jag har nån att träffa och göra nåt med då. Får be om det med tror jag.

Kram och tack för att ni bryr er.

Från Ambrosia :)

Kalendula
1

tycker att du ska åka i allfall även om det blir trångt. Det hade jag gjort om jag hade haft det som reservplan.

JereMina
1

Jag håller med Lotta Glad Vi kan väl snacka en del via sajten Flört

[Ambrosia]
2

Kalendula & JereMina: Tack för era fina svar. Vet ni vad? Nu om 1 1/2 timme kommer min kompis Emma :D :D. Vi ska gå och äta hamburgare och sen kanske ta en öl hemma hos mig. Det ska bli kul. Så det känns kul.

Sen i morgon så får jag skjuts hem till mina föräldarar på eftermiddagen. Så då kommer jag umgås med dom i morgon kväll. Sen börjar jag jobbar igen på måndag ju. Underbart. Denna helg blev jag inte så mycket ensam ändå. Det känns skönt!!!

Tack för era uppmuntrande svar!!!

Kalendula
1

Det blir aldrig riktigt som man tror, ibland blir det till o med bättre än man trott från början Flört

JereMina
1

Det var roligt att höra Ambrosia Kram Glad

[Ambrosia]
1

Kalendula: Jo verkligen. Jo det var kul igår. Vi åt pizza på en pizzeria och drack kaffe och öl hemma hos mig. Vi skratta jätte mycket och högt. Det var kul. Skrattande

I dag mår jag okså bra. Satt i solen på balkongen och drack te i morse och beundrade de gula vackra träden. Härligt.

JereMina: Tack.

Hoppas ni också mår bra.

Kram från Ambrosia Glad

Kalendula
1

Underbart Ambrosia Skrattande

.. och beundrade de gula vackra träden skrev du. Fick mig att tänka på boken nionde insikten, där man läsa om att se auran kring allt det vackra..

Tack jag mår bra, men jag är fortfarande trött.

[mossquinnan]
2

Hej Ambrosia:-) Får så ont i hjärtat då jag ser att du har d så tungt i mellanåt..Gråter Men så glad att du haft en fin helg med din vän *L*

Ser att vi bor nära varandra..Jag kanske kan bli en fika vän till dig om du vill..? Varma kramar från mig :-)))

[Ambrosia]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kalendula: Coolt du med läst den nionde isikten, det är min favoritbok. Läste den 10 insikten med, men den är inte lika bra. Men ändå :). Men jag tror mycket på det, just hur människor tar och ger energi till andra människor och lärt mig att känna igen vilka som självmant ger possetiv energi och vilka som tar alldelles för mycket utan att ge nåt tillbaka.

I dag har jag träffat Eva-Lisa i Vendelsö kyka, hon är underbar och ger så mycket possetiv energi. Så efter man träffat henne och några andra där, är man glad som en lärka. Glad

Mossquinnan: Tack för dina fina ord. Ja vi bor nog rätt nära varann. Jag har lite social fobi, men vi kanske kan prata lite via msn om du vill. Men ja vore kul att träffa dig med. Du verkar så härlig. Men man får se vad framtiden har att utvisa. Kanske kan vi bli vänner, vem vet. Min msn är: handtag@hotmail.com.

I dag har jag i varjefall vart ledig och mått bra hela dagen. Så det känns ju skönt. Super Glad

Hur mår ni?

JereMina
1

Va gulligt mossis "fikavän" lät väl bra Ambrosia? Kram på er!

[mossquinnan]
2

Goder förmiddag:-))) hihi msn d har inte jag *L*

Vi syns ju här på sajten och jag e lite impulsiv av mig så jag ställer en kopp kaffe här inne *S*

Kram tebax söta JereminaGlad

[Ambrosia]
2

Mossquinnan: Hej. Ler STORT. Hur står det till med dig? Har du haft en bra dag?

Vad synd du inte har msn. Men ja vi kan ju prata här och sen se framöver om jag vågar träffa dig.

Vilken fin kopp kaffe du skickade. Vart riktigt sugen på kaffe nu. *Ler förunderligt*. Vad gör du i dag?

Jag är ledig i dag med. Har jobbat in i går och i dag. Härligt. Så jag fick lite höstlov här, även fast jag inte går i skolan. Börjar inte jobba förens på måndag. Så det är nice. Och jag har bett till gud varje dag att jag ska få må bra och ja det funkar. Skrattande 

Ha en fin dag. Kram från Lisa :)

Jermina: Ja det låt jätte bra. Hur mås det med dig? Kram från Lisa med Glad

[mossquinnan]
2

Åh vilken vacker bild:) kul att läsa att du känner dig pigg å glad "l" jag har slappat hela dagen,och är nerbäddad..har fått öroninflammation, ska till läkarn i morg..som tur är så har jag droppar å annat som lindrar den akuta smärtan .. Har nåt jäkla kroniskt som återkommer oftare den senaste tiden :( tur man har en snäll och go gubbe som gör allt för en :)) nu ska mosskärringa sussa så jag önskar alla en riktigt go natt då ni ska sussa ! Kramis

[Ambrosia]
2

Mossquinnan: Nämen gud, stackars dig som är sjuk. Måste göra jätte ont i öronen att ha öroninflammation:( . Jobbigt det kommer tillbaka med :(. Hoppas du kunde sova nåt. Måste vara svårt när man har ont i öronen. Bra du har en go man som kan tar hand om dig nu när du är sjuk.

Kram från Lisa :)

JereMina
1

Mossis…..vilken härlig kopp kaffe *den ska jag dricka i morgon bitti*

Ambrosia….vilken bara så underbar bild du la in..tänk att få rulla ut i dessa blågröna små vågor *mys*

Jo, tack det knallar Glad

Jag hoppas du har kryat på dig goa goa mossis Kyss

Kramar till er båda!!!!

[Ambrosia]
1

JereMina: Ja viist såg kaffet gott ut. Ja kul du också gillade bilden jag la in. Den är härlig, håller med. Skulle sitta fint med lite sol och bad nu ;). Bra du mår bra. Hoppas du får en fin helg.

Mossquinnan: Hur mår du? Hur är det i öronen?

Som lyssnar på julmusik ;)