Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1486 ggr
Kalendula
1

Småprat 18 oktober!

Min natt har varit så där, har haft svårt för att slappna av. Tror det beror på att jag har en hiskerlig värk i kroppen sedan igår. Pg.s allt skurande. Det har blåst här i Ljungskile ganska så friskt i natt med.

Tog mig av min väns ugn igår, som hade cetimetertjock beläggning av fett o inbränd mat i botten. Sedan tog jag mig an kylen, där det bl.a stor gammal mjölk från i Mars i år. Samtidigt försökte jag att fortsätta att frosta ur frysen som var täckt med ca 7 cm klar is. Han inte klart. Utan ska fortsätta med detta i dag. Samt göra ren bakom spisen.

Efter det så ska jag ta mig an att torka av skåp, lådor, lister o dörrar. Samt se om jag kan påbörja att tvätta fönsterna.

Idag ska jag ta med mig en matlåda o frukt, för nu har inte min vän någon mat kvar. För jag har kastat en massa. Ev. kommer jag att baka bröd i hans bakmaskin i dag. För nu är ju köket i allafall nästan rent.

Han tog hand om vardagsrummet igår o det blev så fint.

Önskar alla en urskön Tisdag!

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Denna kommentar har tagits bort.
[Örnöga]
1

Oj vad du/ni har legat i. Jag har precis flyttat och i och med det gjort samma sorts städning, det är jobbigare än man tror! Nu börjar i stället det roliga (okej, jag har en frys kvar att avfrosta..;) ) håller på att måla om en vägg i köket. Har tidigare varit en fondtapet med struktur och mönster, nu målar jag väggen i ljusgrått istället. Tycker om att ha nånting att göra och pyssla med. Vore roligt att höra om någon annan här inne håller på med "hemma-projekt" eller bara tycker om att pyssla hemma.

[Örnöga]
0

Det blev nåt fel när jag skulle kommentera och meddelandet blev skickat 4 ggr- förlåt! Det var inte meningen!

Kalendula
1

Min vän har mått väldigt dåligt över att han inte kan ha sina barn mer än han har. För att dom har flyttat tillsammans med sin mamma. Som är tillsammans med en kille som bor 5 mil bort. mamman är lite konstig, men vill inte gå in på det närmare. Men hon "kan inte" lämna över barnen. För hon är för lat för att köra. O min vän har en riktigt dålig ekonomi o har inte råd med bensin till sin bil. Så han har försummat städningen i 8-9 månader. Därför hjälper jag honom att komma igång med städningen igen. Sedan ska vi göra städschema o små påminneslappar.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Kalendula
1

Örnöga: Gör gärna en ny tråd med din förfrågan, så alla som loggar in på sidan ser din fråga.Skrattande

PS: Jag tar bort 3 av dina inlägg då Flört. DS

[Örnöga]
1

Ja, jag kan göra en ny tråd. Kanske kan vi alla hjälpas åt för nya idéer och inspiration.

Tack!Glad Förhoppningsvis ska detta meddelande bara skickas en gång

Kalendula
0

Skrattande