Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1454 ggr
Kalendula
0

Småprat 16 Oktober

I natt blev jag tagen av polisen i en alkokontroll. Men dom gick igenom hela bilen, som jag hade lånat. I verkligheten är bilen min killkompis. Men i drömmen var det en kvinnas bil. En polisman sticker fram alkomätaren, men just i det ögonblicket gäspar jag- Är du inte med, eller? Frågar polisen. - Nä, tydligen inte sa jag. - Ja, du har druckit alkohol, säger polisen.- Nej, det har jag inte, för jag dricker inte alkohol. Vi får se, säger polisen. Men tydligen så slapp jag ifrån det, för han gick sin väg. Efter alkokontrollen skulle dom se hur man körde. Så en kvinnlig polis sätter sig i bilen o jag ska bara köra henne till ett sjukhus.

Som visst ligger väldigt nära. Där hoppar hon ur bilen o försvinner genom en dörr. Medan jag då skulle köra därifrån så har det blivit ½ meter tjock is o massa sörja, så jag kommer inte därifrån. Invid bilen ligger något i männskosltorlek, alldeles blodigt. Det ligger blodiga kläder runt om. O plast är övertäckt. Men jag vill ju inte köra på detta. Så jag trixar o fixar. Sedan kör jag vilse men ställer bilen för att fråga om vägen.

Saken är den att jag är sen till lektionen, för skolan har precis startat igen. När jag äntligen kommer fram till skolan utan bilen. Men däremot vadande i en massa is o snösörja. Kastar sig en av mina klasskompisar sig på mig. O säger: Men där är ju Lotta henne som jag litar på näst mest på i hela världen. Innan sommaren så litade jag mest på henne.

Jag känner att jag måste därifrån, så på något sätt så kan jag tillslut smyga därifrån. Men jag får balansera på fönsterbläcken utanför, för att ta mig därifrån. På alla fönsterbläck står det tomma mjölk o grädd kartongen, som jag då river ner i min väg med en vit spikrak pinne av något slag.

Tillslut så hittar jag bilen igen o kan köra därifrån.

Drömmen tyckte jag mest var väldigt konstig, men jag vaknade inte genomsvettig som jag brukar göra. Utan helt torr, men törstig som en häst. Så jag bälgade i mig vatten som jag har i en flaska vid sängen. Sedan får jag ju springa o kissa.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"