Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: ot-off-topic
Läst 2511 ggr
Kalendula
0

Sanningen om F-Kassan

Väldigt intressant att läsa!

Sanningen om Försäkringskassan

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[mossquinnan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Söta Lotta jag kommer in på face book då jag klickar på länkenGråter

och jag är en vvf= våga vägra facebook *S*Kyss

Kalendula
0

Men vad sjutton, äsch då. Å den som var så bra Obestämd

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Kalendula
2

KOPIERAT, jag vet inte vem som har skrivit detta. Men väljer att klippa in det ändå.

Mattias Ahlström Jag  fick detta av en kompis som hade sett en handläggare på  försäkringskassan skriva detta meddelanden på ett diskussions forum om  dom nya sjukförsäkrings reglerna.

Jag jobbar på  Försäkringskassan och jag har berättat i tidigare inlägg om mina  arbetsuppgifter som handläggare. Nästan inga personer har trott på vad  jag framfört. "Det kan inte vara sant" har jag bara fått höra! Nu visar  det sig igen att jag tyvärr hade rätt. Jag har berättat om att mina  chefer tvingat mig att konsekvent neka sjukpenning och sjukersättning.  Mina chefer vet att sjuka oftast inte orkar överklaga. Jag uppmanar ALLA  som får avslag att överklaga till domstol. Begär att få ut samtliga  underlag! Kontrollera om sjukintyg och läkarutlåtande har ändrats ! Jag  vet att det är fler av försäkringskassans jurister och handläggare som  ändrar i tex läkarutlåtande för att avslag ska kunna motiveras. Hur  sjukt är inte det?! En jurist ska man kunna lita på, om det förtroendet  försvinner vad har vi då kvar?! Juristerna och handläggare gör INTE  detta på eget bevåg utan order kommer från högre ort. Jag har framfört  mina synpunkter om denna oestiska hantering till Sture Hjalmarsson i  försäkringskassans ledning, men han har ännu inte svarat trots flera  påstötningar under 2 år. Adriana Lender har försökt under 1 år göra sig  av med mig med motivering arbetsbrist. Tyvärr så gick inte den luringen  tack vare hjälp från facket. Om Ni sjuka ska få en rättvis och korrekt  bedömning måste ledartrojkan hos oss på försäkringskassan bytas ut. Vi  behöver också en regering som är mer lyhörd och inte behandlar de sjuka  som ohyra. Jag mår jättedåligt på jobbet som jag tvingas utföra. Jag har  jobbat på försäkringskassan i över 30 år. Tidigare var jag mycket stolt  att jobba här, nu skäms jag jättemycket ! Jag har sökt flera andra jobb  men eftersom jag är över 60 år vill ingen anställa mig. Många unga  personer har redan lämnat försäkringskassan i protest. Hur långt ska det  behöva gå innan denna skuta sjunker till botten. Jag ser med glädje  fram emot ett regeringsbyte. Jag tror det är den enda vägen till  storstädning av vårt nuvarande inhumana och sjuka sjukförsäkringssystem  genomdrivet av moderaterna. Obs jag heter självklart inte Monica  (påhittat namn för att slippa repressalier och hämndaktioner från min  arbetsgivare) . Jag har inspelade samtal med mina chefer på  försäkringskassan som vem som helst kan få lyssna till. Där framkommer  det tydligt att de vill att jag ska neka våra "kunder" ersättning på ett  väldigt elakt och utstuderat sätt. Man kanske då blir lite mer ödmjuk  och fundersam vad som egentligen sker i det dolda på försäkringskassan  när man lyssnat på inspelningarna. Personer på försäkringskassan som  vill lyssna är välkommna. Vi kan träffas på Försäkringskassan, Klara  Västra Kyrkogata 11 "Uggleborg" Rum 30. Skriv ditt direktnr 010- eller  mailadress i ett svarsinlägg så kontaktar jag dig om dag och plats. Fler  från ledningen är också välkomna att komma och lyssna. Jag hoppas att  detta kan leda till ett bättre arbetsklimat för mig om mina kollegor.  Samt ett stopp på vår dolda agenda. Jag blir väl avskedad som illojal  men den risken är jag nu beredd att ta. Om Ni på press och media vill ta  del av mina inspelningar så skicka ett meddelande till mig så tar jag  kontakt för ett personligt möte. Kram till Er alla

[mossquinnan]
0

kalendula stort tack för att du la in detta Kyss

jag vet av egen erfarenhet att så här jävligt går d faktist till.

har åxå bevis via ett personligt ombud och läkare.

detta är så sjukt så jag skulle kunna spy rätt ut.

Vissa säger att man ska se personen bakom myndigheten..men vem fan ser oss då framför myndigheten om inte denna underbara *sanning* kom fram?

riktigt bra..kram till dig

Kalendula
0

ja, jag har ju kämpat med f-kassan i 15 år. Och förra sommaren gick mitt ärendu upp till förvaltningsrätten för andra gången på tre år.. .

Fast att det finns hur mycket underlag som helst som intygar att jag inte kan arbeta, så står dom där o ger mig avslag efter avslag efter avslag…

[mossquinnan]
0

Jag hoppas på dig Lotta..stå på dig så länge du bara orkar..

Jag slapp dessa idioter efter 20 års kamp..jag ser inte ens en riktig människa/själ bakom alla deras beslut..för den sk försäkringsläkaren är så feg så han får man ej träffa..och hur sjukt är det Tyst

Kalendula
0

Ja, hur sjukt är det då? O nu har dom ju inga försäkringsläkare längre. Utan handläggarna får fatta egna beslut om hur arbetsför man är Foten i munnen

[mossquinnan]
1

ska man skratta eller gråta? uuurk SkrattandeGråterSkrikandesSkäms

isa
0

Fy så hemskt!jag finner inga andra ord. För övrigt så avskyr jag Försäkringskassan………….

Någon ( minns ej vem tyvärr ) inne på "psykologi-ifokus" tror jag det var, sade ett öknamn till Försäkringskassan som jag tycker stämde så himla bra: FörnedringskassanFlört

Kalendula
0

Det var ju ett himla bra namn på en sån dålig myndighet Flört

isa
1

# 10 'Visst är det bra!!?

Men det är som sagt, inte jag själv som kommit på det.

Lite OT:Så här säger en del också om FK: Förskingringskassan ( Förskingra i detta fall, betyder "trolla bort sjuka människor" tror jag.)

och Arbetsförnedringen om Arbetsförmedlingen, ( sorgligt men sant i många fall ) och Felia om Telia , och "Sämsta Bostäder om Svenska bostäder,  hi hi hiFlört