Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 4577 ggr
isa
0

Skönt att vara ensam

Jag både tycker om , och inte tycker om att vara ensam. Just nu är jag inne i en sån period då jag älskar att vara ensam med min katt här hemma. Det är så himla skönt.

Vi gör bara vad vi vill hela tiden och har det lugnt och skönt.

Finns det någon annan härinne som också faktiskt, ibland kan tycka om sin ensamhet??

Kram isa

Kalendula
0

Nop, jag tycker inte om min ensamhet. Men det beror på att jag har ingen mer än min trogna mamma att vända mig till IRL. Annars har jag fåtr en massa nätvänner, o det är ju bra!

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Blomkrukan
0

Jag gillar faktiskt ensamheten. Tidigare har jag inte riktigt velat erkänna det för mig själv eftersom människor är "sociala" varelser. Sen jag fick veta att jag aspergers så  känns det okej att jag vill vara ensam.

mahre
0

Jag tycker det kan vara jätte skönt.

Min sambo är ju nästan alltid hemma, men han är ganska tyst och spelar mycket på sin dator, så jag är inte ensam igentligen, men förutom honom kommer det väldigt sällan någon, och om det gör det kan jag bli väldigt trött. Så jag gillar nog att vara ensam.

men ibland gör det ont och då faller jag

kram

[Jeremina]
0

Lite egentid måste man ha fast man lever i ett förhållande. Min man är uppe ett par timmar ensam på morgonen och jag är som ni ser ensam uppe ett par timmar sent på kvällen.

Jag är nattuggla och han är morgonmänniska Glad

[Fialicious]
0

Jag har alltid varit något av en ensamvarg. Många gånger väljer jag ensamheten just för att jag tycker att den är behaglig. Jag slipper klistra på ett leende när jag inte vill le. Jag slipper känna mig felplacerad i andras sällskap. Jag slipper rätta mig efter någon annan och de skriva och oskrivna regler som finns. Tjae, ensamheten och jag är ganska goda vänner. Dock är det, för mig, en enorm skillnad på att själv välja ensamheten och att bli "tvingad" till ensamhet…

Kalendula
0

Tror inte att det är roligt att bli tvingad till något man inte vill egentligen.

Väljer man däremot frivilligt, så borde ju man känna sig nöjd med sitt val…

Bara lite tankar Skrattande

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Fialicious]
0

Nej, att utsättas för någonting mot sin vilja är väl sällan något positivt. Ensamhet till följd av utanförskap gör förbaskat ont medan ensamheten man väljer själv är raka motsatsen.

Moonwing
0

Joe, jag ä som Mina..-bare njuter..-av "ensamtiden"..

..men visst kan man känna sig vidunderligt ensammen ibland..-som om hela världen va´emot en..det är nog människans lott..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Mirjami-78
0

Jag tycker med att det kan vara skönt att vara ensam ibland. Jag har ju mina barn och ibland kan det vara jätte skönt att sitta ensam när de sover. Så ja jag kan njuta ut av min ensamhet ibland. Tror inte jag skulle njuta ut av min ensamhet om jag skulle vara ensam hela tiden.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

mistel
0

Jag avskyr ensamheten. Att känna mig ensam.
Men det är bara när jag är ensam som jag kan vara mig själv och känna mig trygg.

[Gypsycat]
0

Jag är ofta ensam, men jag älskar att vara ensam jag är väldigt egen och oberoende av att ha vänner, men det finns dom dagar då jag önskar att jag hade en vän för en dag.

[Lisake]
0

Jag kan känna att det ibland är väldigt skönt att bara få rå om sig själv och sina tankegångar.

Kalendula
0

Idag var det skönt att komma hem efter en veckas passning av min mamma till alla djuren, men jag kände också att det hade varit ännu mer skönt att komma hem till någon…

Otario
0

Håller helt med #11.

Älskar att vara ensam. Tycker att för mycket uppmärksamhet är pinsamt jobbigt och resulterar oftast i att jag blir knallröd även om någon jag inte brukar prata med så ofta bara ställer en enstaka fråga. Den enda personen jag verkligen tycker om att vara med är min pojkvän, men även det blir jobbigt ibland. Jag kanske låter lite knäpp nu, men jag tror faktiskt att jag föredrar djur mer än människor när det gäller den sociala delen. Man kan prata med ett djur om vad som helst utan att det lägger någon dum kommentar som svar eller startar ett evigt babbel - om man inte har en talande papegoja förstås Flört Fast ett djur kan absolut inte ersätta en människa. Det skulle nog kännas allt för ensamt till slut…

/ Emma

[Jemte]
0

Nää ensamhet tycker inte jag om, men jag är tyvär van att vara ensam. Det är tur att man har hun i allafall.

Farwuq
0

Att vara ensam någon vecka per år är inga problem.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kalendula
0

Jag har börjat att vänja mig vid min ensamhet, för jag har så mycket att göra hela tiden. Sedan så har ju jag o min kompis funnit tillbaka till varandra. O han o barnen kommer o vänder upp o ner på huset varannan vecka. O jag bara älskar det.Skrattande

Lill-Mari
0

Jag tycker det är skönt att vara ensam ibland,men när det blir för länge och ofta så känns det jobbigt,det är svårt att göra saker ensam,som att gå ut och äta m.m och grannar sitter tillsammans på gården i familjer och grillar. Sommar och sol gör att man känner sig mer ensam. Ensam är man om man inte har några syskon eller stor familj och barn långt borta.