Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 1769 ggr
[Ambrosia]
0

Jesus mördades.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är mycket tal om ägg och påskfirande. Det är fint och firar uppståndelsen och pånytt födelsen. Det är vackert och jätte stort.

Men jag önskar också att man tänker lite på Jesus, att han faktiskt mördades och vart tagen från livet alldelles för tidigt. Att han på ett brutalt vis fick pinas enormt där på korset. Det måste gjort så fruktansvärt ont. Tänk att få stora spikar genom händerna och fötterna och att sen hänga i dom. Ush fy stackars honom. Jag önskar jag kunde krama om honom och säga att allt blir bra. Men det blir det ju inte, han mördades. Det talas om att han dog för oss, för syndernas förlåtelse. Men det vet jag inte om jag tror på eller håller med om. Han mördades på ett fruktansvärt sätt. Visst blev allt bra när han kom till andra sidan/himmelen. Men innan dess…

Även fast man inte tror, men ändå firar påsk, så var detta bara en tanke. Du behöver inte tänka på det. Men för dom som tror och firar påsk, så var detta bara en liten tanke bland påskäggen. :)

Kramar från Ambrosia :)

Kalendula
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fint skrivet Ambrosia! Jag o min kompis har pratat om det hela veckan tror jag, så idag blir det många tankar tänkta till Jesus.

Kram

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Ambrosia]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack. :) A bra att ni tänkt lite på det också.

Kram från Ambrosia :)