Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: ensamhet
Läst 3395 ggr
Kalendula
0

Vad saknar du i din ensamhet?

Vad saknar du mest i din ensamhet?

Jag saknar att bli bekräftad att jag överhuvudtaget finns. Mest saknar jag en kram.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Aviendha
0

Mänsklig värme. Allt från ett vänligt leende till en kram, ett innerligt skratt tillsammans med någon. Att känna att man är en del av något, att man får "vara med" och ta del.

Kalendula
0

Mm, det där med att "vara med" och ta del av saknar jag med.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Tassy]
0

De gånger ensamheten bryter igenom som mest brukar jag sakna någon att prata ut med när jag har det svårt. Ibland kan jag vända mig till mina föräldrar, men så finns det ju såna saker som man inte vill tala med dem om.

Kalendula
0

#3 Håller med om att man ju inte vill prata med sina föräldrar om allt.

Ilya
0

Som dig kalendula, som bekräftar min existens, som visar att jag är värd något.

Också att få någon att prata med, som svarar en. Något ett djur inte kan göra eftersom vi inte pratar samma språk.

Kalendula
0

Ja, jag älskar ju mina djur. Men som du säger någon som bekräftar min existen, och någon som svarar på det jag pratar om.

Salladshataren
0

En person som jag kan dela vardagen med och som jag kan älska. Hade pojkvän innan, men han gjorde slut. Så jag saknar det!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Kalendula
0

Det vardagliga tycker jag skulle vara skönt att uppleva, tex åka o handla mat ihop, laga mat. Eller bara göra något som båda tycker är roligt.

[Jeremina]
0

Jag saknar att de yngre har så svårt att visa sin kärlek och omsorg!

pia63
1

Saknaen efter att ha någon i vardagen är absolut svårast.

Att inte ha någon att prata med. berätta och få höra , diskutera saker med, få hjälp av och hjälpa..

Aldrig få uppleva närheten i en kram av någon , få vakna och somna med någon.

Ensamheten är förödande och livet är inte kul när man aldrig får sådant.

Kalendula
0

Jag är just nu som ett tomt hål och mina depåer är snustorra för att jag väldigt sällan får den formen av bekräftelse jag söker. Jag försöker att få dagarna att gå och tänka på annat, vilket har gått bra idag. Men andra dagar gör det så ont i själen att jag får onte kroppen, får svårt för att andas och ångesten kryper under huden på mig.

Men en dag träffar jag på rätt person som kan ge av vad jag behöver, då blir själen fylld igen….

isa
0

Jag saknar mänsklig kärleksfull beröring och den trygghet en god vän kan ge.

[SacredBirma]
0

Intellektuellt utbyte. När man sitter i timtals med någon i soffan och diskuterar allt mellan himmel och jord medan man springer på toaletten titt som tätt pga. allt te man hinkar i sig Skrattande

Hej förresten allesamman, detta är mitt första inlägg här!

Kalendula
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Välkommen SacredBirma Glad

[SacredBirma]
0

Tackar tackar Kalendula :-)

[SacredBirma]
1

Att sitta i samma rum som någon man känner sig riktigt trygg med, så trygg att man inte behöver prata hela tiden. Att var och en pysslar med sitt eget; läser en bok, lagar en hårddisk, löser korsord- ja ni fattar vad jag menar :-)

Och den innerliga varma glädje som känns inuti när man lyfter blicken och ser att den andre är där, det saknar jag och längtar efter.