Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 4109 ggr
[Ambrosia]
0

Så mycket tid.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här livet är lite jobbigt ibland. Det är så mycket tid på helgen, som man ska göra nåt på. Har bara lust att sova bort all tid. Men det kan man ju inte göra heller. Måste upp i lagom tid. I dag gick jag upp 2 och göra nåt på. Men ringde till alla mina vänner i dag. Men alla var upptagna. :( Var ensam hela dan i går och hela dan i dag. Jag försöker hitta saker att göra. Men allt känns så meningslöst. Hur kul är det tex att titta på tv hela dan och halva kvällen. Var och åt hemburgare i Sågen och hyrde en film. Men den var inge bra. I morgon kanske jag ska träffa en vän. Hoppas det blir så. Men nu mår jag inge bra. Hoppas jag mår bättre i morgon. Dricker öl nu, det kanske blir lite roligare. ;)

Kram från Ambrosia

Kalendula
0

Jag förstår hur du känner, det där med mycket tid att slå ihjäl är inte lätt Obestämd

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Jeremina]
0

Det låter jobbigt vännen men att dricka öl ensam brukar man inte må bättre av….ändå kan jag förstå dig…kramar Glad

[Ambrosia]
0

I dag var jag på kyrkpub i Vendelsö Kyrka. Vågade prata med flera nya människor. Träffa en supertrevlig Lady, som jag prata med hela kvällen. Hon var jätte ödmjuk och intressant att prata med. Så 3 h försvann jättefort. Hon tyckte jag skulle gå med i kören, som hon var med i. Så jag kanske gör det om några månader, när jag har övat upp rösten lite. Har haft en jättebra dag i dag. det känns så skönt att få ha det så ibland också. I dag har jag tankat energi lite. Vill inte gå och lägga mig nu, för jag mår så bra. Firar nu med en öl.

Till Jermina: Jag dricker inte jämt, bara ibland på helgen. Och då gör det inget att man är ensam. Varför kan man inte dricka själv? Varför måste man vara två för att kuna ta typ 2 öl?

ja är bäst. idag struntade jag i min sociala fobi. jag bara var mig själv och sa allt jag tänkte på och så. Jag är bäst! Livet är härligt ibland med.

Kramar från Glad Ambrosia :)

Kalendula
0

Ambrosia: Go Baby, Go baby, jag är glad för din skull Skrattande

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Ambrosia]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kalendula: Tack för ditt hurra rop :)

Men i dag är det jobbigt. Har ingen att göra nåt med. Det är bara en massa tid igen :( Har ringt runt, men alla är upptagna. :(

Tröst äter. Åt upp en halv choklaskaka. Mörk chokladkaka som tur är ;). Nu vill jag äta bullar. Allt för att döva ångesten. :(

Usch säger jag bara. Livet är inte lätt.

Kram från Ambrosia :(

Kalendula
0

Ambrosia, döva inte ångesten med att stoppa i munnen, snälla.

Jag vet ju inte riktigt vad du gillar att göra, men själv har jag kommit på den geniala idéen att rita. Har inte ritat på många år. Men tog upp detta i torsdags kväll. Medan jag satt hos mamma o skulle försöka att sova så ritade jag o förlorade både tid o rum. O jag somnade så gott.

I dag är jag inne på min tredje teckning, håller på med alla. Har dem på olika platser i mitt hem Skrattande

[Ambrosia]
0

OJ det låter kul att rita. :) Jo jag har tröst ätit i flera dagar nu. :( Måste sluta med det. Men vet inte hur. *Oj får ångest bara att prata om det*. I dag åt jag godis i 40 minuter. Det känndes bra. men ajg är redan tjock. Kommer väl rulla fram när jag är klar. Nä ush måste sluta med detta. Ska prata med min pyskolog om det på fredag. Hoppas hon kan hjälpa mig.

Tack för dina ideer. Kram från Ambrosia :)

Kalendula
0

För en massa år sedan, ca 8 år. Så började jag med att ransonera det jag fick tröstäta. Det var svårt i början, men det gick. Idag behöver jag inte tröstäta alls. Jag hittar på någonting annat, tex skalar en apelsin o äter den, tar ett skönt bad, pyssla med djuren, ritar, o städar Skrattande

[Ambrosia]
0

Jaha vad duktig du var som lyckades sluta med det. I dag har jag inte tröstätit i varje fall. Har ätit fluortabletter 4 st och druckit en kopp te och ätit mat. Det glömde jag i går. Jag ska också försöka att inte tröstäta. Bra att du berättar att de går att lyckas med att skippa tröstätandet.

Kram från Ambrosia :)