Ensam Vad ska jag göra?
Sitter här idag ensam.Jag har bara mig själv att skylla på.Drabbas periodvis av depressioner och isolerar mig lätt då.Jag vill inte ringa nån och säga att jag mår dåligt eller svara i telefonen och beklaga mig hur rolig är man då.Man drar bara ner den man pratar med.Så man orkar inte med att höra av sig och det är inte illa ment till de som blir drabbade man kan bara förklara hur det ligger till.Men har förlorat många vänner ändå jag kan inte begära att de ska förstå.Så hur söker man vänner igen?Och kan man hitta de som förstår?vill inte ha det så här.Känner någon här samma?
Jag förstår dig, men den största o starkaste du faktiskt kan göra är just att ringa någon o berätta hur du känner dig.
Människor är mer förstående än man tror ibland 
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Jag förstår precis! Jag med är en SVB-tant .. och deppar ofta o lätt ihop
Ensamhet och smärta och annat gör en o-social och orkeslös .. 
iFokus har iallfall gett mej en chans att då och då få lufta och klaga lite.. skönt att få av sej en del av tyngden man släpar på.
Tacksam för alla människor här på de olika sajterna som faktiskt hållt mej över ytan ofta !
Jag förstår, Jag sitter med flertalet psykiska men som komplicerar mitt liv på ett flertal sätt, Tex. Att jag blir innåtvänd och drar mig för sociala interaktioner. Lever med en familj som inter ser mig för vem jag är och kritiserar mig dagligen, Vilket leder till att jag ignorerar dem. Samt att jag inte har direkt några vänner då jag inte vet hur man skaffar dem. Eller ens orkar då jag är rädd att bli utsatt/sårad eller sviken på ett eller annat sätt. Jag har en hund som substitut men det räcker ju bara så långt. Jag kan tyver inte ge några råd. Men jag kan ge dig en klapp på axeln å betrygga dig om att du inte är ensam. Lycka till.