Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 13977 ggr
Ladydragon
3

Födelsedags ångest

Jag fyller snart år denna gången fyller jag 30……

jag borde va glad och tycka att det är kul att fylla år men för mig så innebär det bara ångest och en stor känsla av ensamhet

har haft några få födelsedagar som har vart oki men jag orkar inte tänka på dom jag bara ser det negativa tyvärr Gråter

"mina vänner" vet inte ens när jag fyller år vi har inte så stor kontakt och det där med födelsedagar diskuterar vi inte 
min familj och släkt ja vad ska man säga det brukar aldrig bli några födelsedagspresenter eller kalas varför jag vet inte riktigt

detta året försökte jag i alla fall göra en lista på vad jag önskade mig för det frågade dom efter men så fort dom fick listan så knycklades den ihop och slängdes in ett skåp med orden ja ja det där får vi ta sen…

ja det gör ont jag vill oxå bli firad med kalas med tårta med presenter  någon som bryr sig o som som är uppriktigt glad över mig och att jag fyller år

min son blir lessen som alltid av olika skäl så klarar han inte o köpa present till mig själv o ingen vill följa med honom och han blir så lessen varje år för att han inte får hjälp att köpa nåt fint och han ser hur lessen jag blir

det känns som ett stort bottenlöst hål av ensamhet ingen bryr sig överhuvudtaget

visst jag kan köpa mina egna presenter och fira mig själv och har gjort så ibland men det känns så jävla patetiskt sitta själv o äta tårta och bara känna sig så jävla ensam

hade tänkt o göra i alla fall tårta men inser mer o mer varför orka bry sig det är inget kul o göra tårta till sig själv som ingen annan uppskattar

önskar jag kunde resa bort eller göra nåt som jag verkligen gillar men det finns inte pengar till det tyvärr

SkämsGråter känner mig så oerhört löjlig som bara gnäller

behövde väl mest bara skriva av mig…..

Gasoline
0

Du är inte ensam, jag mår så dåligt varje år när jag ska fylla år, för jag hoppas att detta år kan det bli annorlunda, detta år kanske jag har en kompis som vill komma och gratta mig. Familjen brukade komma, men då jag bor för långt bort firar dom mig i förväg vilket är förståerligt.

Detta år kommer jag att sitta hemma själv, precis som alla andra år. Och min sambo jobbar 12-21, så jag kommer vara helt ensam hela dagen i princip.

Man känner sig så liten, värdelös och man blir bara att må dåligt utav att fylla år, det är då man känner hur ensam man igentligen är.

Vi kanske skulle ta och fira födelsedagen tillsammans? ;)

Blomkrukan
0

Vilket datum är det du fyller?

Ladydragon
0

datum det håller jag för mig själv tyvärr….. nästa vecka säger jag bara

hade det funnits en privat grupp så kanske jag hade kunnat tala om det

är försiktig på nätet och har precis insett att det verkar finnas en del folk här på sajterna som jag känner och håller ögonen på mig Rynkar på näsan inget jag gillar alls

jag är lite paranoid och vill vara lite anonym på nätet av olika skäl

Gasoline tack för ditt svar Glad

Blomkrukan
0

#3 Okej, det var inte menat att du skulle ta illa upp. Grattis i förskott! Glad

Kalendula
0

Dom gånger i mitt liv som jag känner att jag viljat fira min fördelsedag, så har jag firat genom att bjuda in alla som jag vill ska komma. Sedan bjudit på en präktig husmanskostmiddag o till efterrätt tårta kakor o kaffe. Jag har dessutom till var o en dsagt olika saker som jag önskar mig o då fått lite av det jag önskar i allafall Skrattande

Ladydragon: Det finns en privat grupp i detta forum.

Privat forumsgrupp

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

pia63
0

Jag vägrar fylla år.. det ger mej  väldig ångest varje år med födelsedagar ! 

Jag lider av åldersnojja och av att åren bara går utan att "nåt händer"

Tyvärr så kan inte alla acceptera att jag inte vill fylla år !

De tror att jag  bara säger så.. bara för att    Skäms

Kalendula
0

Pia, jag förstår, för jag känner samma sak. Typ (uräkta att jag svär) Fan kan det inte hända nåt någongång! Skäms

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Ladydragon
0

6# jag förstår hur du känner men å andra sidan va glad över att någon vill fira dig….

uppdatering!

det blev som vanligt några sms och lite ursäkter om varför jag inte fick någon present varför dom inte kunde fira mig och tja sen hände ingenting

jag sket totalt i allt och sov mest bort födelsedagen

jovisst är det kanske en lösning att själv ställa till med kalas men jag vill inte helt enkelt inte när det är jag som fyller år

för varje år som går så blir hålet ännu större i mitt inre jag känner mig så komplett värdelös och bortglömd när man inte ens vill fira min födelsedag och det får mig även o undra hur begravningen för mig bli då kanske det blir fest….skulle då inte förvåna mig

ja ja bara o inse att livet är som det är……

Kalendula
0

# 8 Fast det kanske inte är så att dom inte vill fira din födelsedag, dom är kanske osäkra på hur du vill ha det.

Sessan1
0

Samma här, Jag är inte heller ngn precis som blir uppvaktad när man fyller år. Jag är inte ngn som man kanske köper ngn fin pressent till när man fyller jämna år :( :(

Då får man höra:

OJ det som är så dyrt!

Kan man inte gå ihop, så man samlar till en fin pressent, nej inte till mig :(

Jag är inte värd ngt, när jag  fyller jämna år, gjorde det för ett par år sedan.

Jag fick bl.a en ask med tepåsar, HMPF
Ger man t.ex tepåsar till ngn som fyller 50 år??

Tycker det är SKAMLIGT måste jag säga, eller vad tycker ni???

Vad skulle ni köpa till ngn som fyller jämna år???

Tass på er alla

/Sessan1

Kalendula
0

Jag hade köpt ett presentkort på kläder eller mat för en 200-300 kronor. Eller till någon annan butik som personen tycker om Skrattande

Gasoline
0

#10 Är det inte tanken som räknas? Att de faktiskt kommit ihåg din dag och ens brytt sig om att ge dig något? Jag skulle iaf bli glad för vilken present som hellst. När jag fyllde 20 fick jag bara blommor och formar till is shoots glas utav min sambo, men vart lika glad för det.

Kalendula
0

Men varför ska man bli glad för något som man inte behöver eller vill ha?

Det är det värsta jag vet att få något som jag inte vill ha, då kan det vara.

Gasoline
0

#13 Personen kanske inte vet vad du vill ha, eller så kanske den inte har så gott ställt? Så vad du menar är nu alltså att jag ska sluta ge folk presenter när jag inte vet vad dom vill ha eller inte har råd. Du gjorde just min ångest över detta med presentval mycker värre…

Jag blir hur som hellst glad bara någon kommit ihåg mig och brytt sig

Kalendula
0

# 14 Man kan ju fråga vad person helst inte vill ha, så kan man utgå från det.Skrattande

Jag har inte gjort någonting angående din ångest, det är något man skapar o väljer själv. Flört

Gasoline
0

#15 Det jag menade va att jag nu vet att valet kommer att bli svårare när jag ska ge någon en present, då jag vet att de inte uppskattas om det är fel present ;)

Kalendula
0

#16 Men kan du inte fråga om det är något som personen absolut inte vill ha, sedan går det ju bra med ett kuvert med pengar. Så kan man köpa något själv som man vill ha. Skrattande

Sessan1
0

Gasoline, skulle du ge TEpåsar till ngn som fyller 50 år?

Det skulle inte jag.

Tycker då att man är värd ngt annat,  t.ex blommor, MEN det är inte jag verkar det som bland mina bekanta med flera.

Visst kan tanken finnas där,  MEN komma med tepåsar när man fyller 50?

NÄ det är höjden av skamlighet.

Både min mormor och mamma har fått MASSOR av blommor när dom fyllt jämna år

MEN INTE JAG

vissa gör skillnad på folk och folk :(

Så är det.

Kalendula
0

Håller med dig Sessan, tepåsar när man fyller jämna! Nä, då hade jag föredragit en kvast med blommor fast att jag inte gillar o få blommor. Obestämd

Sessan1
0

ja jag håller med dig Kalendula

Många i min närhet VET att jag gillar blommor

men  fick jag blommor när jag fyllde 50

NEJ det fick jag inte Gråter

Skamligt är det

Gasoline
0

#17 Tycker att det är både svårt och fult (om man inte kan ge så mycket) att ge pengar i present. Hur mycket är personen värd? Jag har iaf inte råd att ge den summan som jag skulle vilja då jag får ca 2800kr i månaden.

#18 Hon kanske hade en tanka med det? Vet faktiskt inte, men ett par blommor till kan man ju tycka att du skulle kunna fått iaf =/

[Jeremina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill skicka en massa grattiskramar till Trådskaparen och alla er andra då ni fyller år…..Glad

Gasoline
0

#22 Tack, det va snällt utav dig =)

[ghostdoggy]
0

vet hur det känns lady =(..har aldrih heller fått den där känslan,d där är väll en av alla dagar då man ibl önskar att man slapp sitta ensammen,tyvärr sträcker sig skiten till julen åxå,har inte presenterna att göra,snarare om att man vill känna sig kanske lite speciell just den dagen//kram påre

[ghostdoggy]
0