Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: ensamhet
Läst 2844 ggr
Buddhina
0

ensam o ledsen o besviken

Så var vi hembjudna till vänner över nyåret o tre dagar innan ställer dom in med en underlig förklaring, meddelar oss via facebook o jagblir så jäkla lessen o besviken..

försöker ordna knytkalas i sista minuten men alla bekanta är upptagna..usch  inför alla helger så känns det så tydligt hur ensamma jag o min man är. Vi har inte lyckats skapa några nära vänskapsband o är något av ensamvargar båda två.Barnlösa..i vardagen går det hyfsat..

Jag vet inte hur man gör o min man e lika handikappad på detta området..förr har jag aldrig sagt ifrån när jag blivit sårad på detta sätt utan alltid låtsas som om jag är den stora förstående o förlåtande människan men faktum är att jag blir lessen o denna gång har jag sagt det..och då blir jag skitskraj för att vara besvärlig..håhåjaja  vad det är svårt med relationer..

[Jeremina]
0

Det lät mycket tråkigt och fegt att meddela via facebook. Ha en fin Nyårsafton och ett fint nytt år

[Ambrosia]
0

Buddhina: Förstår att du är ledsen och besviken. Om de inte kunde, kunde de väl sagt det från början. Taskigt att säga det via facebook också. :(

Bra du försökte fixa det ändå med knytkalas. Men det är ju så, alla bekanta är ju upptagna, har bestämt långt i förväg vad dom ska göra och så. :( Ja helger är jobbiga.

Bra också att du sa du/ni vart ledsna på dom som ställde in. Det är bra att göra det. Så de förstår att de trampar på en. ja sa också det till maria, skrev värsta sms till henne och visa att jag bar ledsen och besviken.

Men jag hoppas i alla fall att ni får ett underbart nytt 2011.

Kram Ambrosia :)

Kalendula
0

Jag tycker att det är bra att du sa ifrån att du blev ledsen o besviken. För om dom respekterar det så är dom bra, och om inte så är dom ju inte några vänner egentligen.

Flört

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Buddhina
0

Varmt tack alla för stöd.

Det var skrämmande att säga vad jag kände för jag är så ovan och oxo rädd att mista vänner men är detta vänskap undrar jag nu..??Hon bad faktiskt om ursäkt men fortfarande via facebok o då sa jag : vi förlåter men var snäll och ställ inte in med kort varsel igen för vi blir sårade men då fick jag värst svaret, helt otrevligt att jag överdrev o att 3 dagar inte var kort varsel osv..det var mycket otrevligt och nu har jag funderat ordentligt på relationen o bestämt mig för att avsluta.

Det är nämligen inte första ggr hon gör så här utan detta var sista gången i en lång rad av svek..nä nu får det vara!

Har funderat på varför jag stått ut med detta så länge ..jo och det är rädslan att bli ensammare..men jag vill ha mer sunda kontakter och behöver inte låta mig trampas på längre! 

Jag ska skriva ett brev o avsluta men först får jag nog skriva några brev som jag inte skickar för jag är arg.Men sedan avslutar jag fint och bestämt.  Vi vfick en fin harmonisk nyårsafton i alla fall , tre vänner kom över och det blev så bra men vilket hav av känslor innan..usch va jobbigt och då hittade jag er så tack en gång till. Vilken bra site!  Buddhinai

Kalendula
0

Att säga att någon överreagerar tycker jag är så fel. Därför att du känner måste tex jag respektera. För jag vill ju att andra ska respektera vad och hur jag känner.

Jag tycker absolut att du ska göra som du känner i detta, därför att en del människor suger musten ur en.

"Find your Buddhina- NESS, and do not give up!"

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Buddhina
0

Tack, precis så känner jag oxo, detta var bara mer av respektlösheten jag har upplevt med dennna väninna. nej nu får det vara nog kram o tack buddhina

Gunlog
0

Hej Buddhina!

Ja, jag är lite sen: 9 dagar bestämt!

Du visar att du börjar få nog av det här trampandet på era tår. Jag menar inte att du visar det för den där "trevliga" väninnan, utan du börjar visa dig själv och din lilla "omgivning".

Det är kanske för sent nu, men jag tycker inte att du ska skriva något brev till väninnan. Hon är inte värd det. Jag har skrivit följande såååå många gånger, men det är ett så uppskattat råd så jag skriver det till alla numera:

Den negativa energin du känner från denna stressen och denna dåliga situationen, ska du ta tag i ordentligt. Koncentrera dig ordentligt, ta fram denna negativa energin inom dig, titta på din älskade make, och vänd känslan sakta mot honom, lite i taget. När du gör detta så märker du efter ett tag att det är en positiv energi som du ger ifrån dig. Varje gång det händer något riktigt "fult" som med din väninna, se till att ta den negativa energin och vänd den till positiv. Detta kommer att göra dig sååååå mycket starkare och, faktiskt, lyckligare. Det kommer att smitta av sig på din make och även på de få vänner ni har. Du kommer att känna dig "mer" än vad du gjort innan (svårt att förklara där).

Detta är en svår uppgift, men när du lyckas så gör du det ordentligt.

Jag skriver det igen: bry dig inte om "väninnan", hon är ingen vän (inte i mina ögon i alla fall).

Styrkekramar till dig!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Mirjami-78
0

Jag tycker att du gjorde rätt som sa ifrån. Man ska inte ta vad som helst!! Jag är säker på att det finns bättre vänner för dig!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Buddhina
0

Hej o tack för alla råd o stöd. Jag skrev ett brev men jag skickade inte iväg det.

La det i en burk och överlämande problemet till min högre makt.

Jag ser att hon ringt en gång på min skvallrare men jag har inte ringt upp.

Känner mig jätterädd för att prata med henne, för efter sista mailet från henne som var full av fördömanden och egoism så känner jag att det är ingen mening med att prata om dettaalls, det leder ingen stans utan tror det blir ett skrikande i luren o det vill jag inte ha.!

Inom mig önskar jag henne väl i livet men detta beteende kan jag inte längre acceptera så jag anser relationen vara avslutad.Tycker ni att jag ska skicka brevet eller helt enkelt ignorera henne, det känns lite fegt men jag vill rikta min uppmärksamhet där det finns positiv energi.. kraam Buddhina

Kalendula
0

Jag tycker att du kan skicka brevet!

[Thiah]
0

3 dagars varsel är nog väldigt kort när det gäller en nyårsafton. Jag skulle blivit otroligt sårad.

Jag tycker du ska skicka ditt brev, trots att det kanske tar emot. Inte ska du tolerera en massa dumheter.

Gunlog
0

Jag tycker faktiskt inte att du ska skicka brevet. Låt det ligga och ta fram det en dag när du behöver det. Då, kan jag lova, känner du inte samma sak som du gjorde när du skrev det.

Det är kanske överdrivet av mig, men hon kan "spela" på det brevet, på hur du känner. Jag tycker du ska se henne som "ett avslutat kapitel" just nu i alla fall. Träffas ni på stan eller så, så är det bara till att vara trevlig och inte låtsas om något, men ändå skicka ut signalen om att hon har sårat dig.

Låt henne vara där hon är, du har ditt eget att sköta så slösa inte energi på henne något mer. Varför slösa energi på något man får negativt av? Då får man bara negativ energi inombords själv.

Jag kan säga att den enda som lider av detta är du.

Nej, bry dig mer om dig själv och din make, lägg din positiva energi på det istället.

Styrkekramar till dig!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

freudiana
0

Högst troligt har din väninna problem med sig själv eller i sina relationer. Ta inte åt dig av det! Det har inte med dig att göra. Men om hon ofta ställer in med kort varsel, som du uppfattar det, är det nog bra att säga att det ställer till problem för dig och känns kränkande. Antingen öpnnar hon upp sig för dig då, eller så förskjuter hon dig för att hon inte vill se sina egna problem i vitögat -och det har ingenting med dig att göra!

Människor som inte har oerhörda problem beter sig inte så, om dom inte är fullkomligt egocentriska -och en egocentriker är bara vän med sig själv. Du kan erbjuda att lyssna om hon har problem hon vill prata om, eller så kommer hon fortsätta bete sig såhär. Det finns många som skulle tycka ett du är en underbar vän och om hon inte inser det så är hon nog inte värd din vänskap…

Buddhina
0

Tack, gud vad värdefullt att få höra era åsikter. Tack. o kraam Buddhina som inte har skickat det utan väntar ett tag..

mahre
0

Jag har läst vad alla har att säga och det innefattar nog allt jag ville säga oxå.

jag och min gubbe är väldigt ensamma, men vi försöker att göra det trevligt för oss själva.
Det är så mycket mysigt man kan göra.

Jag förstår att det är jobbigt att ta luren om hon ringer, men gör det och säger hon en enda sak du inte tycker om så lägg på. Då hör hon inte av sig igen
Det har du rätt att göra då hon behandlat dig/er på detta sättet.
(jag brukar inte säga att man ska göra det, men i det här fallet är det befogat.
Jag tycker inte att hon är en vän, för så gör inte vänner.

kram

mahre

Kalendula
0

Jag mindes i dag första gången det hände. Vi, jag o min dåvarnde man var bjudna på middag hos ett par vänner. Hon var med barn och dom hade ett barn tidigare.

Jag och min dåvarande man hade ingen körkort då o bodde i göteborg, så det blev till att åka spårvagn o byta i brunnsparken. Väl hos vännerna, så får vi reda på i dörren att vi inte kunde komma in på den bjudna middagen för paret hade bjudit ett annat par och allt var så stressigt för hon var så himla mycket med barn o var sen med middagen.

Fy f*n vad förbannad jag blev på dom. Kille ville ju gärna åtgälda det hela, men jag kände att det där paret ville jag inte umgås med. Min man fick gärna göra det om han ville, men jag sa till dem att dom kunde väl för f*n ha haft godheten i allafall att ringa och säga att det inte blev något. Då säger hon att dom hade glömt att vi skulle komma.

Sessan1
0

MEN vad är det du säger Kalendula Gråter

Det var det fräckaste att dom inte kunde ringa och tala om det istället för när ni kom dit.

Att ni inte var välkomna dit?

Det är väl ändå inte vänskaNä FY F*N säger jag.

sådant skulle jag inte acceptera i dag.

Jag har blivit så förbannat besviken på folk från förr, så jag gör inte om samma sak längre.

Önskar att det finnes ngn knapp att trycka på, så man kunde komma ca 38 år tillbaka i tiden

då skulle jag helt klart ha levt om mitt liv, vad jag vet nu, helt klart.

Kalendula
0

Den gången lärde jag mig en läxa, och tur var att jag blev förbannad o sa ifrån med en gång med buller o bång. Jag höjde till o med rösten för att tydligt visa hur arg jag var.

Nä, jag har aldrig sett det paret mer o faktum är att jag inte ens minns deras namn Skrattande

Så mitt råd är faktiskt att säga ifrån om man känner sig orättvist behandlad, kränkt eller på något sätt känner sig obekväm, tyngd. Men även också berätta om man känner sig glad o upprymd o nöjd med något Flört

Sessan1
0

Tråkigheter ska man nog försöka glömma, fast det finns vissa *tråkigheter* i mitt liv som jag än idag inte kan glömma, tråkigt nog, men vill helst glömma det.

Jo även trevliga saker kan man ju leva med och berätta om, håller jag med dig om.Skrattande

Buddhina
0

hej Ja.. tycker ni har helt rätt. Man ska säga ifrån om någon går över ens gränser o inte ta vilken skit som helst. Min fd väninna har ej hört av sig igen o jag har stängt av henne från min facebook sida. Ringer hon igen ska jag ta mod till mig o svara , se vad hon har att säga o blir hon egoistisk eller otrevlig lägger jag helt enkelt på luren.Rynkar på näsan

Jag tror inte hon kommer att ringa för jag har markerat, sagt vad jag känner i mail o inte svarat på det otrevliga mailet o inte svarat tfn..men en del i mig vill fortfarande förklara för henne att jag inte accepterar hennes betende längre inte har att göra med denna gångs svek utan har byggts på av så många svek o sena återbud för jag tror inte hon fattar. Men egentligen ..hon tycker ju att hennes betenede är ok. så vad ska man säga om detta..man kan ju aldrig ändra en annan människa..så jag släpper taget nu. kram buddhina

mahre
0

Hej hej

ja det bästa är att släppa taget om sådana människor. Dom är inte värda ens tankar. Och ringer hon så lägg på om hon är det minsta otrevlig och mailar hon och är det så läs inte sån skit utan kasta det direct.

men jag vet hur du känner med att inte vara färdig. Man vill att dom ska förstå, för man känner att dom inte gör det.
Men jag tror att så egoistiska människor inte skulle förstå även om man tatuerade in det på näsan på dom.

Kram mahre

Kalendula
0

Jag tycker absolut inte att du ska lägga på luren med en gång hon blir otrevlig, utan berätta lugnt o still hur du känner dig. För när man får luren slängd i örat, så förstår man inte varför- Men berättar du innan du lägger på luren, så kanske hon förstår bättre. Och har då en chans att tänka efter först

Vill man ha en förändring i en relation, så är det en själv man får förändra. Jag tycker att det går bra för dig i med beslutet att släppa taget om henne. Man kan inte ändra på andra människor, men däremot sig själv.Flört

mahre
0

Men det verkar som om hon inte förstår ju..

varför ska man ta ett otrevligt bemötande när det har varit flera sådana av henne.

klart man kan lyssna en stund, men är det meningslöst så är det.
Vad ska man med sådana vänner till?
Vad ska buddhinan ändra på sig för, det är ju inte hon som beter sig dåligt..

Kalendula
0

Men man behöver inte vara otrevlig tillbaka heller, för då är man ju på samma låga nivå som den andra personen som är otrevlig.

Nej, o varför ska hennes vän ända på sig heller? Eller varför ska någon ändra på sig egentligen?

Världen ser ut som den gör o ingen kommer att förändra sig för någon annan. Att kräva att andra ska förändra sig ligger ju i en själv att se till att förändringen sker genom att själv göra ett val att göra en egenförändring. Men det betyder ju inte att man blir förändrad i sin personlighet eller sitt egna jag. Utan det blir ju snarare en inre utveckling.Flört

mahre
0

Självklart ska man låta alla vara som dom är och respektera det, men jag tycker ändå inte att lägga på luren, för att man inte vill ha skit i örat är att sjunka så lågt, som jag tycker att hennes vän har gjort genom att först bete sig dåligt. och sedan inte respektera hur hon känner det.
jag skulle heller inte stå kvar och ta skit, då går jag.
Dessutom tycker jag att det är en stor inre utveckling att kunna vara så stark att man inte bara tar det. Och kan säga nej till sådana som gör en ledsen.
Jag har inte sagt att hennes vän ska ändra sig, men det ska väl inte heller buddhinan göra, mer än att göra som hennes egna känsla säger. Vad det än är.

Klart är att man visst kan ändra på sig och att ta ett första steg, kan oxå vara jätte bra, för att någon ska börja bete sig vettigt, men som sagt hon har ju försökt.

Tur att alla har olika uppfattningar om saker :D och att man kan lyssna och lära och kanske ändra på sig. Det vore bra för hela världen. Men man kan inte mer än försöka och funkar det inte ska man inte göra sig själv illa..

Kramisar

mahre