Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 2503 ggr
[SarasB]
0

blir så jävla arg!

jag blir så jävla arg på mig själv för att jag inte tar och skaffar mig nya vänner, som jag vet att jag verkligen behöver! jag hade velat åka iväg nånstans och stanna där tills jag tycker det är dags att åka hem igen.. träffa nya underbara människor (som jag känner inte finns i min omgivning) och ha kul, glömma all elände och ensamhet! bara glömma allt ett tag och börja ett nytt liv där, och sen när jag tycker; åka hem och fortsätta vardagen här, känns som att jag behöver en paus! MEN… jag har skola kvar att tänka på, 9 hundar här hemma att ta hand om. ålder är ett jävla handikapp! hade jag vart 3 år äldre så hade det genast underlättat mycket… urch! känner mig bara så satans spyless!!

(ursäkta svordomar)

[SarasB]
0
Kalendula
0

Men varför känner du att du måste göra allt detta på en ny plats? Går det inte att genomföra där du är nu?

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[SarasB]
0

#2 det bara k?nns som att jag vill det… K?nns som att jag vill ha avst?nd fr?n mina gamla v?nner…

Kalendula
0

Men dom kan du ju ta avstånd ifrån ändå, även om du skaffar nya vänner.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[SarasB]
0

ärch! nä.. kommer inte funka att hälla avstånd.

och så vill jag iväg och se nya ställen oxå..

Kalendula
0

Jaha, men då har det ju inte med vännerna att göra egentligen. Utan bara att du vill bort, se nya platser, se en ny himel, en annan kultur och andas ny luft. Flört

Det kan jag känna igen, vill väldigt gärna se mig omkring, men har tyvärr inte den ekonomin att göra det.

[Ambrosia]
0

SarasB: Ojda det låter jobbigt att känna så. Men tänk att i framtiden kan du göra det. Och börja spara pengar till det redan nu. Så har du det som ett mål.

Funder även ut vart du vill åka etc. Har du ingen mamma och papap tex som kan ta hand om dina hundar under tiden du är borta eller kan du inte ta med dom?

Må så gott. / Ambrosia