"Övergiven av Gud".
Jag som skriver detta är en tjej på 40 år från Ljungskile, som dras med svåra minnen av mobbning i barndomen och ungdomsåren och destruktiva förhållanden med män. Har aldrig lyckats behålla en vänskapsrelation. Hela min barndom och ungdom levde jag med ett känsloliv var satt på "sparlåga" och lät mig aldrig riktigt känna efter eller låtsas om att allt jag var utsatt för. Nu, 22 år senare, lever jag med panikångest om jag så bara måste gå ut och hämta min post i brevlådan.
Jag har dock en person i mitt liv som aldrig sviker mig. Min mor. Men, som jag känner, så önskar jag att jag hade en enda vän som jag kunda prata med. Om egentligen vad som helst. En enda vän att träffa då och då, om än bara några gånger om året.
I hela mitt liv har jag burit med mig en känsla av utanförskap. Förmodligen för att människor generellt sätt har svårt för att släppa in en främmande människa i sin gemenskap. Jag har väl heller aldrig känt mig riktigt sedd eller välkommen, förmodligen för att jag inte känt mig bekräftad. Människor är inte så öppna som man tror, det är min erfarenhet. Människor håller sig gärna på sin kant.
För snart 3 månader sedan blev jag förskjuten av en nära vän till mig som varit mycket betydelsefull för mig. Den smällen tog riktigt hårt, kan jag säga. Det värsta jag har varit med om faktiskt. Detta har bara ökat min känsla av utanförskap och nedstämdhet. Men samtidigt känns det som att jag först på grund av allt det svåra har fått upp ögonen för hur dåligt jag faktiskt mår inne i själen. Hur ensam jag egentligen är och har varit. Jag kände mig dock inte ensam med min senaste nära vän. Å andra sidan så kände jag mig inte bekräftad av honom.
"Övergiven av Gud". Kan jag i min förtvivlan tänka ibland. Mitt filosofiska jag säger att Gud inte har övergivit mig utan tagit emot mig. Men ibland så infinner sig vissa känslor, som jag med mitt logiska tänkande vet är fel, och dessa känslor vägrar att försvinna. Jag hoppas att jag en dag ska få känna mig älskad, verkligen älskad.
Att läka såren med samtalsterapi hjälper mig inte längre, för det är inte jag behöver. Men ett mänskligt stöd utifrån hade gjort mig väldigt gott.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Du kan vara glad för att du har din mamma som stödjer dig men jag förstår att du vill ha någon utomstående också.
Tappa inte modet som du nu har då du öppnat denna sajt som jag önskar dig lycka till med 
Tack så jättemycket för din lyckoönskning, jag önskar dig med all lycka
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
för några månader sedan tänkte jag; jag klarar mig sälv, jag behöver ingen! men jag har insett; fasen va jag behöver nån, NU! jag hör och ser människor som verkar vara underbara personligheter, och jag skulle så jävla gärna vela vara deras vän! men så tänker jag; varför skulle den personen vela vara min vän? den har säkert redan nån! jag är dessutom mycket yngre… jag vill inte ha vänner i min ålder, dem är känns så barnsliga, men jag är ju faktist inte äldre själv, men jag beter mig fan så mycket vuxnare… de är som, jag vet inte, ibland funderar jag på om dem har nå vett över huve taget, de gör så barnsliga saker, de berättar om när dem var "packade och jagades av polisen i helgen" men snälla! väx upp!!
Tycker samma som du 
jag brukar säga såhär jag vet inte om det finns någon gud men tja nåt finns väl däruppe
och för att skämta till det lite nån däruppe måste verkligen avsky mig
jag råkar ut för skit hela tiden alltså
#5Hojja:-P N? inte tror jag p? gud…