Svårast på helger o sommaren
Min ensamhet är svårast på helgerna och sommaren. Hur är det för dig?
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Ja, faktiskt. Och vid vissa högtider. Jag antar att det beror på att man vet att folk hittar på som mest saker under de tiderna/perioderna då många är lediga och den tanken gör ju ens ensamhet mer påtaglig.
Paulina
Ja, för mig är det så med. Speciellt om man träffat en ny bekantskap i sitt liv. Men nu har jag slutat att fråga vad dom tänker göra på högtider eller perioder där dom är lediga. För jag känner att om dom vill vara med mig då, så kan dom gott bjuda in mig. Kanske låter dumt att tänka så.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Helger och högtider är värst för mig.
Ja, vanliga helger, högtider och semstrar är väl de tider då man känner sig mest ensam. Det är då det blir mest påtagligt och då man är som mest medveten och lider av att de flesta andra har vänner att umgås med. Jag skriver en hel del om detta på min blogg, kika in där om ni vill
Jag tycker att det är lika jobbigt jämt.
Alla större helger tycker jag är jobbiga
Jag känner så här
att när mamma levde då kunde man hälsa på henne iaf vid några av dom större helgerna, men nu går det ju inte längre.
Känner ngn form av tomhet efter henne.
därför jag tycker att alla större helger är jobbiga.
Min födelsedag, då min bortgångna far fyller år på samma dag, då gör det verkligen jätteont.

Jag tycker nog ocksa att det ar lika jobbigt jamt. Under hogtider hander det iaf att jag blir ihagkommen da alla fran gamla skolklasserna brukar traffas ihop, men jag vet ju anda att det ar mycket jag missar. Pa ett satt ar hosten/vintern/varen varst da alla jobbar och pluggar och anda hittar pa en massa, utan en tanke pa att jag existerar..
// Amanda

Sommaren, helger och högtider, men självklart andra stunder också. Den här sommaren var förjävlig, jag mådde sämre än på flera år. Det var riktigt hemskt. Jag flyttade hem till mamma för att slippa vara fysiskt ensam, men jag var ensam på så sätt att jag nästan inte kunde göra något alls, än mindre träffa personer.
Min sommar har också varit fruktansvärd, alla har sagt att det har varit varmt och gott väder. Men det vet jag inget om. För jag har sovit i stort sätt hela sommaren. Bara varit uppe och ätit, kissat o bajsat o handlat när det regnade.

#10 Det har varit precis likadant för mig. Ibland orkade jag läsa lite eller kolla på TV (Morden i Midsomer går nästan alltid ner), men det var inte ofta. Det största som jag lyckades göra under hela sommaren var prideparaden. Det funkade för att jag ville det så mycket.
Jo just det, jag var med mamma och fikade på öland och åkte hem igen ju.

#12 Vad kul :)