40 mil bort och väldigt ensam
Hejsan!
Detta är första gången jag skriver här så jag tänkte presentera mig lite kort:
Mitt namn är Cassandra och jag har nyligen flyttat ill Norrköping från Malmö för att gå i skolan, Jag är 18år och har tidigare haft problem iform av depression och ätstörningar.
Just nu sitter jag i min tomma lägenhet och känner mig jätte ensam. Jag har precis varit ute med hunden och även tränat lite men vad gör jag nu? Jag har ingen TV så jag tänkte se en film på datorn. Det är kanske en temporär lösning men hur blir man av med ensamheten? eller hur lär man sig att må bra när man är ensam?
Jag vill verkligen gå denna linjen och jag har träffat snälla människor men so far så känner vi varandra inte tillräckligt bra för att dom ska kunna döva min hemlängtan och få mig att känna mig helt trygg.
Vad kan jag sysselsätta mig med i en ganska tom lägenhet?
Jag tänkte försöka städa och plugga lite men det är ju inte så kul att göra en lördagkväll.
Många från klassen har åkt hem och jag har varken hundvakt eller speciellt mycket pengar så jag kan inte precis ge mig ut på bio eller någon krog.
Kände bara att jag behövde skriva av mig lite… :)
början är det alltid svårt… Men du ska se att det snart blir bättre!
… att ta ett steg så stort är tufft . lämna trygghet och vänner och stå på egna ben.
Lyck till… du fixar det !
*kramar om varmt*
Får jag tipsa om att, om det finns någon anslagstavla på skolan så kan du sätta upp en lapp där om att du söker vänner att umgås med och hitta på roliga saker med.
Kram och lycka till! 
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Men gud vad jobbigt. Ja särskilt på helgen känner man sig ensam. För då gör alla andra saker känns det som. Var filmen på datorn bra? Brukar du ladda ner filmer eller strema på nån saite?
Må så gott. Med Vänlig Hälsning / Ambrosia
Jag har hittat folk i klassen jag trivs med, problemet är att jag inte kan hänga med på allt eftersom jag har en hund som inte riktigt uppskattar att vara själv hemma (håller på att jobba på det) så kvällarna spenderar jag ju ofta hemma.
Vi har mycket skolarbete så det är väl kanske egentligen bra men det gör också att det är lite lättare att få hemlängtan.
Det blev ingen film utan första säsongen av en serie som jag har på DVD här så jag varken laddade ner eller stremade ;)
Jag hoppas att det blir bättre med tiden (just nu t.ex. så har jag inte direkt någon hemlängtan utan är mest stressad men just helgerna och kvällar då jag inte har så mycket att göra är lite jobbiga)