Min resa idag!
Jag har varit ute idag bland folk
. Min mamma som var hos mig i går, bestämde att vi skulle greja idag med.
När hon kom i morse så hade hon inte ätit någon frukost. Och jag hade inte hunnit äta heller. Jag har fått ett jättefint glas vardagsrumms bord. Fy f*n *ursäkta* Vad glas väger tungt. Det var precis att vi fick in glasskivan.
I alla fall så vart vi helt slut efter att burit in glasskivan. Jag med mitt syndrom som inte ska lyfta tung och mamma med sina artrosknän. Bestämde att det var dags för mig och henne och åka iväg till apoteket. Jag har dragit mig några dagar får att åka till apoteket i vårt samhälle. Tycker det är skitjobbit att träffa på folk som känner mig, men jag inte dom. Jag hade ju en butik i samhället. Efter apoteket bestämde mamma att vi skulle fika.
Egentligen är jag rätt glad att vi gjorde det, men annars så kändes det liksom inget speciellt. Jag var som jag brukar ute, pratar och hejar på alla. Nickar och vinkar till människor som nickar till mig. Skojade med kocken på fiket, för han är en gammal granne. Så nu får vi se om jag får mersmak att gå ut på det sättet igen.
Det enda som kändes sorgligt var att jag såg min ex väns bil stå på gatan där den brukar stå. Och kände att det skar i hjärtat på mig av saknad till honom. Men känner att jag är tvungen att släppa taget om honom. Jag ber för honom och hans barn varje dag. En dag kanske han tar kontakt med mig igen, men jag tror att jag knäckte honom när jag sa ifrån om vad som saknades i vår vänskapsrelation.
Så jag känner mig ändå väldigt glad och rätt nöjd idag
Och trött . . . För den som vet vem jag är och vad jag går för är ju jag själv.
Senare såg jag på tv:n och en sa till en annan: En bra ledare omger sig med starka människor som kan sånt som en själv inte kan. En bra ledare vet hur man utnyttjar det för att kunna be om hjälp för sin egna svaghets skull. Det är det som kompliterar varandra, att man kan hjälpa varandra i deras svaghet. Tex att be om hjälp eller stöd.
Ibland tror jag faktiskt att Guds vägar är outgrundliga och bara han vet vad jag behöver höra för att bli glad. Och bara han vet vad jag behöver för hjälp i min svaghet för att bli en stark bra ledare för mig själv och inför andra.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Hej på dig :)
Varför ska du BE till ngn du inte längre är tillsammans med?
Du har väl inget med honom att göra längre?
Det skulle aldrig jag göra och gör inte heller.
Det är min uppfattning.
Vill han inte ha ngn kontakt med dig längre, så tycker jag du ska gå vidare istället. Det har jag gjort.
Så trevligt att du och din mamma vågade ge er ut på ngn fika, BRA GJORT!!
Fortsätt så, så kommer ni, du att göra så fler ggr.
Håller tummar och tassar att det ska fortätta så :)
Tass tass
Tack så mycket för berömmet 
Vi var aldrig tillsammans, vi var bara väldigt goda vänner, och jag ber för honom och alla andra att dom ska ha det bra och få den värmen och kärleken alla behöver. Att be för någon betyder ju inte att man inte har eller kan släppa taget om människor som har betett sig dumt mot en.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"