Ensamhet VS Bekräftelse
Ensamhet VS Bekräftelse
Kärlek är för mig att känna sig bekräftad, och genom att bli bekräftad känner jag mig omtyckt och älskad. I alla realtioner som jag har gått igenom så har den bekräftelsen inte funnits pga. antingen har personen inte viljat ge av vad jag behöver eller så har personen inte kunnat. Därför att det har stridit mot hans känslomässiga behov.
Så hur gör man då för att få den formen av bekräftelse som man är i behov av för att känna sig älskad? Ska man tvinga personen? Ska man gå skilda vägar? Eller kan man mötas på halva vägen genom att dels prata om det och dels faktiskt träna sig att ge den formen av bekräftelse som behövs för att "rädda" relationen.
(En relation kan vara vilken relation som helst, allt ifrån en sambo/äkta hälft till en vän till en förälder till sina egna barn)
Så det enda jag egentligen söker i en relation är bekräftelse i allt jag gör och ställer upp på.
I den sista relationen, vi var vänner så fanns jag där för honom, hjälpte honom att städa, körde honom om han skulle någonstans när han inte hade bensin, hämtade o lämnade hans barn. Lånat ut min bil om han skulle till andra vänner för att han inte haft bensin. Fixade ordning julen (2009) för honom o barnen förra året för att han inte hade pengar- Då betalade jag barnens julklappar o julmaten o lagade ordning maten på 4 timmar.
Åkt i väg vilken tid på dygnet som helst när han känt sig deppig o sällskapssjuk. Hämtat tvätt hos honom,eller han lämnade hos mig. Som jag kan ha ägnat dagar till att tvätta o torka o styka. Och gjort en massa småfix, som att hjälpa honom att städa sin bil ett antal gånger, vaxat delar av hans bil. Lagat kläder för honom och barnen. Klippt honom. Ring o påmint honom om viktiga möten Betalat tobak o snus. Bakat bullar till honom o barnen. O det är mycket som jag i handling faktiskt gjort för honom. Ska nämna att jag har bara gjort sånt som jag har kunnat göra för stunden. Har jag inte kunnat så har jag sagt nej. För i 2½ år så har han ringt mig flera gånger om dagen, jag var helt underbar i hans ögon. Och plötsligt är jag inte värd skiten under hans skor.
Och det enda jag ville ha som tack, var en kram då och då, som bekräftade att han tyckte om mig.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Puttar upp 
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
shit, det enda du snackar är om ditt tråkiga ''ensamma'' liv. Hur svårt är det att ta sig ut och träffa folk människa! Jag är fet och ful och när jag var yngre hade jag självklart svårt att få kompisar eftersom det enda ungdomarna bryr sig om är utseendet! Men det är faktiskt inte så svårt att börja prata med folk och få vänner. Klaga inte på ditt fittliv och skaffa vänner, för du är knappast ensam. gud vad jag blir irriterad på människor som dig…..
#2 Men vad bra att du har det så fint, önskar dig all lycka i världen med ditt liv 
Här kommer en snäll , stor jätte-bamsekram till dig Kalendula!
#2 Och man blir irriterad på människor som dig! Att du inte skäms alltså. Stor kram till dig Kalendula, hoppas verkligen inte du tog åt dig av denna människas hemska ord.
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

#2 Troll 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet