Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 1796 ggr
Kalendula
0

Stöd i tillvaron?

Vad skulle du vilja ha för stöd i din tillvaro?

Som ensam så är det svårt att få stöd och hjälp när man inte har någon att be om hjälp eller stöd.

Jag skulle vilja ha samma stöd och hjälp som jag har givit andra människor i mitt liv. Och fast att jag alltid berättar så kommer aldrig den hjälpen och stödet jag är i behov av vare sig fysiskt eller känslomässigt.

Ibland skulle det kännas skönt för mig att få kunna lov att lämna över tummarna till någon annan. Jag har liksom gått genom livet och hållit i tummar och för min del skulle det vara skönt med avlastning. Jag vill inte släppa allt ur den bemärkelsen, men jag skulle bara vilja kunna vara liten och svag ibland och låta någon annan omsluta sig kring mig och ta hand om mig på samma sätt som jag tagit hand om andra. För det är tröttsamt att vara den ledande i relationer med. Det är som att ständigt uppfostra barn eller gamla hundar, att inte göra si eller så. Det är jobbigt att gång på gång berätta för nya person vem man är och vad man har gått igenom och hur jag vill bli behandlad. För att sedan upptäcka att jag inte kommer att få det jag vill ha eller behöver i alla fall. Jag har alltså pratat med människor i hela mitt liv om mig och mitt inre och mina behov utan att i alla fall få det jag behöver. Moment 22. Så jag är innerligt trött i min själ, jag har ingen energi alls. Jag är inte glad längre, utan in i norden trött.

Den här sommaren har inte varit rolig alls för mig med allt skit jag fått gå igenom, jag har bara hört att det har varit fint väder.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"