Att inte passa in: Ensam bland jämnåriga.
Är för tillfället lite trött, så snälla, döm inte mitt språk eller mitt sätt att skriva på! Tror nämligen inte att jag hade kunnat ta mod till mig att skriva här om jag var riktigt ''klar i skallen'', för att erkänna är det värsta som finsn för mig.
Det är att bekräfta att problemet finns där, och bara inte sopa det under mattan, som jag alltid gjort.
Jag vet inte riktigt vad jag ska börja - eller vad jag ska skriva, men jag känner mig ensam (naturligtvis, vad annars hade jag gjort här?)
Jag har liksom aldrig **passat in hos folk i min egna ålder.
**Har mycket lättare för mig att prata, och lära känna folk som är äldre än mig, vilket faktiskt är ganska problematiskt då det inte riktigt blir samma.
Visst, det är bättre med någon än ingen alls - men samtidigt kan en som är trettio inte förstå mig fullt ut, och jag kan inte förstå honom/henne, då jag själv bara är drygt sexton.
Samtidigt har detta även lett till att jag blivit uttnytjad av killar/män som är äldre än mig, just för att jag sökt bekräftelse. Jag säger inte att jag tror att detta inte hänt om jag bara hållt mig till killar i min egna ålder - men detta är endå något som fått mig att tvivla på kärlek, och det där.
Jag vet inte, men dte känns som om jag är sjuk, som om min hjärna är infekterad och som om något, någongång gick snett.
Vad är dte som gör att vissa utvecklas - i huvudet, fortare än andra, och som därmed gör dem ensama och vilsna bland jämnåriga?
Hej!
Den mentala utvecklingen kan bero på uppväxtförhållanden och relationen till sina föräldrar eller andra äldre man växte upp med. Jag känner igen mig mycket i det, redan som barn tyckte jag bättre om att umgås med dom äldre och vuxna än människor i min egna ålder.
Du skriver också att du blir utnyttjad pga du vill bli bekräftad. Jag tror att du måste lära dig att säga ifrån. För att bli utnyttjad gör att man inte känner dig bekräftad i längden.
Vänliga Hälsningar
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Hej!
Jag kan definitivt relatera till hur det är att inte "passa in" bland sina jämnåriga. Bor du på en liten ort? Kan du söka dig till andra vänner, som inte är äldre killar som vill utnyttja dig? Ärligt talat, killar som intresserar sig för mycket yngre tjejer tänker oftast att de är "lätta byten" och söker inte en flickvän eller kompis :-(
Jag förstår att det är lätt att falla i den fällan när man känner sig ensam och så helt plötsligt söker killar ditt umgänge = ingen mer ensamhet + bekräftelse.
Stå på dig! Du kommer att hitta rätt till slut, men du kanske letar på fel ställen.
Kram