Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: tips-råd
Läst 1998 ggr
Kalendula
0

Kärlekens fem språk

Boktips: Kärlekens fem språk

Pratar du din partners/barns/vänners kärleksspråk?
Om du är osäker, fråga hur/vad du ska göra för att han/hon ska känna sig älskad/omtyckt och uppskattad. Berätta också själv vad du uppskattar för att du ska känna dig älskad/omtyckt. Lättast att ta reda på vad han/hon har för kärleksspråk till dig är att se vad han/hon gör för dig. Det han/hon gör för dig är samma sak som han/hon vill ha för att känna sig älskad/omtyckt/uppskattad.Glad Eller läs "Kärlekens fem språk" Av Gary Chapman.

Ni älskar varandra och vill visa det. Men talar ni samma språk? God kommunikation är grunden för alla mänskliga relationer. Hur kommunicerar jag kärlek till den jag älskar? Och förstår jag det sätt som min partner uttrycker sin kärlek till mig?Kanske menar vi samma sak men ger uttryck för kärleken på olika sätt. I Kärlekens fem språk använder Gary Chapman en modell i fem delar - ord som bekräftar, tid tillsammans, gåvor, tjänster och fysisk beröring - för att visa att liksom människor är olika, är också sätten att kommunicera kärlek till varandra olika. Kärlekens fem språk är en hjälp till att bättre förstå varandras sätt att visa kärlek.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Anna-Helga
0

Absolut, kommunikation är A och O!!

Kalendula
0

Puttar upp Glad

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"