Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 1393 ggr
Kalendula
0

Dåligt/bra självförtroende?

Många gånger när jag kommer i kontakt med andra människor och börjar prata om mitt problem med min ensamhet. Så brukar jag få komentaren att jag har dåligt självförtroende. Kanske är det så att vi ensamna har sämre självförtoende än anda.

Men när jag har pratat med människor som har lärt känna mig väl, så får jag ändå reda på att jag har väldigt bra självförtroend, och en riktigt bra självinsikt. Och jag får nog hålla med. Jag känner ingen som har så stor självisikt och bra självförtroende som jag har. Det är bara det att jag är så ofantligt ensam och känner att människor inte har någon som helst tid att ägna åt mig. Medan jag då har hur mycket tid som helst att ägna åt människor som jag fattar tycke för.

Vad känner du i detta ämne, har du sämre eller bättre självförtroende än "normalt" fast att du är ensam?

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Aviendha
0

Generellt så ligger mitt självförtroende i höjd med maskrosrötter men det behöver inte försämras av att jag är ensam. Men nog kan den leda till att jag blir ensam. Däremot vill jag påstå att jag har en bra självinsikt men den hänger i mitt fall inte ihop med självförtroendet och självkänslan.

Kalendula
0

Jag håller nog med att självinsikt kanske inte alla gånger hänger ihop med självförtroende och självkänsla. Men det är ju kanske bra om man har av alla tre ändå.Glad

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

isa
0

hej. Jag är ny här.

Jag har ganska bra självförtroende,i vissa saker, som jag vet att jag är duktigt på, har jag jättebra självförtroende-näst intill orubbligt!  men väldigt dålig självkänsla. Självinsikten är bra.

Kalendula
0

#3 Välkommen! Glad

isa
0

#4 Tack! Glad