Annons:
Etiketterifokus-infony-sajtvärduppdatering
Läst 223 ggr
[Tismon]
2022-03-01 20:49

Om Ensamhet ifokus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ensamhet iFokus är en viktig sajt. Det är så vanligt idag och det verkar bli allt mer vanligare - människor som känner sig ensamma, isolerade, med få eller inga vänner.

Ensamhet kan man känna av många olika anledningar. Man kan ibland ha oturen att stöta på människor som behandlar en illa. Vissa vänner man haft en bra relation till kanske sviker en. Alla människor har inte alltid heller en bra relation till sina släktingar eller familj och många av oss kan ändå känna oss ensamma trots att vi är omringande utav andra.

Den 28:nde februari 2022 tog jag över denna sajten. Jag ser i nuläget en sajt full med sorg och ensamhet, men också en sajt full med människor som vill göra en skillnad och skapa nya kontakter. Människor som stöttar och bryr sig. Vi ska självklart hålla kvar i vårt stöttande nätverk och vi ska uppmuntra alla eldsjälar som vill engagera sig. Uppmuntra till att nya vänskaper skapas. Det är ju trots allt väldigt viktigt för oss människor att känna en samhörighet till andra, eftersom människor är sociala varelser. Efter att tittat lite snabbt bland gamla trådar ser dock jag att lite förändringar kommer behövas.

Eftersom jag vill skapa en säker och trygg miljö för alla så kan ni finna de nya reglerna för Ensamhet i fokus här

-ensamhet.ifokus.se Är en sajt och diskussions forum som riktar sig till ensamma människor. Men också till människar som har tiden och orken att hjälpa till praktiskt med att ta sig ut. Då många ensamma har utvecklar en fobi mot att gå ut eller träffa på människor.
  • Redigerat 2022-03-01 21:19 av [Tismon]
Annons:
S
2023-02-14 09:53
#1

Är man plågad av sin ensamhet är det säkert hemskt. Men trivs man med det är det en stor möjlighet till frihet. Det är så mycket av vår livstid att upprätthålla relationer som inte ger något. Riktiga möten har jag inget emot förstås.

Trivas med ensamhet har inget att göra med att vara överförtjust i sig själv. Inte för mig i alla fall, snarare tvärtom men i ensamheten blir jag mindre dömande mot mig själv.

Ensam blir man mer uppmärksam. Sätter du dig själv på ett kafé ser och hör du saker som du hade missat om du var där i sällskap. Frågan är vad som är mest socialt egentligen. Jag gillar att få en liten inblick i andras värld utan att komma dem nära, jag tjuvlyssnar gärna. Funderar på vad som kan ske härnäst i deras liv.

Lustigt nog kan jag drömma om vänskap med någon annan som trivs med sin ensamhet. Ser framför mig samtal om riktiga saker helt utan behovet att ringa in vad alla andra gör nuförtiden. Ett par timmar så där, innan vi fortsätter på våra håll.

Upp till toppen
Annons: