Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etiketter: ensamhetvärmlandsödermanlandnorge
Läst 161 ggr
trött.trött-trött7
1

Söker vänner i Katrineholm, Värmland,Norge

Hejsan. jag är en ensam kvinna med min lilla hund. född -58, bor i Katrineholm, har vuxna barn men som inte har så mycket tid att hälsa på sin mamma(de har ju sina familjer och intressen) så oftast blir det att man sitter ensam. Inte så lätt att försöka träffa nya vänner när man blivit bränd 2 gånger. Ibland så känns ensamheten hemsk. HUR är det för er andra som är ensamma?

Monika A

• Redigerat 2022-03-22 01:39 av [Tismon]
Tarotstollan
3

Det är att försöka hitta saker som man kan göra ensam och fördriva tiden med.
Hitta något som gör en glad och som gör att man inte tänker på att tiden går, jag målar bl.a. och då flyger tiden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

trött.trött-trött7
1

#1: ok. Men man behöver någon att prata med också ibland och någon att fika ihop med m.m

Monika A

Tarotstollan
0

Det var år sedan jag var ute och fikade med någon. Har jag tur ringer telefonen 1 - 2 ggr i veckan, oftast mamma eller någon annan släkting. Någon gång i månaden kanske en kompis ringer.
Fast jag trivs ju med ensamheten för det mesta, så det beror nog på hur vi är i grund och botten.

trött.trött-trött7
0

#3: jaa du, jag trivs inte i ensamhet, ibland kanske det är skönt att vara själv. särskilt om man har varit ute bland mycket människor och sen kommer hem och bara tar det lugnt. vart bor du då?

Monika A

Tarotstollan
1

Jag bor i Västergötland.