Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 1085 ggr
[Tintin210]
2

Någon som hör?

Jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig ska hända när jag skriver detta här, men nu gör jag det ändå. Jag är inte hemma här i världen. Mitt namn är det som folk kallar det som de verkar tro att jag är men ingen kan älska mig för att ingen ser mig. Om någon som läser detta är lika ensam och rädd som jag är så skriv gärna till mig, för jag vill mer än gärna prata.

Lona
4

Du är absolut inte ensam om att tänka och känna så, jag tror att vi är betydligt fler än man anar. Det är svårt att skriva något vettigt som inte bara blir tomma ord, det finns egentligen så otroligt mycket man skulle kunna prata om men det är som en stor, våt klump.
För tillfället har jag dessutom rätt svårt att uttrycka mig skriftligt överhuvudtaget men jag bloggade en del om detta förra året.

Jag har alltid varit en sån som "inte blir sedd" det är först nu i medelåldern som jag vågar vara någon. Någon som finns, som syns, som vågar ta plats - och som faktiskt är värd att älska.

Jag menar inte att skyffla över dig till min blogg för att få flera läsare eller för att slippa skriva här men i det här inlägget skrev jag om just att inte synas inte finnas:

https://raskva.wordpress.com/2020/07/10/att-finnas-men-inte-synas/

Kanske hittar du också något i den här tråden på Psykologi.ifokus, den är visserligen baserad på min blogg men det är ju fler som skriver i den:

https://psykologi.ifokus.se/discussion/1493421/lonas-bloggtoktantens-dagbok

Jag "pratar" annars gärna med dig men ibland är jag väldigt sen med att svara. Det beror i så fall inte på att jag inte bryr mig eller skiter i dig utan på att jag så gärna vill skriva något bra - och då blir det inget alls för jag tycker att jag är kass.

Ta hand om dig, du är som sagt inte ensam!
Stor kram! <3

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Det här är en ganska komplicerad knut vilket jag inte har insett förrän nu. Jag har alltid sett på bitarna var och en för sig, inte som delar av samma sak. Fast det är snarare totala motsatser som konkurrerar med varandra vilket gett ett smärre kaos i min tillvaro. Det är det som är så…
magnus.s.1972
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0: du är värd att älskas.
jag vet inte vem du är, men vi är alla värda kärlek och omsorg och tröst ibland.

jag har min styrka och förtröstan hos Gud.
Jesus är mitt liv sedan 20 år tillbaks, och jag har haft en tung tid, en svår vandring och Herren har fört mig igenom 🙏🏽🕊🙏🏼.

att vara och känna sig älskad behöver vi alla. när vi får upp ögonen och förstår att vi har en evig bästa pappa i himmlen, som älskar er, dig outsägligt mycket för du är hans barn, så är livet lite lättare, lite ljusare.

Gud är god 🙏🏼 ta de orden med dig på din vandring i livet 🕊❤️🕊.

Gud välsigne dig som läser dessa ord,
du är viktig och behövd ty Gud vill ha gemenskap med dig ❤️

i Jesu namn 🙏🏼✝️🙏🏽 amen

/magnus, luleå.

skriv pm om ni undrar över nåt, lr bara vill skriva en rad?

Evighet skapar vi tillsammans 🙏🏽❤️🙏🏼