Tråkigaste hushållsysslan?
Vilken är den absolut tråkigaste sysslan ni har i vardagen?
Det tråkigaste jag vet är att diska. Usch! Känner mig så äcklig trots att jag har handskar🤮Att dammsuga är inte heller så kul.
Diska. Hatar det. Jag klarar inte av att mina händer blir blöta i något sammanhang, jag tvingar mig själv att tvätta händerna efter toabesök och efter jag städat kattlådan men fy fan vad jag hatar det. Så diska är verkligen fruktansvärt för mig för då står man där med händerna i vattnet och de blir blöta. Handskar hjälper inte, de känns ändå blöta på något sätt.
Fan vad jag hatar att diska. 😟
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
+1 på diska🤮
Damma och bädda (trots att det blir fint efteråt)
Diska. Det är dötrist.
Städa toaletten och duschen tycker jag är värst, känns äckligt och är hemskt tråkigt 😕
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Då är jag absolut inte ensam om att hata disken då. Tur sambon tog tag i saken och köpte en diskmaskin åt oss. Klarar i och för sig knappt att fylla den heller. Hatar att ta i smutsig disk! Att tömma maskinen går utmärkt.
Diska, definitivt.
Laga mat för då kommer disk på köpet:p

Gå ut med komposten och tvätta fönstrena är det värsta. Diska är inte så farligt tycker jag.
Laga mat och tvätta, men allt måste ju ändå göras.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Diska är det värsta jag vet!
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 
diska och städa.. ush!
Damma!
Diska är bra för hjärnan. Händerna går av sig själv. Och hjärnan kan antingen koppla av. Eller analyserar något man läst. Diska är bra terapi. Tvättstugan är däremot ingen höjdare. Mentalt pådrag i tre ti timmar i ett streck. Då känner man sig klubbad utan att man gjort något.
Diska och laga mat (att rensa avlopp och sådant äckligt i badrummet är väl kanske det värsta, men det slipper man ju i allafall göra så ofta tack och lov!)
Var dig själv, det finns redan så många andra.

Diska är trevligt men damma är helt värdelöst.
>>>Malum domesticum<<<
Laga mat.
Tvättar och dammar väldigt gärna dock, diska är precis som #15 säger ett bra sätt att analysera saker och liknande så det har jag inte heller några problem med.

Jag är inte överdrivet förtjust i att diska men det känns tillfredsställande när det blir så rent och fint haha. 😃