Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: ensamhet
Läst 2739 ggr
scirocco
2

Änne en storhelg av ensamhet.

Ja nu är det alla helgona/halloween. Jag känner mig alltid extra ensam på storhelgerna, man vet att många är ute och umgås och har kul, själv sitter man hemma ensam som vanligt och mår dåligt.

År ut och år in samma sak, hur mycket man än försöker göra åt saken slutar det alltid på samma sätt. Lyckades t.o.m ha min första flickvän någonsin det här året, men tydligen var hon för deprimerad för att ha ett seriöst förhållande så det gick inte alls, jag fick göra slut, hon fick mig bara att känna mig mer ensam i slutänden.

Fattar inte hur man ska må bra för sig själv, allt jag läser osv, säger att man måste trivas med sig själv för att klara sig, men tystnaden och inget att dela allt med gör att jag mår dåligt jag klara inte av att vara ensam hela livet.

Aleya
2

Det är för mig en helt vanlig helg. Ser inget speciellt med denna helgen och har aldrig gjort. Kommer vara ensam, men det känns bara så skönt. Man gör sin ensamhet till vad man vill göra den till skulle jag säga.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annielle
0

Jag känner så när det gäller nyår och midsommar och delvis påsken (över jul åker jag till mina föräldrar) men Allahelgona/halloween känns inte som någon storhelg och är väl egentligen inte det heller?!?

Hur som helst känner du ju så och det är ju en svår känsla, hoppas att det lättar och att du kan försöka ägna dig åt något du gillar och få helgen att kännas åtminstone ok delvis.

Det finns ju heller inget som säger att du kommer att vara ensam hela livet, men jag förstår känslan även där, är rädd för det själv, men mycket kan hända, fortsätter man i exakt samma fotspår som alltid är det ju lättare att det blir så, det gäller att både utmana sina egna tankar och beteénden för att kunna förändra sitt liv.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Blueberry95
0

Samma här. Inte för att jag är så mycket för fester så känns det ändå tråkigt att sitta hemma den här helgen… Sitter iförsig med familjen just nu men det känns som att halloween  inte är en familjehelg.

Hoppas att du hittar på något roligt fast du är ensam. Själv ska jag se på skräckfilm🙂

molam
1

Finns det inte nån du kan fara och hälsa på då? Här hade du var välkomnad med öppna armar ^^ och jag känner ens inte dig :o
det måste väl finnas nån som känner dig, som känner samma sak? ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tuvaluva1
0

Ensamheten när den är påtvingad är det inte roligt. Man vet inte vad man ska göra, gå promenader ,laga mat, gå ut med hunden, träna ,vad då och varför allt blir bara ett sammelsurium i huvudet. Förbaskat tråkigt tycker jag. Jag blir liksom handlingsförlamad.Har man haft ett arbete ( som har tagit mycket tid ) tidigare och en sambo men allt rämnar på ett halvår så blir det lite gung under fötterna man är leden besviken arg .VAD GÖRA?????

scirocco
0

Jo jag försöker hitta på allt möjligt för att känna mig mindre ensam, men man blir så less att inte ha någon att dela aktiveterna med, var på bio igår. Och hör alla andra gå ut från bion och prata om filmen, då saknar man nån att prata om filmen med, så jag kände mig mer ensam i slutänden.

Ikväll ska jag se på film hemma och äta lite skräpmat, visst kan man distrahera sig själv en stund från känslan att man är helt ensam i världen men den kommer tillbaka fort, på kvällarna är det helt tomt på gatorna så det hjälper inte att promenera och kolla att man inte är ensam på jordklotet heller. På dagarna kan man gå på affären och se att det faktiskt existerar mer folk i världen.

Aleya
1

#6 fattar det jag rätt om du inte har något att göra på dagarna?(det är inte för att snoka jag frågar utan för att förstå situationen bättre)
Du skulle inte kunna bli volontär inom verksamhet om du känner att du är ensam och vill ha något att göra?
Menar du möter människor och kanske skapar kontakter.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tanjis
0

Jag har som tur var en sambo, han bryr sig inte om att ha vänner och jag har glidit ifrån mina. Det är första året jag sitter hemma på halloween. Innan har jag bara sett till att hänga på med på fest som jag inte blivit bjuden till av mina dåvarande så kallade kompisar, skickade sms när dom var lagom fulla och fråga va dom gjorde, fick svar och fråga om det var oki att komma. Har dock förstått nu att om dom velat haft mig där hade dom ju bjudit mig tidigare. Jag älskar halloween, jag är jätte duktig på smink så jag brukade alltid sminka mig och min sambo i flera timmar innan och folket på festerna blev alltid lika imponerade. Som tur är har jag som sagt min sambo. Vi ska lägga spår åt hundarna nu och ta det lugnt, jag ska försöka att låta bli att tänka på att det är halloween.

felle-j
0

Vanligtvis brukar jag sitta hemma om helgerna, så hade även denna helg blivit men för ovanlighetens skulle åkte jag iväg på ett läger och träffade en del nytt folk samt några jag har träffat tidigare. En riktigt rolig helg var det! Har ni möjlighet att åka iväg på läger, evenemang eller liknande så gör det. Är verkligen kul att få komma bort och träffa lite folk. 🙂