Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettprathörnan
Läst 13161 ggr
kalltkaffe
6

SÖKER DU VÄNNER? (2)

Eftersom ingen annan tog tag i saken så gjorde jag det nu! :) Precis som i förra tråden så kan ni här skriva lite om er själva så andra som letar efter nya vänner kan hitta er. Ungefär som en annons. Osäker på vad ni ska skriva? Kolla i den gamla tråden så får ni lite inspiration. Ps. Dom ni vill kontakta skriver ni till igenom PM!

felle-j
3

Länk till förra tråden: Del 1

Mandusius
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då smiter jag väl in och börjar denna lilla tråd då^^

Hallå mitt namn är Amanda, är 23 år och bor i lilla staden Katrineholm som ligger i Södermanland.

Jobbar en del och när jag inte är på jobbet så håller jag på med mina intressen. Vilket är mina katter, hantverk, film, böcker, scouterna och även umgås med mina vänner. 

Men har börjat inse att att jag behöver lite uppdatering i min umgängeskrets, lite nya idéer och tankar. De vänner jag har jag känt länge, och de nya bekantskaper jag skaffat den senaste tiden är bara bekantskaper. 

Jag är en ganska enkel människa att umgås med dock svårare lära känna ordentligt, med andra ord man måste ha lite tålamod. 

Börjar gärna med mailkontakt som senare kan bli IRL :) Ålder och kön spelar egentligen ingen roll bara man klickar^^

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

agoutiuppfödare
3

hej  jag söker efter vänner min mejl och sånt kan ni få på PM om ni vill vara vän med mig , jag är en tjej på 23 år och bor i skåne  och är en väldigt positiv och ärlig människa :-D

[saradormin]4
1

Hej jag är andlig kille på 39 år som bor i skåne och söker likasinnade

agoutiuppfödare
3

Hej jag är en tjej på 23 år bor i Skåne , är utbildad lackerare, undersköterska. Jag är en väldigt ärlig person , positiv, snäll, rolig, har sjuk humor, intresse : djur , dans, bilar, film, musik, natur, teckna, fota. Söker efter vänner :-) vill ni veta mer eller så , skicka ett PM till mig så får ni min mejl eller mitt nummer :-D

kram på er!

kalltkaffe
5

Ska väl skriva här jag å! :) 
21 årig tjej som både kan vara väldigt blyg eller framåt och pratglad.
Har svårt för att ta första steget när det gäller allt, lider av lite smått socialfobi som hindrar mig från att träffa och umgås med folk och har svårt för stora folkmassor.

Jag vill gärna hitta någon att skriva med, i alla fall till en början. Någon man kan skriva om sin vardag med, sina problem, allt möjligt.
Tjej som kille spelar ingen roll men gärna omkring min ålder. 

Jag älskar djur och natur. Har en schäfer/labrador tik på 5 år.
Är intresserad av allt möjligt övernaturligt och har en gång varit till ett
medium vilket var jätte spännande! :)

Fotograferar ibland, dock längesen nu men tyckte om det förr.
Tycker om att baka och ibland att laga mat även om jag inte är speciellt bra på det..
Läser mycket böcker, kollar film och lyssnar på musik (lyssnar på det mesta men mestadels rock, är lite periodare när det gäller musik så det varierar).
Musik och böcker är ett bra sätt att fly undan ensamheten :)

Jag är en tjej som hellre sitter hemma och ser på film än går ut på krogen. 
Är väldigt lugn och kan verka allvarlig av mig men dom som känner mig vet att jag har en rätt barnslig, glad och tokig sida också :D

Tycker om att hjälpa andra människor, så trivs i mitt arbete som vårdbiträde.

Nyfiken och vill veta mer?  PM:a! :)

[katerina93]
0

Hej! jag är en 21-årig trevlig & öppen tjej som söker nya vänner. har nyligen flyttat tillbaka till Malmö efter att ha bott utomlands ett tag. Jag studerar på högskolan vilket är jättekul & så men har bara blivit kompis med ett fåtal personer där och vi umgås bara i skolan & pratar sällan på fritiden :/ Söker helt enkelt efter nån att prata med om meningsfulla saker i livet och eventuellt kanske ses någon gång & ta en fika eller ett glas vin

saradormin
1

Hej jag är andlig kille på 39 år som bor i skåne och söker andlig partner för utvecklas tillsammans.

sajtvärd  drömmar ifokus

Cornelian
0

Hej!

Jag är en 30-årig tjej i dalarna som söker nya vänner.

Har intressen kring djur och natur, resor, psykologi, meditation, mm.

[23gavlebrud]
0

Hej. Är 23 år bor i Gävle. Söker vänner vid min egen ålder eller äldre. Mina intressen är bland annat min familj/sambo, djur, sjunga, spela gitarr, vistas i naturen, film och go mat m.m. Jag jobbar som dagbarnvårdare! Hör gärna av dig! Kram.

MittEndaLiv
0

Utflyttad men hemkommande i framtiden, ensam, själslig, varm, klok och god. 23 år i passet, men själsligt 5-87. Vill känna gemenskap och tillhörighet.

LCHFtravaren
3

37 år och kvinna. Flyttat runt lite titt som tätt men har nu landat i Skåne.  Är helt ny på iFokus.

Är hyfsat ensam i princip alltid. Jag är social och har mycket kontakter på mitt arbete men min fritid spenderas oftast ensam.

Jag är varm, god, charmig och en liten nörd.. Vill ha och ge gemenskap och närhet och ömhet.

"Unum castigabis, centum emendabis"

"Live long and prosper"

prettyr3d
0

Hallå! 
Smiter välla in här då :) 

Är en tjej på 21år som väntar första barnet med sambon och vi är nyinflyttade nära Linköping. 

Jag älskar djur, tycker fotografering kan vara  kul, även om jag dessvärre inte kommit så långt i utforskandet av den möjliga hobbyn tyvärr. Jag kan prata om det mesta och är en väldigt öppen person.

Jag är inte typen som tycker det är intressant att springa på krogen, jag tar det hellre lugnt hemma än dansar runt på dansgolvet. 
Jag tycker att grillkvällarna är det bästa på hela sommaren och att krypa upp i soffan med en kopp te och en bra bok symboliserar en väldigt bra spenderad regning dag. 

Jag tycker det är väldigt kul att kolla inredning och tänker gärna ut nya projekt att hålla mig sysselsatt med, tycker om att läsa böcker och är även en serienörd.

Jag vet inte riktigt vad mer man kan skriva, ni får helt enkelt slänga iväg ett PM! :)

Amorosan
6

Här är jag, kvinna med några år kvar till 60.  Söker lite nya vänner, gärna i liknande situation.

Har sjukpension och har lite svårt att planera framåt och får ofta se hur dagsformen är och planera utifrån den. Det har även blivit svårt att ta sig ut på saker själv. Har intressen som att läsa, virka, psykologi och livsfrågor i stort. Även intresserad och nyfiken på det mediala.

För tillfället har jag tagit upp viktkampen mot kilon som smugit sig på och kanske finns någon annan här som gjort detsamma. Kanske kan vi peppa varandra.🙂. Känns något träffande så hör gärna av er.

miss_cc
0

Hej! Råkade av en slump snubbla över denna sida. Vilket ärligt och bra koncept. Jag tar tillfället att se om jag kan finna en vän. Jag är en kvinna på 25 år som bor i Östergötland. Flyttade hit på grund av jobb och har ännu inte lyckats bygga upp något socialt nätverk här. Jag bor med min fyrbenta sambo, en liten vovve som är min trogna vän. Han är med mig nästan överallt där han är välkommen. Jag har ett intresse för samhällsfrågor, inredning, mode, återbruk och loppisfynda samt massa annat. Skulle vilja lära mig att segla och dansa salsa samt någongång åka bak på en mc. Jag är en ganska social prick och tycker det är kul att träffa nya människor. Det viktigaste är inte aktiviteten utan huvudsaken är ett trevlig sällskap. Jag skulle helt enkelt vilja komma i kontakt med någon trevlig person där ute, kanske runt Östergötland. Ålder och kön spelar mindre roll.

miss_cc
3
SHV-Pysen
0

Hejsan!

Ska nog ge detta ett försök ändå, kanske jag kan lyckas hitta en ny vänskap? ;)

Jag är en 22-årig tjej som bor i Umeå. Kommer ursprungligen från Gävleborg, men flyttade hit pga. studier (som alla andra :P) för strax 1,5 år sen. Jag har egentligen inte brist på vänner i form av folk runt omkring mig. Är med en hel del i studentlivet och så, men något jag saknat länge är någon (eller några) lättsam och framförallt likasinnad person. Någon man kan prata om sina intressen med och faktiskt fysiskt göra saker tillsammans med.

Dem saker jag pratar om är tex. utflykter, ut och vandra på leder, cykla Mountainbike (vilket jag precis nyligen börjat med), ut och grilla korv tex. Jag är även väldigt djurintresserad. Har hållit på med både hundar och hästar större delen av mitt liv, detta fick dock ett plötsligt slut då jag flyttade hit och inte riktigt känt att det fanns möjlighet på samma sätt. Men har du djur så hänger jag gärna med till stallet och mockar eller går på hundpromenad eller vad det nu skulle kunna vara :) Givetvis är det också trevligt att bara ses över en fika  också, styra filmkväll om båda är ensamma m.m.

Jag är alltså främst ute efter vänner IRL, så om detta passar in på någon som bor i Umeå med omnejd så skicka ett PM :)

Forgetful
0

Jag är en 23-årig tjej som för ett år sen flyttade till Nybro då kärleken bodde där :) vi har hade oturen att alla mina vänner bor långt ifrån, hans vänner har flyttat för att plugga och många har dessutom gjort slut med varandra så vi letar nya vänner! :) jag letar tjejkompisar som bor närmare då han åtminstone har några killkompisar i sin närhet. Om ni är ett par gör det bara saken ännu roligare! Vi har vår konstiga humor, ser en hel del serier, vi har två hundar som är helt underbara och hoppas att man kan hitta någon vän i närheten ^^ hör av dig!

//Forgetful

Jess89
0

Hej! 

Jag är en 25-årig tjej från Östergötland, som studerar beteendevetenskap på Linköpings universitet. 

Jag är en ärlig person som föredrar hemma/spelkvällar framför en krogrunda. 

Mina intressen är umgås med djur och pojkvännen, serier, spela dataspel, baka, läsa böcker, fotografera och webbdesign. 

Söker mailkontakter.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Horse24]
0

Skrev i förra tråden också, men kan väl skriva igen! :) Jag är en tjej på 14 år som tycker om foto, att rita och att skriva noveller/dikter. Är ganska barnslig av mig och har 5 pinnhästar som är mitt allt ❤️ Har en blogg där jag skriver om lite allt möjligt. PM:a om du är intresserad!

Vaargen
0

Hej alla! Jag skriver här med.

Jag älskar djur, alla djur nästan.

Jag äger en jack russell terrier tik, och sitter mycket vid internet spelar ibland. Jag är en 20 årig tjej som mest äter vegetarisk mat.

Jag är lite annorlunda eller jag tycker själv jag är det iallafall.

Skriv till mig privat! så kan vi chatta vidare på facebook/skype senare kanske.

DeadPromises
2

Hej,

23 årig tjej (eller 15 om man ska gå på alla gånger jag fått visa leg för varor med 15 års gräns) och bor i närheten av Stockholm.

Folk som inte känner mig skulle beskriva mig som tystlåten och väldig lugn.  Dom som känner mig säger galen, smått störd och annorlunda humor. Fungerar bäst med likasinnade. 

Musik, träning, hälsa, filmer och djur ligger varmt om hjärtat.

Har återkommande depressioner och ångest samt social fobi. Men fuck it, det blir vad man gör det till och jag tänker inte låta det hindra mig.

Hur som helst så vore det roligt att lära känna lite nytt folk och se vad det kan utvecklas till:)

[ThatsDeepBro]
3

Hej!

Mitt namn är Oskar och är en kille på 23 år som är bosatt i Skåne.

Anser mig själv vara en väldigt trevlig och rolig kille som älskar att ge folk ett leende på läpparna, livnär mig på att få andra att skratta och må bra, sätter oftast andras behov före mina egna vilket är på både gott och ont. Älskar friluftslivet, sportfiske, gaming, film samt djur, listan kan göras lång. Dessvärre lider jag av depression, ångest attacker och social fobi, dock något jag försöker/vill ändra på. Kan väl säga att allt flöt på bra under tonåren, mycket festande, många vänner, flickvänner med mera, men ack så fort allt kan ändras till det sämre och bara fortsätta dala nedåt vilket hände efter gymnasiet. Kan även tillägga att jag är väldigt lugn som person samt väldigt blyg, tar en hemma kväll före en ute kväll alla dagar i veckan, inte alltid varit så dock. Har även väldigt lätt för att prata men även väldigt lätt för att lyssna, kommunikation är nyckeln till det mesta.

Letar efter någon likasinnad som man först och främst kan börja snacka med över nätet för att sedan se vart det leder vidare till, Ganska nygjord profil därav ingen bild eller information om mig, bild kan dock skickas om så önskas.

Puss och kram!

Windmill
2

Hejsan, 21 (snart 22)årig tjej här, bor strax norr om Sthlm och skulle vilja ha lite nya människor i mitt liv. Om vi stannar vid mejl/chatt/sms eller om vi bestämmer oss för att träffas spelar ingen större roll, allt är välkommet.

Jag är ju här i "Ensamhet" för att jag är just det - ensam. Jag gillar att vara för mig själv men på senare tid har det liksom blivit lite för mycket. Saknar att ha någon att kunna berätta allt möjligt för, eller någon att hitta på saker med, eller någon att föra djupa diskussioner med.

Intressen är bl a djur, film/tv-serier, skrivande, psykologi, personlig utveckling.

Kvittar hur gammal du är eller vad du har för kön, så länge du är schysst och inte alltför dömande. Spelar inte heller någon roll vart du bor, men om du vill träffas så är det bäst om du bor inom Sthlms län. ^^

Hoppas vi hörs! :)

[Cerr]
2

Hejsan! :D

En kille här, som söker nån mellan kanske 20-35 år att lära känna och bli vän med. Spelar ingen roll vart nån bor för skulle man vilja träffas sen så löser det sej ju på nått sätt bara man vill det tillräckligt mycket, även om man så skulle bo på andra sidan jordklotet. Har tidigare träffat flera personer som jag från början bara pratat med online, så.

Är intresserad av andlighet, kultur, politik, historia, filosofi och vetenskap och mycket mycket mer. Vill lära mej så mycket som möjligt om det mesta. Är spontan, ärlig och öppen, äventyrlig och alltid väldigt positiv och lekfull. Relativt lugn och stillsam med men kan ändå vara en aning intensiv. Älskar naturen och tycker om regn och skog och sol, och tycker att sånt är det vackraste som finns i världen.

Däremot även rätt så ensam och vilse och utan riktning i livet, mest bara funderar på en massa alldeles för avancerade alternativ och undrar vad jag egentligen vill mest och hur jag ska kunna förverkliga det och hur jag behöver utvecklas.

Hoppas på svar. :D

blackstar
4

Hej! :)

Jag är en 28 årig tjej från södra Stockholm som söker nya vänner.

2014 var inget vidare år för mig, jag kämpade mot depression och ångest och mådde inte alls bra. Det ledde till att jag isolerade mig själv från dom vänner jag hade, och nu är det svårt att komma tillbaks till mitt gamla liv. Det är liksom väldigt tomt omkring mig, nu. Jag känner mig ju redo att leva igen, och vill ha vänner att dela livet med :)

Jag är ganska blyg och tystlåten omkring folk jag inte känner så bra, och har lite svårt för stora grupper. Jag föredrar hemmakvällar framför krogen, men går gärna ut nån gång ibland och dricker en eller ett par drinkar med en eller ett par vänner. Jag mår som bäst ute i naturen, skulle tycka om att ha någon att promenera, picnica eller varför inte campa med, nu till sommaren. Jag höll på mycket med hästar när jag var yngre och har precis tagit upp den hobbyn igen, djur har alltid legat mig varmt om hjärtat. Jag verkligen älskar hundar, men har nyligen förlorat min egen älskade vovve.

Tycker även om att rita och måla, skriva, fotografera och har nyligen börjat sy lite smått. Skulle säga att jag är en ganska kreativt lagt person, så det skulle vara roligt att hitta någon som delar dom intressena. Tycker också om att titta på serier (älskar kostymdraman som Rome och The Tudors) och lyssna på musik, mestadels rock och metal. Läser böcker väldigt periodvis och då oftast fantasy. ÄLSKAR att resa men har inte gjort det på ett tag, det är ju som med allting annat, mycket roligare om man har någon att dela det med. Skulle vara jätteroligt att hitta någon att sticka iväg på kortare eller längre äventyr med! :D

Hör av dig om du tror att vi skulle klicka :)

[Solrosensolis]
2

En tjej på 30 år. Har haft ett jobbigt år med familjen, är påväg åt det bättre, men känner av en otrolig ensamhet och en stor tomhet i mitt inre. Det är något som saknas, en sorts bekräftelse. Som så många här inne skriver att man ofta får bjuda in sig själv, samtidigt som man inte vill störa, men då undrar man ju varför man då aldrig själv blir bjuden. Har man så konstiga intressen eller vad är det som gör att vänner inte bjuder in mig när jag alltid är kreativ och hittar på saker och frågar den ene och den andra och drar igång massor själv? Min historia är väldigt invecklad.. Det började med en utmattning för mig för över ett år sedan. Jag blev sjukskriven och det hade knappast gått två månader så hamnade min man i koma.. Vi har tre små barn, jag var borta den helgen det hände, men jag kände på mig påväg hem den kvällen att något var fel. Jag öppnar dörren och han ligger avsvimmad i köket. Han hade legat så i flera timmar har jag kunnat lista ut i efterhand. Barnen hade varit med honom liggande så i flera timmar, stackare. Så de är ganska traumatiserade av händelsen. Tre veckor låg han nersövd, det var inge roligt för varken mig eller barnen. Dock blev det värre då han vaknade upp med minnesförlust på 15 år tillbaka i tid.. Vilket innebär att han inte minns något av sin familj.. Han klarar av sitt liv idag, men lider av epileptiska anfall vilket innebär att han inte kan ta hand om sina barn ensam. Jag med min utmattning har inte heller kunnat va till större hjälp för honom då han också är pesonlighetsförändrad. Så jag har fokuserat på mig själv och barnen och att jag måste må bra, men det är fruktansvärt svårt. Vi har gått skilda vägar då det har känts som att jag har blivit tvingad att vara kvar i förhållandet med en man som inte är den han var. Det har varit många dömande blickar och meningar från alla håll vilket igen har gjort att min utmattning blev värre och värre. Men i januari i år kom jag mig äntligen iväg till vidarkliniken i Järna och jag var där i tre veckor för rehabilitering. Jag hittade tillbaka till mig skälv och musiken vilket kändes underbart! Jag tycker om musik och få spela på mina instrument, det har varit mycket av min räddning. Dock är kvällar, nätter och helger värst. Jag har några få bra vänner som har varit till god hjälp, men det är den där tomheten man känner efter att barnen har lagt sig som jag sliter med. Jag tycker annars om att vara ensam, men det är skillnad på att vara det när du behöver det och vill, än när du blir "tvingad". Jag skulle gärna hitta någon att prata med om vad som helst, som sagt tycker jag mycket om musik av alla genrer och att få spela. Gillar fantasy böcker och filmer, naturen, stenar och påverkas mycket av vad som händer i universum. Jag är lugn, glad och en bra lyssnare. Så härligt att äntligen hitta en sida där man känner sig bekräftad och att alla här inne vågar dela med sig, för den typ av ensamhet pratas det inte om annars! Kram till er alla :)

matte77
2

kille på 37 år o singel  söker lite nya vänner bor själv i malmö men känner inte så många här så tänkte ja kan ju prova denna sidan för o se om den ger nåt som person e ja lite blyg av mig i början men de lättar efter ett tag…   vill träffa ärliga pålitliga vänner som man kan dela med sig av allt oavsett vad det än är ….

Humi
0

Hey pa!

Är 25 år och lever impulsivt, saker ska hända direkt!
Skulle behöver lite vänner runt Skutskär/Gävle. Flyttade ut till Skutskär i December och det har börjat bli lite ensamt så att säga.. 
Ni får mer än gärna vara utbildade inom bygg eller liknande ;p 
Man måste kunna bjuda på sig själv, annars blir det snabbt stelt.

Ute eller inne, så länge man inte sitter och pillar navelludd så är det lugnt. Dock så är en hajk med lite grillning riktigt grymt för att lugna ner lite.

akumie
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skåne (Höör/Lund/Malmö)

En 28 årig (känner mig mer som 20) halv Grek/Svensk (kan dock Spanska men ej Grekiska) eller halv svartskalle/08a om så önskas :P som bor i Skåne (Jobbar i Lund men i skrivande stund bor i Höör) som skulle vilja träffa lite folk då det har blivit för mycket data dom senaste åren

Rätt så ensam och vilse utan riktning i livet om man ska vara ärlig och inte den mest sociala där ute men har hört när jag lär känna folk och kan vara mig själv kan jag tolkas som udda och barnslig ibland men överlag en rätt trevlig person även om man ibland får ta mig med en nypa salt

Gillar allt från: metal musik, Spansk fotboll, Spansk kultur (bodde 9 år i Spanien som barn), Japansk kultur samt att resa (dock inte sola och festa utan mer för kultur tex storstäder, vandra i bergen eller vad som helst) då jag reste mycket som barn men inte så mycket på senare tid pga brist på umgänge samt till en gräns pengar

Facebook: https://www.facebook.com/akumie

Nej det är inte mitt barn i bilden om du troddet det men jadu bara att skriva till mig så får man se vad som kan hända men irl vänner är ju det i längden man vill åstakomma men som sagt skriv några rader, så får man se, bits inte :)

TH86
1

Hej,

Jag är en kille på 28år från Stockholm som söker nya vänner att umgås med. Mina stora intressen är musik, film, konst, böcker, natur, mat m.m det skulle verkligen vara kul att hitta ngn/ngra att kunna prata med, ta en fika, gå på krogen, bio, konsert eller vad som helst som vi har gemensamt. Är väldigt trött på att bara gå till jobbet och sedan gå hem och titta på tv, äta middag och sedan sova. Jag kan uppfattas som väldigt tystlåten och blyg bland nytt folk som jag inte känner, har väldigt svårt för att bara kallprata med folk, vilket jag försöker öva upp mig på att bli bättre. Kan även tillägga att jag är rätt så introvert mellan varven och jag är en väldigt känslosam person som lätt blir påverkad av starka intryck.

Musik som jag gillar är framförallt Metal, Rock, Akustisk, Ambient, Klassisk, Folk & Punk

Maxzon
3

Hej. Jag är en tjej på snart 25 år. Jag söker nya vänner, såna man kan prata om allt med. Gärna i eller i närheten av Malmö då jag bor där. Jag upptäckte för ett tag sen att jag egentligen inte har någon "riktig" vän som man kan prata med utan bara har bekanta. Jag har alltid tyckt om att vara själv och är lite av en ensamvarg så jag antar att det är därför jag inte har kommit någon så nära. Nu på senare tid så har jag börjat tröttna på det så därför gör jag ett försök och skriver här i hopp om att någon vill prata med mig. Hoppas vi hörs :)

lilleman68
1

En liten ensam kille söker vänner. Vore kul med en gympolare, jag styrketränar 4 ggr i veckan på Nordic Wellness. Jag började ett nytt liv med ny kropp och boostad självkänsla för drygt ett år sedan. Förr: pga mobbning som barn och tonåring blyg, tillbakadragen, socialt isolerad, ensam, låg självkänsla, låtsashetero o singel i 30 år, mullig/tjock… idag: social, pratsam, rastlös, äventyrlig, nyfiken, god självkänsla, nyutkommen som gay, singel, smal/tränad, ensam, socialt isolerad. Jag vill bryta ensamheten och den sociala isoleringen och få utlopp för mitt nya sociala, galna, äventyrliga, nyfikna jag. Jag söker vänner att styrketräna med, resa med, fika med, snacka med, sporta o löpträna med, festa med, se på film med, gå på teater med, prata samhällsfrågor och livsfrågor med. Jag är 46 år, men efter att jag kom ut som gay och började mitt nya liv har jag fått ny energi och känner mig faktiskt yngre än nånsin, både kroppsligt och själsligt. Jag är en "late bloomer", söker vänner som är unga i sinnet, delar intressen med mig och som struntar i åldern på papperet. Man är inte äldre än man gör sig, jag är definitivt inte någon gubbe. Jag bor i Mölndal, tränar i Göteborg och söker killar och tjejer i alla åldrar oavsett sexuell läggning.

fridolina88
0

Hej jag är en tjej på 26 år som söker trevliga, coola o roliga tjejvänner/bekanta. spelkvällar, en drink på krogen eller en fika är allt som behövs för att sätta lite guldkant på vardagen, jag är intresserad av djur o natur, akvarier, m.m, Här tusen intressen, skicka iväg ett pm så kan vi se vad vi har gemensamt :) Bor i centrala Södertälje med sambo o två katter :)

Lavendelnos
0

Hej! Jag är 21 och bor i Malmö. Vore kul med någon att bara hänga med villkorslöst om dagarna. Jag är socialist, feminist, tycker om djur, har inte många intressen men söker dem.

Lavendelnos
0

Hej! Jag är 21 och bor i Malmö. Vore kul med någon att bara hänga med villkorslöst om dagarna. Jag är socialist, feminist, tycker om djur, har inte många intressen men söker dem.

[sofiesderqvist]
1

Är det folk som verkligen får vänner härifrån?
Isåfall, undrar jag om det finns någon tjej i Västerås eller relativt nära?
Kände mig så ensam idag att jag googlade "söka vänner". Jag har vänner, inte så värst många och inga så värst bra. Två av dem är bra men de har inte den tiden för mig som jag hade önskat. Barn och annat är i vägen.
Okej, tillbaka till saken. Jag är en 20, snart 21årig, tjej som bor tillsammans med min sambo i Västerås. Jag gjorde den här klassiska saken att jag umgicks mer med min pojkvän än med mina vänner, även om de vänner jag hade när jag träffade min pojke för 2,5år sen var ytliga vänner. Så nu sitter jag här, en lördag, min pojkvän gör annat och jag är ensam. Min bästa kompis har barn och bor en bit härifrån. min andra vän umgås med sin pojkvän just nu, och min tredje" vän" ska göra annat. Så jag är ensam. Är det någon annan som har samma problem som jag? Som mer än gärna skulle skaffa en djupare vänskapsrelation än de du har? Jag saknar att ha någon jag kan ringa, någon jag kan kolla på film med på kvällarna när min pojkvän gör andra saker med sina vänner, någon att höra av sig till så fort det är någonting, gå ut och ta en drink med någon gång. Såna här klassiska saker som betyder sååå mycket.
Jag själv tycker att jag är ganska enkel att ha att göra med, trots att jag är sjuk och lider utav psykisk ohälsa(ingenting man märker av, berättar jag inte om den förstår man inte ens att jag är sjuk, haha)
Iallafall, hoppas iallafall att jag får något svar. Jag är som sagt ganska enkelt och är öppen för de mesta vänskapsrelationerna, utav Tjejer. :)

jela96
0

Okej, kan lika gärna prova!
Jennie heter jag, fyller 19 år idag och bor i Örebro sedan 3 månader tillbaka med min sambo. Har inte en enda vän här och saknar någon tjejkompis att hitta på saker med. Mina största intressen är foto och  djur (har två kaniner och en katt) Gillar inte att gå ut och dricka. Gillar även att kika i affärer och ta en fika samt hitta på andra roliga saker :)
(Endast tjejer)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Valkyrija
0

Hejsan! Är 21 år gammal och bor i Trollhättan där jag inte känner någon. Vore kul att lära känna lite folk i samma ålder. Har väldigt många intressen så som andlighet, djur & natur, musik & teater, fotografering, trav, smyckestillverkning, make-up osv osv. Hör gärna av er i pm om ni vill veta mer! #33 Vad kul att se dig här! Hade dig som vikarie på Sörgården några gånger. Vad kul att ditt liv tagit en positiv ändring. Jättekul att höra! Kramis

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Lizelda
2

Hej! Jag letar efter kompisar och gärna en pojkvän. Är jag desperat? Inte fan vet jag.. Är en tjej som fyller sjutton i höst och bor utanför Borås. Har fullt med djur hemma och är för tillfället sjukskriven. Är lojal och snäll, skrattar rätt mycket och är, enligt min mening, rätt kul att umgås med när man umgås på tu man hand eller i en liten grupp. Har ofta problem med större grupper och säger ofta precis vad jag tycker och tänker. Håller hårt i min moral och har starka åsikter om många saker.  Gillar att rida, lyssna på musik, umgås med mina andra djur och läsa manga. Kollar mycket på serier och nördar ds väldigt mycket, även en del wii. Släng iväg ett pm om jag låter intressant, kollar iFokus mååååånga gånger per dag!

Obs, gammal bild, har numera lite kortare och orange hår men har ingen nyare!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Valkyrija
0

Lizelda, pma mig! Kan inte pma dig via mobilen :o

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.

[ÍllCapítano.05]
0

HejHej, är vill inte i behov av vänner på det sättet men alltid roligt att ha någon att skriva med! De bah slänga iväg ett PM! OBS jag bits!

Kille 17, älskar all typ av sport (nästan) är allmänt social och lyssnar gärna på andra problem.. Don't know why hahah :)

Mearis
0

Hej, jag är 20 årig snubbe som bor och pluggar i Uppsala. Jag har väldigt få vänner kvar i Uppsala, de flesta pluggar på annan ort eller har flyttat utomlands. Jag har inga närmare vänner via plugget, visst hänger jag med folk under föreläsningar och raster men sen när dagen är slut går vi skilda vägar.

Som person är jag är trevlig och stundtals rolig. Jag har relativt lätt att konversera med folk, men det kan alltid bli lite stelt om den andra personen inte har något att bidra med (som min bror). Jag sitter hellre hemma på en fredags kväll än att vara ute och supa på någon nation. Mina intressen är basket, spel (StarCraft, Hearthstone), tv-serier (GoT, Rick & Morty, etc.) och musik (från death metal till klassisk musik). Jag älskar även friluftslivet och att vara ute och fiska under sommaren (grillad abborre, mmm…).

Vart slog det slint för mig då? När jag gick i gymnasiet flöt livet på bra, jag hade gott med vänner och en och annan flickvän. Jag var blyg av mig men det var oftast inte ett hinder. Sen efter studenten försvann många av mina gamla vänner (jag var dålig på att ta kontakt med folk), men jag hade fortfarande ett gäng som jag umgicks med. Allteftersom flyttade folk och tillslut var det bara jag kvar. Jag blev då deprimerad och gjorde inget annat än att sova, plugga, eller dra med fötterna hemma. Visst kunde jag snacka via Skype och spela en omgång CSGO eller två med folk, men det är inte direkt samma sak.

Jag vill förbättra min tillvaro och ta mig ur den här jävliga situation jag lyckats få mig själv att hamna i. Jag söker killar eller tjejer i min ålder i närheten av Uppsala som känner för att snacka och se om det leder någonstans.

Valkyrija
0

#43 Nu bor ju inte jag i Uppsala men om du har lust att skaffa dig nya CS:GO- och Hearthstonevänner så kan du skiva till mig 😃

Ravynsfair
7

Puttar upp denna tråd lite genom att presentera mig lite .

Hoppas att det går bra för er i tråden och att ni hittat nya vänner :)

Hm, vem är jag då? 
Jag heter Susanna men kallas för Suss, Sanna, Sussie, Simba och Prinsessan Bitterfitta, haha! 
Sanna är väl det vanligaste smeknamnet. 

Snart 23år gammal jänta, född i Sverige men har finskt medborgarskap, delvis uppvuxen i det finska lapplandet ca 25 mil nordöst om Kiruna.
(Vilket är orsaken till min kärlek till friluftsliv. )
Lapplandet är mitt hem och önskar en vacker dag att återvända dit. 

Har en häst, hund, katt och kanin. Info om dem finner ni på min sida :)
(annars blir detta en hel roman, haha)
Bor nu i södra Småland där jag också är delvis uppvuxen. 
Hoppas på att kunna få studera i Sundsvall till hösten då både min pojkvän och min bästa vän bor däromkring.

Jag är tillsynes en väldigt social, glad och sprallig tjej som alltid är kvick i mun. 
Samtidigt är jag den med syniska och bittra människa du någonsin stött på. 
Har en egen syn på livet och låter gärna hela världen höra det ibland. 
Det är alltså sällan det är tyst när jag är i närheten, låt oss säga somså att att det är lite glappkontakt mellan min mun och hjärna 😉
Men under ytan lurar kraftig social ångest, en depression och panikångest vilket jag kämpar hårt med som ni säkert förstår. 

Tro mig, det är grymt frustrerande (och lite roligt) när munnen glappar och hjärnan skriker "NEEEEEEJ VAD HÅLLER DU PÅ MED? HÅLL KÄFTEN!" 🤪

Intressen är friluftsliv, teckna, hundträning, ridsport, djur i allmänhet, att baka, fika och klura på livet både enkla och svåra gåtor. 
Jag lyssnar jämt på musik och det av varierande sort. Det mesta helt enkelt. 
Arbetstränar 50% på ett träindustriföretag bland annat pga min Fibromyalgi.

Vad gör jag här? 
Förra året bestämde jag mig för att börja må bra, hitta nya vänner, inspiration till livet och ja, Energi till att orka kämpa vidare med det som tynger mig. 

Jag söker helt enkelt likasinnade och icke likasinnade, helknasiga och mindre knasiga människor att lära känna. 
Jag gillar att lära mig nya saker och obviously att skriva. 

Bjuder på en äldre bild på mig och min häst, en av mina favoriter på oss två, haha!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

HistoriaSkaparen
2

Jag har nog börjat skriva detta inlägget 5 gånger nu utan att vara riktigt nöjd med hur jag ska börja, men jag säger såhär: Åt skogen med introt, vi kör på direkt! Mitt namn är Robin och jag är en 22-årig spelgalen kille som älskar allting fantasy. Mina intressen innefattar främst att läsa böcker, skriva texter och spela spel men trots att jag ofta finner mig bakom datorskärmen så finns det inte mycket som kan slå en kaffe ute på stan. Jag bor i Trollhättan och pluggar i Göteborg men efter att ha hoppat omkring på olika platser i Sverige så har jag haft svårt att hålla fast i några vänner som jag kan umgås med. Speciellt här i Trollhättan. Jag slänger alltså ut detta då jag letar efter någon/några jag kan umgås med som är kring min egen ålder eller äldre och som kanske delar mina intressen. Släng mig ett PM så kanske vi kan snacka lite!

healthybysiri
0

Snart 20-årig träningstokig stockholmare, numera bosatt i södra  Dalarna här. Gillar inte att festa osv, utan är mer en lugn person. Söker likasinnade kompisar i min ålder :)

www.sirinilsson.se

miamaria1970
0

Att det ska vara så svårt att presentera sig! Hur ska jag få till det utan att det låter alltför deprimerande. Jag är en gift tvåbarnsmamma som har stött på många baksidor av livet. Pga av all otur har det varit svårt att möta någon som förstår/respekterar hur det är/varit och varför det är svårt att vara som "alla andra". Kanske kan vi förgylla vardagen för varandra på något sätt oavsett vilken relation vi har. Är: rök, drogfri, lugn, ärlig, snäll, försiktig, m.m. Tycker om: ärlighet, respekt, djur, hantverk, handarbete, natur m.m. Tycker inte om: elakheter, ytlighet, orättvisor, stökigt uteliv m.m. 

Min E-mail: mia2@home.se

Min bloggadress: miamiamia.bloggplatsen.se

/Mia.

Emlevee
4

hej, jag är en 16-årig tjej bosatt i Gävle. Jag söker någon att prata med som har samma intressen. jag gillar djur, kultur, måla, skriva och lyssna på musik. skriv gärna till mig! mail: emilia.eriksson98@hotmail.com kik: emmi666

[Jossan456]
2

Hej! Jag är en 16 årig tjej som är uppväxt i Göteborg. Älskar verkligen kaniner och andra slags djur. Har just nu 3 stycken kaniner, Två av dem är Teddydvärgvädur och en av dem är en dvärgvädur. Söker helst vänner i mina egna ålder men har nu umgåtts med folk som har varit 18+ i snart två år så why not liksom :)

Vill helst inte ge ut min kik till folk som jag inte känner pga saker. Ni kan nå mig igenom iFokus :)

Mvh

Josefin

felle-j
4

Hej! Ska nu dra ihop en usel presentation. Here we go… 

Felix heter jag och är 18 år, bor i Uppsala. Har en del intressen men de största intressena är nog flygplan och datorer. Brukar på fritiden sitta hemma och ta det lugnt framför datorn och spela något spel eller så pysslar jag med något eller bara tar det lugnt på något annat sätt. Det finns många sätt att ta det lugnt på och de flesta funkar bra för mig! Lugn och ro ska det vara. Är inte så överdrivet förtjust i fart och fläng, så festa gör jag inte men andra aktiviteter med lite drag i kan vara kul.

Musik lyssnar jag ofta på och spelar även lite gitarr, men på den fronten med att spela gitarr är det dock svagt just nu. Lyssnar mest på hårdrock och liknande, men andra genrér går bra. Typ folkmusik, lite pop,  och ja, allt möjligt egentligen. 

Lite sport följer jag, främst hockey då, och något annat som jag tycker är riktigt kul är att spendera en hel dag ute i skogen och se på rallybilar som susar förbi. Kanske låter riktigt konstigt när jag beskriver det så men det är riktigt fränt faktiskt! Fast om man älskar motorer och bilar som jag gör så är det inte så konstigt. Andra typer av bilsport är också kul.

Är väldigt lugn av mig och oftast tystlåten, och lite blyg kanske. Därför skapar jag sällan kontakter med folk och har lite brist på kompisar och vänner. Inte så farligt egentligen. Jag gillar att vara själv men ibland är det inte så kul att vara ensam när man vill ha någon att umgås  eller bara snacka skit med. Många säger att jag är snäll och rolig och det väljer jag att tro på, så jag säger väl att jag är snäll och rolig. 

Verkar jag inte allt för tråkig så hör av dig! Antingen här på iFokus eller på kik. Kön och ålder spelar ingen roll.

Min kik: FelleJ

[klarabastin]
0

.

helen93
0

Hej!

Jag är 21, bor i Karlstad. Jag vet inte säkert vad det är jag söker.. men jag skulle vilja skriva några rader här. För att se om någon kan relatera.

Jo.. jag känner att jag är den enda som inte har några särskilda intressen. Jag har saker jag är mer intresserad av än annat, men jag har inga hobbies eller så. 

Jag började tänka på detta nu för att jag precis träffat en kille som alltid frågar mig saker, vad jag gillar, vad mina intressen är, vilken musik jag lyssnar på.. 

Jag vet inte hur jag ska förklara riktigt men.. jag orkar inte förklara eller redovisa hur jag är som person när någon frågar ut mig så där. Jag gillar hellre tanken att lära känna varann med tiden, istället för att fråga ut varandra. Det blir så stressande på något sätt.. som att jag ska presentera mig själv. Och jag är inte alls bra på att presentera mig själv. 

Jag har inte skapat den personen jag vill vara än. Det är väldigt svårt för mig att göra slag i saker som jag skulle vilja börja med. Som t.ex. att träna, bli mer fysiskt aktiv.. en hobbie jag velat börja med är också keramik drejning. 

Jag har inte världens bästa självförtroende, och jag är rädd för det mesta. Rädd för andras åsikter om mig. Rädd för att bli dömd. Det är nog därför som jag inte gillar att prata om mig själv. Dels känner jag att det inte finns så mkt att prata om, men också att jag inte vill bli dömd. 

Jag kan ha svårt för att uttrycka mig, och jag behöver folk i mitt liv som har tålamod, och som inte pressar mig. Som inte har några höga förväntningar. 

Jag känner liksom… att jag inte börjat leva än. Jag har aldrig tagit tid på mig att lära känna mig själv.. jag har för det mesta hittills oroat mig om andras åsikter, och…levt för andra på något sätt. 

Jag vill ta tag i mitt liv, innan det är för sent. Jag vill hitta mig själv, ta reda på vad jag vill. Jag vill slå ner muren jag har framför mig, och jag vill sluta att vara så rädd för misstag. Jag vill bara leva.

[Sammie_]
1

Hej!

Jag är en tjej på 20 år som söker någon som vill chatta som vill lära känna mig, jag är ganska ensam av mig förutom att jag har min sambo och min hund.

Jag är en nykterist och äter mestadels vegetariskt jag älskar djuur jag är ingen sån som går och festar utan föredrar att gå och fika eller gå en promenad. Som person är jag väldigt blyg och lite osäker i början det tar ett bra tag innan jag öppnar upp mig för någon annan när jag väl gör det är jag väldigt social. Skriv gärna här eller på privata meddelanden, så hörs vi kanske!

neasfotografier
0

Hej!

Jag är en tjej som fyller 21 och bor i Jämtland, och söker en tjej eller kille att skriva med om vardagliga saker.
Är en person som alltid haft få vänner men nöjt mig med dem. För några månader sen blev jag i stort sett ensam då jag bara har två vänner för närvarande och de pratar jag sällan med och träffar dem ännu mer sällan. Känner inte att jag har haft någon att prata med om vardagliga saker på jättelänge.

Har en djup depression i ryggen och blev "frisk" i början på detta år. Att vara ensam och inte ha någon att prata med har lett till att jag varit deprimerad mycket av tiden och självförtroendet har sjunkit i botten.
Att vara arbetslös under en lång period har inte heller gjort måendet bättre.

Mitt största intresse är kläder och skor.

Hoppas att vi hörs! 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

IaAbrg
1

Skulle gärna vilja träffa lite nya människor att umgås med!
Jag bor nära Örebro och det vore ju roligt om du också gör det, men det är inget krav, jag är ju inte fastkedjad.
Jag har flyttat runt mycket och därför är vännerna utspridda runtom i landet och världen och man ses inte så ofta. Jag saknar det där att kunna ta en (hyfsat iaf) spontan fika och liknande. Åka på utflykter, gå på bio, ta ett glas vin en kväll och prata, kanske fiska ihop, såna saker.
Jag är mer jeans och gummistövlar i skogen-sorten än gå i affärer-sorten; shoppa är något jag bara gör när jag absolut måste. Älskar att vara i skogen. Håller på med geocaching. Fiskar, fotograferar, stickar, går många och långa promenader, tränar hund, ser gärna film, gillar att laga mat och spela sällskapsspel. Ordna picknick. Åka på konserter, spelmansstämmor och bilträffar. Älskar motorsport.
Jag kan vara lite blyg (eller kanske mer reseverad/vaksam) med nya människor, men när det släppt är jag en glad, sprallig och öppensinnad typ.
Har varit med om en hel del i livet och kommit ut på andra änden - solljuset- av en depression, och jobbar nu på att hitta nya, spännande vägar i tillvaron.

Jag är kvinna och 43 år. Din ålder spelar ingen som helst roll. Jag söker främst kvinnliga vänner, men om du är en man som i n t e är ute efter en dejt och liknande, så är du också välkommen att höra av dig.

[Tuulikki]
0

Hej! Mitt namn är Sofia,  jag är 20 år och bor i en vacker sommarstad på Västkusten. Här har jag en lägenhet med min lilla familj beståendes av mig, sambon, hunden och katten.

Vad jag gillar att göra? Jo jag älskar att vara ute och promenera. Det kan jag göra nästan hur länge som helst :) Musik i öronen då, självklart. Annars gillar jag kläder, skor och framförallt - väskor! 

Som person är jag sprallig och knasig, ofta positiv men samtidigt realistisk. Snäll och omtänksam, rolig och glad.  Periodvis jättesvår att umgås med då jag är bipolär och då är livet extra mycket som en bergochdalbana. Uppepå det har jag borderline, som gör att jag har en del andra svårigheter i livet., Men inte surar jag för det! 

Skriv ett PM till mig, jag lovar att jag svarar. Kanske byter vi kik eller skype? Vore kul! Vem som helst av vilket kön och vilken ålder som helst kan höra av sig!

[[jogr94]]
0

Hejsan! :) Mitt namn är Jonna, är 20 år och bor i Dalarna en bit utanför Ludvika. Är utbildad stylist men håller nu på att fundera över vad jag ska plugga vidare till under hösten :)

Bor än så länge kvar med föräldrarna men ska strax flyga iväg ifrån boet så snart som möjligt ^^  haha.

Jag tycker enormt mycket om skönhet och kläder, vilket har varit ett stort intresse för mig sen under tonåren och fram till nu :) musik är också ett intresse jag har, spelar inget instrument eller så men älskar att gå på konserter och bara allmänt lyssna på musik, dans tycker jag är riktigt kul med! just nu dansar jag zumba  :D

Som person är jag väldigt snäll,ödmjuk,omtänksam,glad,ganska blyg till en början men det släpper ganska fort :) har lätt till skratt då jag älskar nästan all slags humor ^^ skratt förlänger livet 😃

Skriv jättegärna ett PM :) alltid kul om man kunde få lära känna någon ny då vi alla människor är unika på olika sätt :) ❤️

longbow
0

Hej ! :) 
Jag är en 27 årig kille som bor i stockholm, jag söker vänner för att umgås med eller bara smsa, hardcore vänner vill jag ha, vad det nu är haha. Jag är väldigt lätt som person, fast jag är blyg, har haft social fobi men det är ingen som har märkt det lol..
Jag jobbar, tränar, har börjat meditera också efter jag sett några videos om det. 

Har haft barndomsvänner men som sakta tinat bort efter dom fått flickvänner, jobb whatever. Träffar dom allt för sällan. Vill ha spontana vänner.

Jag är väldigt snäll tydligen enligt andra. Men fuck that så snäll vill jag inte va :)

Ja vad mer ska man säga?
Några saker jag tycker om att göra, just nu chilla och ta det lugnt har haft en del grejer att fixa. Men annars så älskar jag att gå på någon nattklubb och dansa loss lite, fast det händer sällan. spela sällskapsspel, ut på äventyr whatever är kul. åka iväg långt bort eller bara ta en tur med bilen.

Bara pma om du tror vi skulle fungera ihop fast det är så svårt att beskriva sig så här. Vill bara ha några nya vänner sen löser sig allt :)

Tanjis
1

Hej! Jag heter Tanja och är 27 år gammal och bor i örebro (nästan). Jag vill är ute efter en hundträningskompis :). Mitt största intresse är hundar och älskar att träna dom, men för olika orsaker finns inte alltid motivationen där :), vi kan ju motivera varandra ;). Spelar ingen roll vart du bor men du får gärna vara ungefär i samma ålder.

[jjsson]
0

Nån runt jönköping ? Ja ä man 35

fridaangel92
0

Hej jag är en tjej på 22 år som bor i Skåne som letar efter en tjejkompis som är äkta och som vill och behöver en äkta vän. Jag är snäll, Knasig, rolig och en riktigt vän. Skriv till mig om jag verkar vara intressant.

Amanda186
1

Hej!

Jag är en 16-årig tjej som dock beter mig som äldre och är relativt ny här på iFokus, vilket märks på min profil där jag knappt skrivit in någonting än.

Anledningen till att jag skriver här är att jag speciellt de senaste månaderna varit just ensam och sökt efter nya vänner/ bekantskaper utan framgång, så nu försöker jag här.

Jag är en tystlåten individ som bl.a tycker om att läsa, måla och har ett stort intresse för i princip allt som har med naturen att göra.

Jag söker inte någon som bara vill skriva om vad den gjort utan någon att diskutera t.ex böcker eller annat med.

Att prata om saker som killar, kläder och smink som tjejer i min ålder ofta gör är också det totalt ointressant .

Tyvärr är jag inte så bra på sociala interaktioner ens på nätet och kan ibland låta känslokall eller ointresserad trots att så inte är fallet, som sagt är jag inte så bra på konversationer men det brukar bli bättre ju mer jag känner en person.

Om du tycker jag låter intressant kan du väl skicka ett PM?

Fayt
0

Hej! Söker nya vänner, tjej som kille, doesnt matter! Är en glad och rolig gay kille på 26 år som flyttat till Göteborg för ett par månader sedan pga jobb. Älskar att vara kreaktiv och har ett väldigt stort intresse för det andliga. Att kunna skratta åt det mesta och kunna prata om öppet om livet betyder mest. Släng iväg ett PM om ni skulle vilja snacka lite för att senare kanske träffas på en fika eller nått! :) Kram till er !

[Endless mind]
1

Hej!

Mitt namn är Oskar och är en kille på 23 år som är bosatt i Skåne.

Anser mig själv vara en väldigt trevlig och rolig kille som älskar att ge folk ett leende på läpparna, livnär mig på att få andra att skratta och må bra, sätter oftast andras behov före mina egna vilket är på både gott och ont. Älskar friluftslivet, sportfiske, gaming, film samt djur, listan kan göras lång. Dessvärre lider jag av depression, ångest attacker och social fobi, dock något jag försöker/vill ändra på. Kan väl säga att allt flöt på bra under tonåren, mycket festande, många vänner, flickvänner med mera, men ack så fort allt kan ändras till det sämre och bara fortsätta dala nedåt vilket hände efter gymnasiet. Kan även tillägga att jag är väldigt lugn som person samt väldigt blyg, tar en hemma kväll före en ute kväll alla dagar i veckan, inte alltid varit så dock. Har även väldigt lätt för att prata men även väldigt lätt för att lyssna, kommunikation är nyckeln till det mesta.

Letar efter någon likasinnad som man först och främst kan börja snacka med över nätet för att sedan se vart det leder vidare till.

Puss och kram!

Iskall
1

Hejsan

Gör ett nytt försök för att hitta lite nya vänner här.

Jag är ialla fall en tjej född våren 82. Bosatt i Bollnäs tillsammans med två pojkar, pojkvän och två tamråttor, även dom killar :)

Jag är rätt blyg av mig och lite folkskygg, men gillar att umgås med människor som är som mig. Som gillar djur, familjen, musik, böcker, film med mera.

Jag skulle gärna vilja få kontakt med nån som gärna får bo i närheten så att vi har möjlighet att träffas, men det går även bra att du bor en bit bort, det går ju alltid att prata. Men vill iallafall träffa någon ny vän då jag har förlorat i stort sett allihopa.

Så skicka gärna ett pm om du vill veta mer om mig och lära känna mig.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

summer993
3

Hej🙂

Jag är en tjej på 22 år som bor i Västernorrland.

Som person är jag lugn med ett positivt tänkande som alltid vill utvecklas. 🙂

Jag tycker väldigt mycket om musik, då jag dels har en dröm att jobba med det.
Andra saker jag gillar är att vara ute i naturen, träna, fotografera, psykologi, djur och ibland baka och läsa, men det sker periodvis!

Även blir det en del framför datorn just på grund av ensamheten.

Det skulle jag vilja ändra på nu, och vänder mig till denna sida och ser om jag hittar en ny vänskap eventuellt.

Jag tror att ensamheten slagit till mot mig då jag inte finner intressen i att vara med mina gamla vänner på grund av deras intressen. Man växer ifrån varandra.

Jag är tillexempel  ingen person som tar massvis med kort på mig själv och lägger upp på sociala medier. Jag tycker sådant är omoget och jag finner ingen anledning till att söka bekräftelse i form av "likes".
Att dagens samhälle blivit så utseende fixerat och att man styrs utav vad man äger är något jag tycker är sorgligt. .

Jag tycker man borde lära känna personer från insidan först, och varför inte skriva med varandra till en början?

Skriv gärna till mig om något låter intressant 🙂

[Daniela1983]
0

Söker kompisar norr om Stockholm.  Är själv 32 år gammal men både ser och känner mig mycket yngre. Har social fobi och lite depp. Vet inte riktigt vilken typ av folk jag söker bara att det är jämnåriga, några intressen jag har är musik, film och djur, har en mindre hund.  Jag gillar inte folket här i storstan och mentaliteten men om det finns några bra, ej dryga personer hör gärna av er.

Haku
0

Tjena jag är 20 år bor i stockholms län (kvinna)

Äger en hund

Jag är ingen som festar, eller hänger på krogen

Har inte klarat skolan helt bra men ska ändå börja på folkhögskola lite smått, Jag är väldigt blyg av mig men när jag väl lär känna någon är jag social. Skriv bara till mig! :)

Några av mina intressen: Naruto, Djur, Mat, Internet, Promenera och Datorspel typ som Life is Strange och The wolf among us.

Jollabolla
0

Ett tag sen någon skrev här men jag tänker att jag skriver ändå. Jag är en tjej på snart 19 år. Jag skulle beskriva mig som en extremt bly men snäll person. Jag gillar att vara till hjälp och lyssnar gärna på andra. Jag gillar det mesta allt från djur, musik, att gå ut eller bara sitta hemma och kolla på film. Mina vänner i dagsläget är väldigt få och de jag har är inte riktigt de nära typerna man kan prata med om allt möjligt. Jag skulle jättegärna vilja hitta någon runt min egen ålder(men skriv gärna ändå) att chatta med om allt möjligt. Saknar att kunna prata med någon om allt från problem till vad man åt till mat :P Om jag inte låter allt för tråkig tar jag gärna emot PM där vi sedan kan utbyta namn på andra sociala medier. :)

Anonym
0

finns en ny tråd skriv i den istället söker du vänner (3)