Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettjobbiga-känslor
Läst 3611 ggr
Anonym
0

Hjälp mig, "dumpad" av vän.

Jag behövde nog mer skriva av mig med detta inlägg.

Ska förklara min situation, jag har haft en bästa vän i flera år vi har haft tät kontakt och träffats mycket och helt plötsligt ville hon inte träffas, hon svarade glest men sa att hon fortfarande ville vara min vän. Plötsligt raderade hon sin skype där vi båda haft mest kontakt men hänvisade till telefonkontakt, jag kontaktade henne via telefonen där hennes svar är "Jag vill inte vara din vän längre" och hon svarar inte när jag ringer. Jag tycker jag förtjänar ett svar, det var det enda jag ville ha men jag kan förstå om jag inte kan få det… jag förstår bara inte vad som kan hänt. Och självklart är jag ledsen!

Valkyrija
0

Åh har varit i precis samma situation. Min fd bästa vän visste allt om mig och vi var supernära tills en dag då allt bara helt plötsligt vände. Tydligen hade jag förändrats och behandlat honom sjukt illa men hur jag förändrats och vad jag gjort kunde jag inte få svar på… 
Försök vara tacksam över att detta hände nu och när det gått ännu längre tid. Du förtjänar bättre 🙂❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Anonym
1

#1 Tack.

Jag tyckte hon kunde sagt detta innan! för först när hon började svara segt så frågade jag henne "varför dissar du mig, vill du inte vara min vän?" då svarade hon "Du är en av dem som står mig närmast, så självklart" och sen ville jag inte vara för på henne så jag lät henne vara tills jag blev nyfiken och skickade ett sms då hon gav mig ett brutalt svar "Vill inte vara din vän!" bara flera år av vänskap åt skogen, där hon inte ens vill säga varför. Hur lite är det jag begär? nej jag kommer nog aldrig förstå vissa människor. Men tack vare detta kan jag nu gå vidare, hade önskat hon dumpat mig tidigare så jag redan då kunnat börja bearbeta att hon inte längre var min vän. Hon var min enda vän, så dags att leta nya vänner. Ta nya tag. Arg & ledsen lär jag vara men det går över!

Anonym
0

nu smsade hon mig ett långt sms, som kändes de var riktat mot mig om att hon ångra sig. och jag valde att vara snäll tillbaks, då smsade hon igen och skrev "haha, trodde du på det där.. jag smsade bara fel! bye"

Seriöst.. varför är hon så elak..???? ARG här borta :(

Valkyrija
1

Vad i h*lvete!? 😮 Vilken idiot!😡

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jess89
2

Det enklaste är nog tyvärr att bara gå vidare hur jobbigt det än låter. Beter man sig sådär är människan ändå inte värd din vänskap.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Anonym
1

ja det är helt rätt, det är bara att gå vidare jag vet…. känner mig utnyttjad på något vis, tycker ändå det är hennes förlust hon har inte mycket vänner vad jag vet, och jag var den mest äkta vännen hon någonsin haft så nu har hon förlorat det,

Humbugg
2

Blockera personens nummer och säg upp kontakten helt är det enda rätta! En riktig vän skulle aldrig bete sig som hon nu gjort mot dig! Stå på dig!

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

n00bArtWork
0

Jag hade nog trots att jag är snart 30 blivit full i fan och frågat vad jag gjort för att förtjäna ett sådant bitchigt svar.

Anonym
0

#8 Jag frågade det, men hon vägrade svara.

n00bArtWork
2

Hoppas innerligt att hon är 13-17 år och gått med i något coolt gäng som röker och dricker för det är det enda som skulle förklara det där kastet..

Anonym
1

#10 Hon är 22 år och jag är 20… Så nja… men, hon  har säkert fått någon ny o "Bättre" vän hennes förlust faktiskt, för hon kunde iaf förklarat varför nu kan hon inte komma tillbaks o vilja bli min vän heller.. jag vill inte se henne igenh

n00bArtWork
0

#11 hmm ja då är det väl skönt att du är arg nu mer än ledsen, det brukar hjälpa emot "sorgen"..

Anonym
0

#12 först var jag ledsen för jag trodde vi skulle ha sådär kul som "bästa vänner" kan ha. Jag trodde inget hade hänt mellan oss, men tydligen har hon bestämt sig att ta bort flera års stark vänskap och sen förtjänar jag inte ens ett svar om varför då blir det bara ilska kvar till slut! 

Håller med!

[T-Johan]
0

Hmm då var det i

Anonym
0

#14 ?

[T-Johan]
0

#15 Glöm det jag försökte skriva. Det sociala livet är att skapa relationer och lämna relationer på ett för alla parter respektfullt sätt. Men vist är det jobbigt att ha litat på någon som senare visar sig vara ilojal.

Anonym
1

#16 Ja hon fick såklart avsluta vår vänskap om hon villle…

men hon hade kunnat förklara varför och gjort det på ett schyst sätt. Men hon verkar inte vara någon schyst människa, inte mycket att göra åt saken!

[T-Johan]
0

#17 Förnuftsmässigt upplever jag det som Du har läget under kontroll. Då återstår det den känslomässiga delen. Och tyvärr finns det inga "smarta genvägar". Allt måste bearbetas. Och då är det bra att ha någon att utbyta sina tankar med. Tex här på Ensamhet eller Socialt stöd. Fördelen med att just "skriva av sig" är att man får lättare ordning på tankarna. Det är till stor hjälp när man ska vidare i livet, staka ut en "ny kurs".

Anonym
0

#18 ja så är det, tack

Kajsami
0

# 8 Så hade inte jag sagt. Inte i detta läge efter det sjuka sms-et. så lång tid efteråt. Då ger man sken av att man fortfarande är ledsen, och genom det visar man sig på något vis underlägsen gentemot den f.d kompisen som då får ett övertag och kan fortsätta tracka en  I detta läge hade jag snarare blivit förbannad, Antingen inte svarat alls eller frågat om hon är sjuk på något vis, för detta med sms-et är ju verkligen bara sjukt. 

Efter det första sms-et - med ursäkten - så hade jag nog inte svarat helt glatt, utan snarare lite reserverad. Hon hade ju faktiskt varit riktigt taskig. Då funkar det inte att bara be om ursäkt och tro att allt skall vara okej, vilket det ju inte heller var, då f.d. kompisen bara drev med ts.

Om f.d kompisen i det första läget när hon sade upp kontakten inte kunde svara på varför så är det väl inte särskilt troligt att hon skulle svara på det senare heller.

Men det är bra, ts, att du främst bara är arg nu.  Du förtjänar bättre vänner än så, och som du själv skriver, det är hennes förlust att hon dissar dig. Men ta ingen mer skit från henne. Godta inte vidare falska ursäkter, och mitt råd är att inte fråga igen varför hon beter sig så. Visa dig istället stark.

För vad spelar det egentligen för roll varför hon beter sig så och vad ev skulle ha gjort. Troligen har du inte gjort någonting, hon beter sig bara taskigt och taskiga människor svarar aldrig på varför de är taskiga.

Men det som #10 skriver gäller inte bara tonåringar tyvärr. Har själv varit med om liknade. Min gamla barndomskompis ville plötsligt inte längre hälsa på mig när vi möttes på stan om hon hade sina "coola" vänner med sig. Hon skämdes väl för mig för att jag inte var någon "cool"typ, vi hade helt vuxit ifrån varandra och vara bara vänner för att vi hade varit vänner som barn. Detta var när vi var i tjugoårsåldern. Jag sade upp bekantskapen med henne efter detta. Eller jag lät den rinna ut i sanden. Hon ringde och talade in ett meddelande på min telefonsvarare och lät precis som ingenting och frågade om vi skulle träffas. Jag valde att inte ringa upp tillbaka. Och när hon ringde fler gånger svarade jag inte i telefon.

flisan708
0

#0 Tror att de flesta varit med om det du nu genomgår. Var med om det själv senast i höstas. Försökte messa och ringa någon gång men jag beslutade mig för att ge upp och gå vidare. Upptäckte först det genom att jag såg att hon plockat bort mig från Facebook medans jag varit bortrest och inte haft tillgång till nätet. Jag kan acceptera att folk väljer att gå vidare i sina liv men det gjorde ont att inte få en ärlig förklaring. Det sörjer jag samt personen i säg. Fick ingen förklaring, kan inte komma på någon orsak till varför hon valde bort mig. Men jag har valt att gå vidare. Hon skickade dock en påskkycklig på messenger i påskas som jag ignorerade. Vänskap är inte lätt. Mitt råd till dig är att plocka bort henne från alla sociala medier och låt ditt liv gå vidare. Svara inte på sms eller sånt. Släpp henne, låt henne inse vilken fin vän hon förlorat och aldrig får tillbaka.

n00bArtWork
0

#21 Amen!