Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: undersökningar-frågor
Läst 1947 ggr
Kajsami
1

Någon som fått vänner härifrån?

Man ser ofta här inne folk som på olika vis annonserar efter vänner, antingen i egna inlägg eller i den specifika tråden för det. Men är det verkligen några som verkligen fått vänner härifrån? Då menar jag inte internetvänner att chatta med då och då, utan sådana man börjat träffa regelbundet IRL. Jag blev bara lite nyfiken på detta.

Fialialej
2

Inte via annons, men har kontakt med tre pers från iFokus som jag träffar regelbundet. :)

"På natten är alla katter svarta"

Kajsami
0

Hur har du fått dessa vänner om det inte var genom annons?

akumie
1

Det undrar jag med då jag gick med på några sidor att hitta vänner ca 1 år sen och skrev på diversa forums/annonser och allt jag fick var 2 ytliga på FB man sällan chattar med samt något mail brev tjej som borde över 5 mil bort

Fialialej
0

Börjat med pm där en småpratat lite, upptäckt gemensamma intressen och att vi bor nära varandra, och sen tagit steget att träffas. Det svåra, som nör man träffar nya vänner vart som helst, är väl att det ska bli lagom intensivt i början så att båda hinner med och att ingen blir skrämd. ;) våga ta kontakt och ge det tid tror jag är viktiga faktorer om jag ska analysera. Och regelbundet i mitt fall så träffas vi kanske nån gång varannan vecka/i månaden mest genom samstyrda hundaktiviteter.

"På natten är alla katter svarta"

RödPanda
0

Jag lärde känna en vän genom pm i somras och vi har kontakt fortfarande. Det var ingen vän-annons eller så, vi hade liknande problem att prata om. Har träffats några gånger på riktigt men vi bor flera timmar ifrån varandra, så det är mest sms osv.

[JeanetteK]
0

Jag har också fått en del vänner från iFokus genom att man har börjat pma. Några har jag träffat och några hörs jag bara med via dator/telefon.

[VS_Veris]
3

Hittade min pojkvän på ensamhet, den första personen jag skrev till faktiskt, så hade väldigt tur kan man säga :)