Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 1878 ggr
Tanjis
5

ensam på nyår

Ingen inbjudan eller någon som har hört av sig om nyår heller då :( jag har för länge sen tröttnat på att tränga mig på andra och fråga "får jag va med?" de enda jag vågar fråga är min bror som i år gav en tydlig hint att han inte ville ha med mig denna gång eller min syster som har sina barn detta nyår, vi är välkomna dit och jag borde väl inte sitta och tycka synd om mig själv men jag vill gå på en riktig brakfest, sånna jag var på när jag hade vänner :(

Andorr
0

Ni kanske kan fixa en egen brakfest? 🙂

Leam14
0

Jag känner mig också ensam på nyår. Trots att jag är medbjuden på två middagar och bjuden på en fest. Känner mig inte bekväm att gå. Det är i olika kompisgäng där jag känner "huvudpersonen". Men det känns konstigt att gå då jag inte känner de andra bjudna. Funderar på att stanna hemma. Har lite av socialfobi. Men det lockar inte heller. Kanske borde utmana mig själv att våga. 

Eller kanske ska gå ut själv på krogen, det står som tips när man söker på "ensam på nyår".  Önskar er alla en bra nyår.

Andorr
0

Själv ska jag käka middag hos släktingar.

Tolvslaget njuter jag av i egen majestät.

[0123]
0

#0 Det var ju ingen snäll bror du har där :/ Tur att du tydligen får komma över till syrran iaf :) själv ska jag över till föräldrarna.