ensam och saknar vänner
Jag är en tjej på 24 år. Jag jobbar varje dag och efter jobbet så är jag ensam. Jag hade ganska många vänner förut, men det var så mycket skitsnack när vi umgicks så jag berättade för dom vad jag tyckte om det och efter det har jag inte haft så mycket kontakt med dom. Vi träffas ungefär en gång varannan månad. Jag är ofta ledsen och saknar att ha någon att umgås/prata med. Jag undrar om man kan få nya vänner och hur isåfall? Jag har inga speciella intressen och absolut inte nu när läget är såhär.
Jag har det likadant i stort sätt. Jag gled ifrån mina vänner då de höll varran om ryggen och gick bara emot mig så fort jag sa något så jag orkade inte med dom längre. Det är väl en som jag träffar ibland men hon har familj nu och har sällan tid. Jag har dock en sambo och känner mig inte ensam men det skulle va trevligt med att ha lite vänner ändå. Mina största intressen är mina hundar, dom betyder extremt mycket för mig, och måla, pyssla, 50 tals vintage och second hand butiker. Vart bor du?
Jag känner likadant. Har alltid känt mig utanför, alltid varit mobbad och har utvecklat någon form av social fobi på grund av detta. Så nu har jag jättesvårt att närma mig människor, även om jag egentligen skulle vilja.
Tittar inte så ofta in på det här forumet trots det, men just nu känner jag mig så otroligt alienerad att jag var tvungen att omge mig med andra ensamma. För att liksom påminna mig själv om att jag inte är ensam om att känna mig ensam och konstig i världens ögon.
Jag har sett dig på andra forum, Tanjis, och alltid tänkt att vi verkar ha så mycket gemensamt. Jag har också en Welsh Corgi Cardigan, och en schäfervalp, som är mitt allt. Dessutom har jag en tysk sambo, och gillar också att pyssla. >.>
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#2 min onda tvilling? Det var ett tag sen man såg dig på nå inlägg :)
Har det likadant, mitt sociala umgänge är på jobb och barnen varannan helg, ibland kan jag tycka det är skönt att vara ensam, men självklart vill man ha mer socialt umgänge utanför jobb också.
Inför att jag skulle separera så var det många som hejjade på och tyckte självklart så kommer vi "hänga" mer när du flyttat ut och själv… Tomma löften och tomma ord från personer som inte verkar bry sig ändå..
be inte om hjälp om du inte vill ha den
#3 Vaddå, du kan väl vara den onda?! 😡 🤪
Jo, jag skriver inte så ofta längre. Jag har varit i lite för många argument på iFokus, tror jag, och jag insåg att det är fel ställe för mig att vara på eftersom jag tar så illa upp. Men läser gör jag fortfarande ibland. 😃
#4 Jag förstår precis, Leon. Jag bodde i Tyskland och mina vänner sade alltid att det var så synd, de saknade mig och hade jag bott i Sverige hade de lekt så ofta med mig. Sedan jag flyttade hit för 2 år sedan har vi setts kanske fem gånger totalt, trots att jag ofta har hört av mig till dem och frågat om de vill och kan.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Jag är också en rätt ensam person o har varken jobb, plugg eller sambo men lyckades faktiskt hitta 3 nya vänner tack vare en sida på nätet - http://www.aktivitetssidan.se/
Bor i en liten stad men de visade sig att tjejen jag fick kontakt med o nu är en av mina bästa vänner bodde ca 500 meter ifrån mig :P Mina gamla vänner bor så långt bort o jag träffar dom väldigt sällan.
Bor någon av er i Nyköpingstrakten så hör gärna av er om ni vill ha promenadsällskap eller bara ta en fika med någon. Jag älskar att träffa nya människor även om jag uppenbarligen är rätt kass på de :P 26 år gammal tjej med hundintresse och lite galen humor.