Någon att prata med?
Hej, jag är en femtonårig tjej som har anpassad skolgång och har svårigheter att umgås med stora mängder av personer i långa perioder, eller personer överhuvudtaget. Därför söker jag någon runt min ålder, eller gärna lite äldre att prata med regelbundet. Jag har nyligen fått diagnosen Asperger's och har ganska mycket ångest, vilket är anledningen till att jag har anpassad skolgång och jag blir väldigt trött av att umgås med människor irl.
Men jag är allmänt en ganska trevlig tjej som älskar att prata och umgås, därför känner jag mig väldigt ensam nu när jag har svårt att umgås med mina vänner.
Jag är väldigt intresserad av djur, jag läser mycket (för det mesta Fantasy) och har ett stort intresse av Japansk kultur.
Så, om någon vill prata med mig så skicka gärna ett PM :)
Hej, du kan ju alltid prova att ringa freinds.se, dom kanske kan hjälpa dig att hitta någon likasinnad i din egen ålder som du kan prata med.
Detta är mitt första inlägg på denna siten. Men jag har en känsla av att flera här är betydligt äldre, inklusive mig själv (35 år). Vi kanske inte är/känner oss "ensamma" på samma sätt som du.
För min del så låter det som att du bara behöver lite hyggliga kompisar i din egen ålder. Du har ju alltid idrottsförbund och andra föreningar, friluftsfrämjandet tex. Lycka till med ditt letande!
Jag klarar inte av situationer i grupp alls bra, jag har dessutom svårt att bonda med folk i min ålder. Just idrottsklubbar och förbund är ett enormt no-no, jag får bara panik och jag pratar aldrig med någon jag inte känner om det finns andra personer runt omkring. 😐
Att umgås med personer irl drar enormt med energi, och jag kan inte träffa mina vänner så ofta, så jag behöver typ någon som jag kan chatta med, en stadig kontakt på något sätt. Över chatt har jag det mycket lättare att prata med folk 🙂
Jag har inte varit i skolan på två år, så, nu är jag ganska väldigt ensam, när det gäller day-to-day interaktioner antar jag…
Anpassad skolgång (tror jag) låter som nåt jag hade ända från 4:de klass o vidare uppåt
Var bor du? Vad heter du? Alltid trevligt med lite info men såklart inte för detaljerat! :-) du får gärna pma mig om du vill, heter Amanda och är 26 år från Sthlm!