lika ensam på julafton igen
jag kommer att vara lika ensam igen i år liksom före detta året, inga ändringar i mitt förbannde liv, samma skit jobb, samma vilkor, dömd att leva och slita hårt , dömd att vara ensam , bli sårad, avvisad, ignonerad, uttnyttjad, kränkt …..
det blir en till jul med tårar i ögonen och sorg i hjärat
det blir aldrig ljus i mitt liv , kommer att leva i mörkret
gud vad jag hatar livet önskade att jag kunde ta livet av mig men tyvärr går ej, inte än iaf har vissa plikter i världen , nämligen att försörja ngn annan som behöver mig
Sorgligt att läsa och beklagar att du känner så :( Men tycker inte du ska ge upp hoppet om ljus i livet, för man kan förändra sitt liv stort eller litet! Ibland kan vägen dit kännas omöjlig men så behöver det inte vara. Om du vill skriva av dig så finns jag :) eller om du föredrar att skriva i denna tråd :) Kram till dig
||My Love For Animals Is Immortal||
Skulle ha funnits en iFokus-jul med julbord och vandrarhem i närheten. Julklapp tar man med sig som man lägger i en stor säck bland alla andra. Sen blir det slumpvis utdelning av tomten. Dansmusik skulle finnas. Och sen mingelmat. Givetvis Julotte-besök skulle ingå.
Jag är också helt ensam på Julafton men ser det inte som något negativt alls. Jag ska äta och dricka gott, lyssna på julmusik och se på Kalle Anka. Jag tycker det är skönt att slippa sitta och låtsas vara social med hela tjocka släkten. Jag ska riktigt njuta av denna julen som jag spenderar precis såsom JAG vill.
Försök att göra något bra av julen du också istället för att vara ledsen.
det finns en stor skillnad mellen att vara frivillig ensam och ofrivillig…….
Summer1995. Kan du inte tänka så här att du är i en fas i livet då det är ensamt på jul just nu? Det brukar variera genom livet - upp o ner. Antal vänner, bostadsort, täthet av släkt o vänner på jul etc.
#4 Okej jag försökte faktiskt bara hjälpa till. Kanske få dig att tycka att det är en helt okej och ganska trevlig jul. Fast att du är ensam. Men ursäkta, det var kanske dumt att komma med råd och försöka muntra upp.
Inte alls dumt utan så himla snällt av dig och du behöver inte be om ursäkt för det Men det låter liksom att mata en person m en mat som personen hatar
Jag tror det är många fler än vad man tror som sitter ensamma på julafton. Kanske skulle det finnas ett inlägg på julafton där de som är ensamma kan få prata med varandra och på så sätt inte vara fullt lika ensamma? Detta är givetvis bara en fundering från min sida.
Vilken fantastisk ide.
Häls. Vanjor🙂
Jag sitter oxå ofrivilligt ensam o lessen på julafton…
Kommer vara ensam på jul och nyår som alltid! varit ensam nu de senaste 10 år på jul och nyår eller tja varit ensam hela livet med allt vid högtider.
Någon som vill skriva lite med mig får gärna gärna det
Detta är så hemskt! Jag ska iaf få åka hem till mina föräldrar och träffa mina syskon och deras barn! Längtar SÅÅÅÅÅÅ MYCKET! Önskar er alla att ni inte skulle behöva vara själva. ♥