Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 969 ggr
Pepsie
0

Har ingen kvar nu :(

Hej! Har precis fått ett rejält återfall av min depression. Den gör extra ont nu för det känns som jag förlorat den sista som brydde sig om mig, min mamma. Hon hjälpte mig genom allt när första depressionen slog till, men nu blir hon bara arg och säger att jag är en "sur jävla unge" när jag egentligen är ledsen. Tog akut en buss till vårdcentralen för att träffa en psykolog idag. Fick en del tankeställare som jag tänkte dela med mina föräldrar.. men ingen har ens frågat varför jag var till en psykolog. Ingen frågar hur jag mår. Jag tror de är trötta på mig. Jag önskar att jag var en bättre dotter men jag rår inte för denna dumma depression. Är helt ensam nu. Pratar med mormor om det men hon bor en bit härifrån ochhar ingen bil så det är liksom inte bara att springa över dit..

Djävlas

[0123]
0

ojoj, hur kommer det sig din mor brydde sig så mycket förr men inte nu längre?

Pepsie
0

Jag vet inte. Hon har väl tröttnat på att jag alltid mår dåligt. :(

Djävlas

[0123]
0

Och vad tror du att du skullr må bra av då? plocka upp ett musik instrument kankse kan hjälpa med att tänka på annat så du slipper allt det där dåliga tankarna 🙂 är egentligen skitdåligt på sånt här men kan ju alltid försöka med nånting 😃

[rumelle]
3

Jag tror inte att det är dig de är trötta på. Däremot kanske de är trötta på att känna att de kommer till korta, att de inte vet hur de ska hantera detta och hur de ska kunna hjälpa dig att må bättre. Är man deprimerad så är man inte alltid så välkomnande och då kan det hända att de känner och tror att du kanske inte vill att de ska fråga om varför du varit där, för de är vana vid att inte få några trevliga svar. 
Har du provat att sätta dig ner och faktiskt förklara hur du känner och att du uppskattar om de visar att de bryr sig?

vallhund
0

#4   ……eller skriv ett brev där du förklarar hur du uppfattar att hennes bemötande förändrats o hur du verkligen mår o vad du tror att du behöver för att må bättre.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.